Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: bouw van landbouw aanhangers in N
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: bouw van landbouw aanhangers in N  (gelezen 11316 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Gepost op: 9 September 2010, 10:15:23 »

Gister avond ben ik eens begonnen met het bouwen van landbouw aanhangers. Iets wat ik al een aantal weken wilde maar waar ik nog niet aan toe gekomen was. Na het door kijken van een stukje op meine-n-welt.de ben ik zelf aan de slag gegaan.

Ik ben begonnen met een rongenwagen, eerst de bovenbouw, dit bestaat uit een plaatje 0,8mm karton en een paar nietjes die ik er met secondelijm omheen gelijmd heb.

Zoals te zien is de onderbouw gemaakt van 2 luciferhoutjes, 2 stukjes koper staaf van 0,8mm, 4 schijfjes kunststof van een staafje uit de rommeldoos en een stukje ijzerdraad.


Daarna ben ik meer aanhangers gaan bouwen waarbij ik deels gebruik heb gemaakt van wielen en assen uit de rommeldoos. Bij dat maai geval met laadbak heb ik het maai gedeelte gemaakt van 2 oude remmershuisjes, nietjes een raamkozijn, een profieltje en 2 stukjes karton alles uit de rommeldoos. Het kleine wieltje voor een een plakje spaghetti dat afkomstig is van de buisbalgen van een gesloopt rijtuig.



Voor de tank van een andere aanhanger heb ik een stuk rond potlood gebruikt en een restje kunststof boven op, 2 lucifers, een stukje koper staaf en het onderstel van een oude trailer.

Daarna ben ik nog een veewagen gaan bouwen, de onderbouw van deze is het zelfde als van de eerste aanhanger. Tegen de rongen zijn kartonnen wanden gelijmd waarna ik er weer andere nietjes omheen gelijmd heb. Hier komt een dak op van een stukje papier maar dan moet de rest wel eerst geschilderd zijn.


Ik ben gister ook begonnen met het schilder werk, daar valt verder niet heel veel over te melden nog alleen wel 2 foto's.




Zo zie je weer dat je voor weinig geld wat leuks kan maken. De langste aanhanger is trouwens bijna 5cm lang.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 9 September 2010, 15:56:23 »

Het ziet er erg leuk uit!

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #2 Gepost op: 9 September 2010, 16:20:20 »

Weer netjes gebouwd Michiel!!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #3 Gepost op: 11 September 2010, 21:26:14 »

Nu het vervolg, ik heb ze nu geschilderd en verouderd, ik heb er nog een tractor bij gekocht en ook deze verouderd.





De licht grijze veewagen heeft een paard en 2 veulens aan boord. De lange groene aanhanger krijgt nog een ladinkje bieten aan boord.

Ik heb nog een tractor, een Lanz Buldog, die moet ik nog verouderen en later de bus en vracht auto's en auto's ook nog.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: bouw van landbouw aanhangers in N
« vorige volgende »
Ga naar: