Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Weetplaatje  (gelezen 13140 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Gepost op: 13 Oktober 2014, 15:44:36 »

Geen nieuw spelletje want het betreft hier een serieuze kwestie... :Smiley

Ik heb op 13 oktober 2007 218's gefotografeerd op het traject Hamburg-Cuxhaven. Van drie foto's kan ik de plaats niet achterhalen. Met het ruimtelijk inzicht van een wijf en geen streetview in Duitsland kom ik er niet uit, ondanks het trajectdeel een paar keer te hebben afgespeurd. Aangezien, volgens een vaste deelnemer van Raadplaatje hier, in dit gremium de crème de la crème zich bevindt v.w.b. locaties zoeken zet ik de vraag hier uit en niet op Benelux.

Onderstaande foto's zijn in elk geval gemaakt tussen Himmelpforten en Altenbruch. Aangezien we Noordwestwaarts trokken moet de derde foto dichter bij het eindpunt Cuxhaven zijn gemaakt. Wie o wie houdt de eer hoog en maakt twee mensen blij met de oplossing?

Foto 1 eerste locatie:


Foto 2 eerste locatie (twee seconden later):


Foto 3 tweede locatie:
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Oktober 2014, 15:57:46 »

Ik neem aan dat je bij de eerste 2 foto's je wel op een weg stond en niet in de weiland liep?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Oktober 2014, 16:03:10 »

Heb je enig idee van hoe laat ongeveer de foto's genomen zijn?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Oktober 2014, 16:07:48 »

De derde foto vermoed ik hier.

De trein rijdt in een flauwe boog en op de achtergrond links naast de loc zie je ook de groene punt van de silo's die op google maps wat verder naar rechs schuivend (aan de andere kant van de Aue) bij een boerderij staan.

De andere plek is wat lastiger met alleen bomen. Maar ik zoek nog even verder.

Huub

edit: zpelvaut
« Laatste verandering: 13 Oktober 2014, 16:18:02 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Oktober 2014, 16:49:46 »

De spijker op z'n kop denk ik Huub  Duim omhoog

Voor die andere zat ik te denken aan ergens tussen Wingst en Hemmoor i.v.m. de richting van de weilanden t.o.v. het spoor, maar waar?

Als Frank op een weg stond beperkt dat de mogelijkheden daar,  was hij de weilanden ingetrokken is er meer mogelijk  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #5 Gepost op: 13 Oktober 2014, 17:03:21 »

Inderdaad... foto drie is daar genomen. Ik had die diarreetenten op mijn foto niet eens gezien... Embarrassed

Fantastisch!  Duim omhoog

@Jakop: het tijdstip moet rond een uur of elf/twaalf geweest zijn. De plek was goed bereikbaar per auto (de jouw wel bekende Tim nam zijn splinternieuwe wagen mee, als ware het een afnamerit) maar of we bij een overweg stonden dan wel een parallelweg bereden weet ik niet meer.

Kans is groot dat het zoekgebied voor locatie 2 verkleind kan worden tot Cadenberge-Hechthausen. Kruising van deze 2-uursdienst vond namelijk plaats te Himmelpforten (i.v.m. enkelsporig bruggetje in dit dubbelsporige traject).
« Laatste verandering: 13 Oktober 2014, 17:14:22 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Oktober 2014, 18:03:01 »

Ook qua zonnestand lijkt dat het meest waarschijnlijke, maar ik kan het niet met zekerheid vinden.
Iets ten noorden van Wingst klopt het beste met wat op de achtergrond is te zien, maar de bomen op de voorgrond willen niet echt meewerken.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 13 Oktober 2014, 18:50:08 »

Aangezien, volgens een vaste deelnemer van Raadplaatje hier, in dit gremium de crème de la crème zich bevindt v.w.b. locaties zoeken zet ik de vraag hier uit en niet op Benelux.

Nou, ik heb niks te veel gezegd hè? De echet toppers bevinden zich hier.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #8 Gepost op: 13 Oktober 2014, 19:23:45 »

Ja maar we zijn er nog niet... Cheesy

@Hubertus: ik ben nog een paar keer op en neer geweest en kom steeds hier op uit:



Maar of deze locatie het werkelijk is geweest?  Undecided

Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Oktober 2014, 19:44:21 »

Ik ga niet schrijven dat het niet goed is, maar gezien de tijd zou de zon zo'n beetje pal zuid moeten staan en als ik de schaduw  en glans zo op de lok zie, denk ik meer aan en zuid-oost >  noord-west en dit is wel bijna oost > west. Qua bomen lijk het ook wat zuinigjes..
Maar er is wel een weggetje....dat dan weer wel  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Oktober 2014, 19:50:30 »

Ik denk meer aan zeg maar het kruispunt van Bahnhofstrasse (Wingst) en Staderstrasse dat de trein dus op het punt staat station Wingst binnen te rijden.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Oktober 2014, 19:59:27 »

Ja maar we zijn er nog niet... Cheesy

@Hubertus: ik ben nog een paar keer op en neer geweest en kom steeds hier op uit:



Maar of deze locatie het werkelijk is geweest?  Undecided



Maar die plek is meer richting Cuxhaven dan de derde foto. Dus dan ben je of teruggereden of de volgorde klopt niet.
Bovendien wekken de foto's op mij erg de indruk van strijklicht op de trein (vanaf rechts), dat heb je op die plek niet meer tussen 11.00 en 12.00.
Ook de sloot mis ik daar. En in de foto zie je een opvallend streepje (in de rode cirkel), dat ik interpreteer als een nette bomenrij zoals je ze in dat gebied bij een aantal boerderijen tegenkomt. Maar juist op die plek niet.


Maar ik sluit het ook niet uit.

Mijn gedachte was overigens hier of ietsje zuidelijker vanaf de weg. Maar nogmaals, dan is er een boom gekapt of niet zichtbaar als schaduw. Overigens is bing maps in dit gebied aanmerkelijk scherper met de luchtfoto's.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Oktober 2014, 20:05:29 »

Ik denk meer aan hier dus, zie ook mijn vorige post.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #13 Gepost op: 13 Oktober 2014, 20:15:21 »




Maar die plek is meer richting Cuxhaven dan de derde foto. Dus dan ben je of teruggereden of de volgorde klopt niet.
Bovendien wekken de foto's op mij erg de indruk van strijklicht op de trein (vanaf rechts), dat heb je op die plek niet meer tussen 11.00 en 12.00.
Ook de sloot mis ik daar. En in de foto zie je een opvallend streepje (in de rode cirkel), dat ik interpreteer als een nette bomenrij zoals je ze in dat gebied bij een aantal boerderijen tegenkomt. Maar juist op die plek niet.



Volgorde klopt wel, evenmin zijn we teruggereden. Ik had mij niet gerealiseerd dat ik al ver voorbij locatie twee was gereden richting Cux. Ik moet dit soort zaken ook helemaal niet uitzoeken als ik jullie gevraagd heb... Grin

Ik denk meer aan hier dus, zie ook mijn vorige post.

Qua verder verloop van de dag zou dit erg logisch zijn... Ik mis inderdaad wat groen maar dat kan intussen weggehaald zijn, inmiddels zijn de foto's (vandaag exact!) ook al weer 7 jaar oud.

(Hé, ineens word ik met deze post voor vol aangezien door dit forum... Cool)
« Laatste verandering: 13 Oktober 2014, 20:30:03 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #14 Gepost op: 13 Oktober 2014, 20:39:52 »

En in de foto zie je een opvallend streepje (in de rode cirkel), 


Zou dat die kassen kunnen zijn op Jakops locatie? Of staan die kassen daarvoor te dicht bij de spoorbaan?
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Weetplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: