Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: Ombouw spoor Z stationsgebouw
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ombouw spoor Z stationsgebouw  (gelezen 10936 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 18 Juni 2010, 15:14:44 »

Op dit moment ben ik met iets bezig wat ik al zeker een jaar moet doen. Namelijk een gecrasht spoor Z station van m'n vader verbouwen. Hier was ooit iets zwaars opgevallen waardoor een deel van het dak in stukken lag.

Nu ben ik dat gebouw aan het verbouwen en heb het na veel slijp en lijm werk nu onder een hoek van bij 90 graden staan.

Het midden deel zal van 2 nieuwe stukken gevel en een nieuw puntdak met asfalt dakbedekking voorzien worden.

Nadat het eerst de bedoeling was het middel deel trapezium vormig te maken heb ik toch de zijvleugels aangepast want dat staat vele male beter.

Het stationsgebouw komt bij m'n vader op z'n modelbaan en zal daar verhoogt boven het spoor liggen. Het spoor zal dan onder het gebouw in een tunnel verdwijnen. Op mijn advies is er wat met de sporen en perrons geschoven en komen er ook 2 stukken overwoekerd spoor te liggen omdat dat wat mooier staat in het totale baan ontwerp.

M'n vader is een beetje een spaghetti rijder en wil zoveel mogelijk op een kleine ruimte ook als dat de realiteit geweld aan doet. Ik probeer dan vaak met steun van m'n moeder wat tegen gas te geven en soms met resultaat Wink

Vanuit dit stationsgebouw moet er een voetgangersbrug komen naar een eiland perron. Hiervoor heb ik een bouwstijl in gedachten zoals die ook op Solingen hbf( het oude hbf) en Remscheid hbf gebruikt is.

Het word dan een stalen brug waarvan de onderste helft van de zijwanden uit plaatwerk bestaat met ramen er boven. De brug die ik maak zal wat hellend lopen om de trappen naar het perron wat te beperken aangezien ze anders 47mm hoog zouden moeten zijn. Ook naar het zijperron dat aan het stationsgebouw grenst probeer ik hier wat mee te spelen.

De voetgangersbrug moet open worden en verlicht worden met SMD LED's. Dennis(84) gaat dit er in maken maar voor dat hij dat kan gaan doen moet ik zorgen dat ik het frame voor de brug af heb. Bij voorkeur zou dit voor aan staande zondag gebeurd moeten zijn zodat hij het dan mee kan nemen naar huis om er aan te werken.

Net heb ik, na de naden in model geschuurd te hebben, het gebouw met hard pvc lijm op de nieuwe kartonnen bodemplaat gelijmd.





Nu moet ik het stuk aan de spoor kant van het gebouw opvullen tot de oude perron hoogte om daarna na te meten of die 47mm klopt. Daarna kan ik kijken of en waar er peilers komen. Daarna wil ik die in ruwbouw maken om dan pas de trappen er op te zetten.

Werk zat dus vandaag en morgen, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 23 Juni 2010, 19:45:05 »

Ik heb de afgelopen dagen geen tijd gehad om hier wat te posten.

Afgelopen zaterdag avond heb ik de voetgangersbrug met trappen en peiler zover afgebouwd dat Dennis het mee kon nemen om er verlichting in te zetten.



Het frame voor het dak is van koperstaaf en als 2 gescheiden delen uitgevoerd zodat het de polen voor de verlichting kan zijn.

Nu moet ik van de week met het stationsgebouw zelf en een verbindings stukje naar één van de perrons verder gaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 29 Juni 2010, 22:23:13 »

vanavond heb ik het stationsgebouw in de eerste laag verf gezet, het gebouw word Oriëntrot met Altrot.



eerst doe ik de muren, kleine randjes volgen later met een fijn penseeltje.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #3 Gepost op: 30 Juni 2010, 16:08:18 »

Hoi Michiel.

Datziet er even goed uit man! vooral zo doorgaan.

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #4 Gepost op: 30 Juni 2010, 17:56:57 »

Lekker bezig kerel!!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 3 Juli 2010, 22:46:59 »

Bij dit station ben ik begonnen met het schilderen van de sierlijsten. Donker rood bleek te weinig kleur verschil te geven dus werd het toch maar zand kleurig:


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 1 December 2010, 21:32:41 »

Het heeft even geduurd maar er zit weer vooruitgang in dit project. Dennis heeft verlichting in de voetgangersbrug gebouwd met smd leds en lakdraad. Daarna ben ik deze gaan aankleden met papier en horregaas waarbij ik vergat het binnenwerk eerst te schilderen. Dit is grotendeels nog wel gelukt maar niet helemaal.





Er moet nog aardig wat gebeuren want een deel van de vierkantje moet nog opgevult worden met grijze verf en de stukken papier moeten nog geschilderd worden. Ook moet ik nog bekijken wat ik met het dak doe en er moet nog een stukje dak bij gemaakt worden.

Ik ben ook het stationsgebouw zelf weer verder aan het schilderen, heb de buitenzijde van de eerste laag reebruin voorzien.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 4 Februari 2011, 15:47:26 »

Eind vorig weekend ben ik verder gegaan met dit stationsgebouw. Ik heb een betonnenmuur aan de balkon zijde gemaakt en ben begonnen met de overkapping ervan en een kleine overkapping bij de hoofd ingang.

Van de week heb ik onder de overkapping nog een kunststof profiel gelijmd waar de palen voor de overkapping in vallen. Deze worden gemaakt van met groen kunststof bekleed bloemistendraad.

Hier wat foto's:








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 15 April 2011, 15:36:07 »

Gister ben ik eens een dagje bij m'n pa en ma wezen hobbyen. Aan dit station ben ik toen niet toegekomen maar ik ben met div. schuurtjes bezig geweest die gebouwd of herbouwd moesten worden, dit zijn Preiser bouwpakketjes. Met 2 van die schuurtjes en 2 reserve dakplaaten en wat karton ben ik toen een klein postzegel diorama'tje gaan maken wat m'n pa later in z'n baan in kan passen.



Dit laat het spul zien na de eerste verflaag, het huisje en 1 aanbouw zijn van karton, het dak van die aanbouw is van papier. De andere aanbouw is een schuurtje van preiser net als de grote schuur ernaast.

Het spul staat op een plaatje karton wat geen succes leek dus inmiddels is het losgesneden en staat alles op een oud pasje.

Daarnaast ben ik ook begonnen met het schilderen van een vrij staand huis en een seinhuis, hier heb ik nog geen foto's van gemaakt. 2e paasdag ga ik weer bij m'n pa en ma verder hobbyen en ga ik hier mee verder, dan hoop ik ook meer foto's te maken( als ik daar aan denk).

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 25 April 2011, 23:13:23 »

Vandaag ben ik bij m'n ouders weer verder gegaan met gebouwen schilderen en verouderen en ik heb een aantal dingen van vorige keer afgemaakt:















Helaas komen de kleuren niet helemaal goed uit op de foto's door het te zwakke lamp licht.

M'n pa heeft ook nog een lading van die plastic plan railsjes van Marklin h0. Mijn idee is om daarmee iets tram achtig te doen op zijn modelbaan. Uiteindelijk blijkt de spoorbreetje van 2mm omgerekend op 440mm uit te komen maar er is een spoorlijntje met reizigers vervoer op 381mm spoorbreedte dus daar moet iets fictiefs mee te verzinnen zijn. Na het nodige meet werk ben ik voor een stukje van zijn modelbaan wegen en gebouwen gaan uittekenen en heb ik er daarna rails op gelijmd en ook gebouwen voor een remise afgetekend.


Ik moet nog even gaan uitzoeken hoe het materieel voor dit tramlijntje want dat word het er uit zou moeten gaan zien en wat ongeveer de maximum maten gaan zijn want de verhoudingen moeten wel kloppen. Het materieel zal waarschijnlijk op kleine coupé rijtuigjes gaan lijken.

Hier nog 2 foto's met 2 van de huisjes op die plaat karton met een tube'tje secondelijm erbij voor de maat verhouding.




Word vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: Ombouw spoor Z stationsgebouw
« vorige volgende »
Ga naar: