Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Veenendaal in het nieuws
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Veenendaal in het nieuws  (gelezen 2232 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2464

Oude meuk in h0


« Gepost op: 17 Februari 2023, 15:11:57 »

https://www.gelderlander.nl/veenendaal/niemand-doet-het-maar-lopen-tussen-deze-twee-stations-is-inderdaad-een-half-uur-sneller-dan-met-de-trein~a0102ec0/
« Laatste verandering: 17 Februari 2023, 15:13:29 door Arjen52 » Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 17 Februari 2023, 15:34:51 »

Het is helaas een premium artikel. Is er iemand die een abonnement op de Gelderlander heeft en de tekst naar mij kan sturen?

mvg,
Gert



PS: Inmiddels gelukt. Je kunt het 'gratis' lezen in ruil voor je email-adres. Ja, Veenendaal-De Klomp en Veenendaal Centrum liggen nu eenmaal aan twee verschillende spoorlijnen. In theorie kun je via station Maarn per trein van het ene naar het anders station reizen. Kennelijk was dit een strikvraag bij een of andere televisie-quiz.

PS2: Via Maarn kan kennelijk niet. Zojuist geprobeerd via de Reisplanner en je moet via Utrecht reizen...
« Laatste verandering: 17 Februari 2023, 15:46:49 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Februari 2023, 19:23:45 »

Ja, Veenendaal-De Klomp en Veenendaal Centrum liggen nu eenmaal aan twee verschillende spoorlijnen.
En verschillende provincies, dus je zit ook nog met de paspoortcontrole....
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Februari 2023, 19:39:03 »

Maar die heb je ook te voet, bij de grensovergang Stationsstraat, dus die kun je tegen elkaar wegstrepen. Of duurt de paspoortcontrole op Utrecht Centraal veel langer wegens meer mensen?
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Februari 2023, 19:41:42 »

Stationsstraat? Je denkt toch niet dat de gemiddelde Veenendaler omloopt over straat als je ook in een rechte lijn door de weilanden kunt? Ze hebben niet voor niks allemaal klompen aan…  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Februari 2023, 19:42:38 »

Oei, maar dat is dan een illegale grensoverschrijding... Dat Gelderland dat zomaar toelaat is een schandaal!
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 17 Februari 2023, 22:45:28 »

Tot 1960 was Veenendaal een 'tweelingplaats' die in twee provincies lag!  Shocked

In 1960 voegde Gelders Veenendaal zich door een grenscorrectie bij Stichts Veenendaal, tevens werden er stukken van Rhenen en Renswoude geannexeerd.


Paspoortcontrole geldt hier vooral voor Plettenburgers, Waldijkse Groot-Hollanders, naar Zuid-Limburg geëmigreerde Arnhemse jongens en natuurlijk voor iedereen met CH op zijn auto.    Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2464

Oude meuk in h0


« Antwoord #7 Gepost op: 18 Februari 2023, 13:28:25 »

Paspoortcontrole geldt hier vooral voor Plettenburgers, Waldijkse Groot-Hollanders, naar Zuid-Limburg geëmigreerde Arnhemse jongens en natuurlijk voor iedereen met CH op zijn auto.    Tongue

mvg,
Gert
Dus gelukkig niet voor Nederlanders die vandaag de dag op (door NL ooit beoogd te annexeren) Duits grondgebied wonen.  Wink
« Laatste verandering: 18 Februari 2023, 13:30:50 door Arjen52 » Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 18 Februari 2023, 13:31:56 »

Klopt. In de corona-tijd ben ik stiekem de grens overgegaan in jouw omgeving om toch wat verse raadplaten te schieten. In ruil daarvoor zijn inwoners uit jouw streek vrijgesteld van paspoortcontrole alhier.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Veenendaal in het nieuws
« vorige volgende »
Ga naar: