Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: H0llandsBouwwerk: Nieuwe manier van voegen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: H0llandsBouwwerk: Nieuwe manier van voegen  (gelezen 10673 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
H0llandsBouwwerk
Full Member

Offline Offline

Schaal: Z
Systeem: Analoog
Berichten: 117



WWW
« Gepost op: 24 September 2014, 20:05:38 »

Een ’nieuwe’ manier van voegen!

Ik was al een tijdje bezig om het voegwerk anders te doen. Ik gebruik(te) voorheen voegpasta van Anita Decor, ik heb het met verdunde verf gedaan, maar nu heb ik de oplossing en ik denk dat ik er een aantal mensen  Duim omhoog mee maak.
En wat is dat dan? Eigenlijk heel simpel...... zilverpoets  Cool

Je kunt het puur opbrengen met een penseel en dan worden de voegen puur wit, voeg daarbij wat zwarte plakkaatverf en je krijgt een prachtige grijze voeg. Het voordeel is, dat je niet hoeft te poetsen zodat alle steentjes weer zichtbaar worden. Gewoon met een vochtig doekje over de stenen gaan en die zijn gelijk weer schoon, 10 minuutjes wachten en je ziet de voeg weer kleur krijgen. Met de zwarte plakkaatverf even proberen om het juiste grijs te krijgen. Dus eerst een paar proefstukjes maken. Dit werk heerlijk.



Op de voorbeelden hieronder (zijn mislukte/proefstukjes muur) zie je dat ik verschillende nuances heb gekregen van pure zilverpoets (witte voegen) en een aantal grijstinten.
Ik ga nog verder expirimenteren, maar zelfs nu al ben ik tevreden en een busje zilverpoets kost maar 1,80 euro, 150 ml. en een tube plakkaatverf is ook het geld niet.

Gelogd

Met een groet, Peter van Seuren. († 1949 - 2016)
Modelbouwer van Nederlandse gebouwen en andere objecten.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 24 September 2014, 20:13:03 »

Dat ga ik zeker uitproberen, Peter  Duim omhoog
Hoe kom je er op?  Het ziet er prachtig uit op de proefstukjes!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
H0llandsBouwwerk
Full Member

Offline Offline

Schaal: Z
Systeem: Analoog
Berichten: 117



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 24 September 2014, 20:51:18 »

Jakop, hoe kom ik er op...Alles wat te koop is, is niet altijd naar mijn zin en dan ga je lopen zoeken naar alternatieven, zo ook met dit, ineens schoot mij te binnen dat ik wel eens thuis, toen ik nog klein was, de zilveren lepeltjes van mijn oma mocht poetsen en dan zag ik altijd in de gleufjes dat witte spul zitten, dat je het er ook bijna niet uit kreeg.

Alleen puur zilverpoets vond ik te wit, maar met een heel klein beetje zwarte plakkaatverf te mengen (zonder water), ging het beter. En je hebt maar heel weinig nodig.

Succes als je het ook gaat proberen! Laat het dan wel even wat weten/zien en wat je er van vind.
Gelogd

Met een groet, Peter van Seuren. († 1949 - 2016)
Modelbouwer van Nederlandse gebouwen en andere objecten.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #3 Gepost op: 25 September 2014, 15:07:48 »

Zeker een zeer bruikbare tip...... gaan we ook maar eens me stoeien.....

Jeffrey
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: H0llandsBouwwerk: Nieuwe manier van voegen
« vorige volgende »
Ga naar: