Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: Zo bouw je een schuur voor landbouw voertuigen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Zo bouw je een schuur voor landbouw voertuigen  (gelezen 9723 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Gepost op: 30 Oktober 2010, 21:48:57 »

Vandaag ben ik samen met Tis aan het knutselen geweest. Hij werkte aan hekjes voor een trein van mij en ik ben voor hem een schuur voor landbouwvoertuigen gaan bouwen voor op zijn ESK module.

Ik ben begonnen met een plaatje karton van 3mm dik van 6x3,5cm. De randen hier van heb ik vol laten zuigen met secondelijm om rafelen en scheuren te voorkomen. Daarna heb ik er gaatjes in geprikt die dik genoeg waren om lucifers in te lijmen.

Lucifers heb ik gebruikt voor de palen van de schuur. Alle horizontale en diagonale balken heb ik gemaakt van latjes van 1,5 tot 2mm breed gesneden uit roerhoutjes.





Dit houten frame heb ik daarna ree bruin geschilderd, om alles een basis kleur te geven.

Hierna heb ik uit 0,8mm karton de zijwanden gesneden. Hier heb ik aan beide zijdes heb ik plank motief ingekrast. Dit heb ik daarna met secondelijm tegen de palen gelijmd. Daarna heb ik het aan beide zijdes vol laten zuigen met secondelijm, hiervan word het karton kei hard en is het te bewerken als kunststof.

De hele schuur heb ik toen met dunne steen grijze verf geschilderd en daarna heb ik het met sterk verdunde vuil kleurige verf ingewassen.







Ik was toen nog niet helemaal tevreden over de kleur en toen heb ik het nog eens geschilderd met verdund mengsel van 2 delen zand en 1 deel roest.

Hierna heb ik 2 stukken flatkabel roest kleurig geschilderd en op de schuur gelijmd. Hierna heb ik het nog wat gedrybrusht met met zilver kleurige verf. Daarna heb ik de bodum geschilderd met een mengsel van echte klei, water en houtlijm, dit heb in 2 lagen gedaan.

Toen dit droog was was de schuur al klaar, dit koste ongeveer 4uur werk, prima voor een middagje bouwen.










En dan nog een foto met een euro cent erbij voor de grote, voor de duidelijkheid, deze schuur is in schaal N.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #1 Gepost op: 1 November 2010, 20:37:39 »

Leuk bouwwerkje!!!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #2 Gepost op: 1 November 2010, 21:42:33 »

...En inmiddels veilig in Enschede Grin de voorbereidende grondwerken zijn gaande
en dan kan dit schuurtje geplaats worden in Niederense, onderdeel van de
Soest-Ense Kleinbahn...maar daar schrijf ik spoedig meer over Cool
Gelogd
Kevin klercq
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 2 November 2010, 15:38:31 »

ik ben benieuwd Wink
Gelogd
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Februari 2011, 17:19:37 »

Mooi schuurtje!
Ben nu wel benieuwd hoe die in een landelijke omgeving staat. Smiley

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #5 Gepost op: 22 Februari 2011, 00:04:07 »

Zie het draadje over de ESK, bij halte Niederense Wink

En de omgeving is idd landelijk Grin

Mvg,

Tis
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: Zo bouw je een schuur voor landbouw voertuigen
« vorige volgende »
Ga naar: