Op dit moment ben ik met iets bezig wat ik al zeker een jaar moet doen. Namelijk een gecrasht spoor Z station van m'n vader verbouwen. Hier was ooit iets zwaars opgevallen waardoor een deel van het dak in stukken lag.
Nu ben ik dat gebouw aan het verbouwen en heb het na veel slijp en lijm werk nu onder een hoek van bij 90 graden staan.
Het midden deel zal van 2 nieuwe stukken gevel en een nieuw puntdak met asfalt dakbedekking voorzien worden.
Nadat het eerst de bedoeling was het middel deel trapezium vormig te maken heb ik toch de zijvleugels aangepast want dat staat vele male beter.
Het stationsgebouw komt bij m'n vader op z'n modelbaan en zal daar verhoogt boven het spoor liggen. Het spoor zal dan onder het gebouw in een tunnel verdwijnen. Op mijn advies is er wat met de sporen en perrons geschoven en komen er ook 2 stukken overwoekerd spoor te liggen omdat dat wat mooier staat in het totale baan ontwerp.
M'n vader is een beetje een spaghetti rijder en wil zoveel mogelijk op een kleine ruimte ook als dat de realiteit geweld aan doet. Ik probeer dan vaak met steun van m'n moeder wat tegen gas te geven en soms met resultaat
Vanuit dit stationsgebouw moet er een voetgangersbrug komen naar een eiland perron. Hiervoor heb ik een bouwstijl in gedachten zoals die ook op Solingen hbf( het oude hbf) en Remscheid hbf gebruikt is.
Het word dan een stalen brug waarvan de onderste helft van de zijwanden uit plaatwerk bestaat met ramen er boven. De brug die ik maak zal wat hellend lopen om de trappen naar het perron wat te beperken aangezien ze anders 47mm hoog zouden moeten zijn. Ook naar het zijperron dat aan het stationsgebouw grenst probeer ik hier wat mee te spelen.
De voetgangersbrug moet open worden en verlicht worden met SMD LED's. Dennis(84) gaat dit er in maken maar voor dat hij dat kan gaan doen moet ik zorgen dat ik het frame voor de brug af heb. Bij voorkeur zou dit voor aan staande zondag gebeurd moeten zijn zodat hij het dan mee kan nemen naar huis om er aan te werken.
Net heb ik, na de naden in model geschuurd te hebben, het gebouw met hard pvc lijm op de nieuwe kartonnen bodemplaat gelijmd.
Nu moet ik het stuk aan de spoor kant van het gebouw opvullen tot de oude perron hoogte om daarna na te meten of die 47mm klopt. Daarna kan ik kijken of en waar er peilers komen. Daarna wil ik die in ruwbouw maken om dan pas de trappen er op te zetten.
Werk zat dus vandaag en morgen, groetjes Michiel