Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Treintjes: lekker rolpatroonbevestigend
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Treintjes: lekker rolpatroonbevestigend  (gelezen 3779 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Gepost op: 26 September 2019, 19:13:33 »

Man, wat ben ik blij dat ik nog gewoon met jongensspeelgoed ben opgegroeid! Dankzij mijn vader kreeg ik voor mijn vierde verjaardag een Märklin-trein in een tijd dat genderneutraliteit nog moest worden uitgevonden. D66, de partij van mevrouw van Engelshoven, was toen net een paar maanden oud...

https://nos.nl/artikel/2303390-van-engelshoven-wil-eind-aan-stereotiep-speelgoed.html


Gelukkig komt ze onze treintjes niet afpakken: https://nos.nl/artikel/2303452-van-engelshoven-geen-paniek-ik-kom-geen-pop-of-auto-afpakken.html


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 26 September 2019, 19:36:17 »

Ontzettend belangrijk dat ministers zich daar persoonlijk mee bezig houden!
Dergelijke zaken gaan de wereld redden. Chapeau!!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #2 Gepost op: 26 September 2019, 21:03:31 »

Je denkt dat het niet gekker kan! En dan is er altijd iemand op het Haagsche pluche die het toch voor elkaar krijgt...  Shocked Shocked Shocked
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 26 September 2019, 21:41:48 »

Als iemand die niet tot de normstellende groep behoort (blank, heteroseksueel, man), heb ik daar toch net even een ander perspectief op. Die normstellende groep heeft nooit de ervaring beleefd van het moeten voldoen aan een sociaal ideaalbeeld dat in direct conflict met je eigen identiteit staat... Nu weet ik niet of dit specifieke idee een heleboel zoden aan de dijk zal zetten (ik denk het niet), en ik heb mijn zorgen betreffende overregulering en te veel overheidsinterventie in de markteconomie, maar meer in het algemeen kan het zeker geen kwaad om goed na te denken over wat voor sociale normen wij als samenleving bewust of onderbewust aan kinderen (en trouwens ook aan volwassenen) opleggen - ook wanneer zich dat in hele kleine dingen uit: vele druppels vormen de oceaan - en wat de effecten daarvan zijn op mensen die zich niet aan die normen kunnen conformeren. In tegenstelling tot jullie heb i wél beleefd hoe het is om op televisie in mijn hele jeugd altijd alleen maar romantiek tussen mannen en vrouwen/jongens en meisjes te zien - en dat helpt wel degelijk om jongens in de kast te houden, omdat ze niet het idee meekrijgen dat het okay is om op jongens te vallen.

Dat een issue voor jou persoonlijk van generlei belang is, betekent niet dat een minister er dus geen enkele aandacht aan hoeft te schenken. Of is het ook onzin dat er regels zijn die ervoor zorgen dat rolstoelgebruikers zelfstandig met de trein kunnen reizen? Dat is immers ook niet van belang voor de overgrote meerderheid in de samenleving...

Afgezien van dat alles, puur op retorisch/argumentatietechnisch niveau:

Ontzettend belangrijk dat ministers zich daar persoonlijk mee bezig houden!
Dergelijke zaken gaan de wereld redden. Chapeau!!

Het argument "er zijn belangrijkere zaken om je mee bezig te houden" heeft mij nooit zo erg aangesproken. Ik begrijp dat ministers prioriteiten moeten stellen, maar als argument in een debat leidt het nergens toe, omdat er altijd belangrijkere zaken zijn: als we dat argument logisch doortrekken, mag een regering zich alleen nog bezighouden met zaken die direct over leven en dood gaan...
« Laatste verandering: 26 September 2019, 21:43:56 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #4 Gepost op: 28 September 2019, 15:46:41 »

Dat laatste heb ik overigens met twee keer de C in de regering graag weer niet (je gaat toch zeker zelf over je eigen leven en dood), maar verder vind ik het betoog van Wesley veel hout snijden. Al ben ik ook nog steeds blij met het feit dat na tien dagen op deze wereld een FL.. treintje door de kamer reed. Maar dat heeft alleen maar te maken met het leuke van treintjes Wink En laat verder ieder kind spelen met wat het leuk vindt (misschien dan ook meer meiden die met treinen aan de gang gaan, goed voor de hobby).
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Treintjes: lekker rolpatroonbevestigend
« vorige volgende »
Ga naar: