Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Zoekplaat  (gelezen 32692 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Gepost op: 1 November 2018, 12:04:35 »

Op Drehscheibe is een paar dagen geleden een foto van een NS sik geplaatst.
Leuk plaatje, alleen de locatie is onbekend. Ik kan het ook niet vinden en dat irriteert.  Grin

Het gaat om de tweede foto in dit draadje: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8724476

De eerste foto is in de Keukenhof gemaakt, dus de datum die bij de foto staat zal wel kloppen.
Gezien de schaduwen op de sik vermoed ik dat de foto ergens midden op de dag is gemaakt, maar niet helemaal zeker.
Dan zou het station/emplacement zo'n beetje oost-west liggen en het lijkt ook hooggelegen.
Als educated guess kom ik dan op Haarlem, maar ik heb toch grote twijfels daarbij.
Iemand een idee waar dit zou kunnen zijn? Of tenminste in welke streek de lantaarnpaal gezocht moet worden?  Wink

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #1 Gepost op: 1 November 2018, 12:39:13 »

Nordmende Radio was een merk uit de jaren vijftig. Als de foto uit 1977 is, dan stond dat reclamebord daar dus al even.
Gezien de hooggelegen sporen lijkt Haarlem mij ook redelijk waarschijnlijk. Ik kan de panden die je op de foto ziet echter niet vinden.
Tenzij het om de Rozenstraat gaat, want daar staat nu nieuwbouw.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #2 Gepost op: 1 November 2018, 12:54:11 »

Het meest waarschijnlijk is dan dat de fotograaf hier op het perron stond en dat het Sikje fotografeerde terwijl dat voor de voormalige panden van de Rozenstraat stond. Maar hard bewijs daarvoor zou je alleen kunnen vinden als je foto's van die omgeving in het verleden kunt vinden.

mvg,
Gert



Link aangepast
« Laatste verandering: 1 November 2018, 13:10:23 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 1 November 2018, 13:03:17 »

Rozenstraat kan niet, want dan heb je de zon niet in de rug.
Dat voedt ook de twijfel over Haarlem, vanaf het perron kijkend naar het noorden heb je te weinig sporen. Dan zou het dus uit de trein gefotografeerd moeten zijn.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #4 Gepost op: 1 November 2018, 13:12:24 »

Oké, dan is Haarlem minder waarschijnlijk. Ik heb Apeldoorn ondertussen ook bekeken, maar dat lijkt me nog minder waarschijnlijk.
Zullen we onze pijlen eens op Arnhem richten? Goeie kans dat een Duitser die de Keukenhof bezocht via Arnhem ons land binnenkwam.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #5 Gepost op: 1 November 2018, 13:15:57 »

Arnhem bekeken: onwaarschijnlijk. Amersfoort dan maar?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7200


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 1 November 2018, 13:21:19 »

Ik zat te denken aan Leiden (vanwege Keukenhof), maar daar is zoveel veranderd dat je het wel van oude foto's moet hebben - en ik heb nog niets gevonden dat uitsluiting kan geven. De gebouwen zouden dan tussen de (huidige?) Boerhaavelaan en de sporen moeten hebben gestaan, waar de Arriva-busremise is ongeveer. Lagen er in Leiden overigens voldoende sporen?
« Laatste verandering: 1 November 2018, 13:27:52 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 1 November 2018, 14:20:24 »

Is aan de westzijde van Amsterdam CS wellicht mogelijk?
Ik meen dat daar vroeger dergelijke gebouwen stonden  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 1 November 2018, 19:42:30 »

Amsterdam heb ik ook aan gedacht, maar de gebouwen direct naast het station zagen er anders uit en je zou dan volgens mij het IJ moeten zien.

Amersfoort is zover ik weet aan de achterkant op maaiveldniveau en dat is het station op de foto volgens mij niet. Of er is hier sprake van enorm gezichtsbedrog.

Ook Leiden heb ik overwogen, maar dan kom ik in de knel met het aantal sporen. Ik tel er op de foto sowieso al negen en leiden had in 1965 en 1985 geen plek waar er zoveel lagen. Dus ik neem aan in 1977 ook niet.

Een van de raadplaters kan aan een lantaarnpaal zien in welke provincie we zitten. Als we dat weten, zijn we weer een stukje verder.  Grin

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 1 November 2018, 19:54:25 »

Deventer? Hengelo?  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #10 Gepost op: 1 November 2018, 20:08:03 »

Waar is onze lantaarnpaalfetisjist als je hem nodig hebt?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #11 Gepost op: 1 November 2018, 20:24:26 »

Dat is vreemd: ik kan Daan nergens meer vinden... Hij had toch een account onder eigen naam hier, of ben ik abuis?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 1 November 2018, 21:02:36 »

Daan
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #13 Gepost op: 1 November 2018, 21:35:46 »

 Duim omhoog

Hij was recent nog actief, zie ik. Hopelijk horen we gau in welke provincie we moeten zoeken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1631


HCC!m-IG


« Antwoord #14 Gepost op: 7 November 2018, 22:37:21 »

Jesses, die lantaarnpaal staat wel erg ver van 't spoor verwijderd  Wink

Mooie close-up van de loc, maar de raadplaatdetails zijn daardoor wat verschwunden.
Den Haag HS is 't niet, dat zag er anders uit langs 't spoor; tenzij tussen HS en het spoor richting Utrecht. Maar als foto van het perron is genomen valt dat ook af...
April '77; ver voor mijn spoorinteressetijd. Zoetermeerstadslijn net in gebruik, dus voor het eerst alleen in de SPrinter naar Oma in Zoetermeer...
Anywayz, ik dwaal weer af. Geen idee waar deze lantaarnpaal ge-photo-bombed werd door een Sik  Cool
Gelogd

NI
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Zoekplaat
« vorige volgende »
Ga naar: