Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Re:LocoNet-Interface  (gelezen 25625 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
GerardWassink
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 63


In de rechte sporen...


WWW
« Gepost op: 10 Februari 2010, 08:43:18 »


Ja precies, de technische info over die dingen kun je op het intern et overal wel vinden, waar het bij een Wiki mijns inziens om gaat is dat er stap-voor-stap praktijk kennis wordt gedeeld op een voor iedereen begrijpelijke manier.

Gerard
Gelogd

Website -  Washtown – Beijville :: Youtube -  Mijn kanaal

Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Februari 2010, 11:54:52 »

Gerard, niets en niemand houd jouw tegen deze informatie te verstrekken of aan te vullen. Dat is de kracht van een Wiki. Ben je het niet eens met de inhoud, of staat er volgens jouw onjuiste informatie, moet je dat gewoon aanpassen.

Mvg
Wim.
Gelogd

GerardWassink
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 63


In de rechte sporen...


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Februari 2010, 12:02:39 »

Dag Wim,

Het gaat er niet om of ik het met inhoud eens ben of niet. Er WAS namelijk geen inhoud, en DAT stipte ik aan.

Mijn verwachting is, dat wanneer iemand een pagina aanmaakt, hij / zij er op zijn minst rudimentaire inhoud in zet, waar lezers iets aan hebben.

Dat iedereen mag aanvullen is me goed bekend, dat hoort bij een Wiki, voorwaarde daarvoor (vind ik) is beheersing van het onderwerp, en dat is bij mij in dit geval niet aan de orde, dus daar blijf ik af.

Jij beheerst deze onderwerpen althans op technisch vlak als geen ander. Mijn verwachting is dan ook dat je die kennis deelt, en geen lege pagina's plaatst.

Noblesse oblige...

Gerard
Gelogd

Website -  Washtown – Beijville :: Youtube -  Mijn kanaal

Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Februari 2010, 12:15:17 »

Gerard, Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd, dus een klein beetje geduld lijkt me wel op zijn plaats. Je zult eerst de stuctuur van de boom moeten bouwen dan is inter-linking iets gemakkelijker.

Mvg
Wim.
Gelogd

GerardWassink
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 63


In de rechte sporen...


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Februari 2010, 12:52:08 »

Dag Wim,

Ik snap wat je bedoelt. We hebben het over een verschil in aanpak, denk ik. Mijn zorg is dat wanneer lezers op lege bladzijden uitkomen ze het nut van deze Wiki zullen onderschatten en niet meer terugkomen.

Mijn voorkeurswerkwijze is dan ook:
- blaadje 1
- blaadje 2
...
- blaadje n
-- tak 1

- blaadje 11
- blaadje 12
...
- blaadje 1n
-- tak 2

...

--- stam

Zo kun je ook een boom bouwen...

Gerard

Gelogd

Website -  Washtown – Beijville :: Youtube -  Mijn kanaal

Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Februari 2010, 13:31:08 »

Gerard, ik doe het op mijn manier, maar als die je niet bevalt dan stop ik er wel helemaal mee. Want zo te lezen kun jij het veel beter.
Dit is voor mij geen aangenomen werk, en doe dit als hobby.
Nogmaals niemand belet je om de inhoud van de onderwerpen aan te passen, of in te vullen.

Wim.
« Laatste verandering: 10 Februari 2010, 13:33:13 door Wim Ros (RoSoft) » Gelogd

Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Februari 2010, 14:11:04 »

Ja precies, de technische info over die dingen kun je op het intern et overal wel vinden, waar het bij een Wiki mijns inziens om gaat is dat er stap-voor-stap praktijk kennis wordt gedeeld op een voor iedereen begrijpelijke manier.
Gerard

Niet helemaal correct Gerard.. Veel info is er wel te vinden, maar nergens staat dit op 1 plek verzameld.
En daar is nu juist een Wiki/encyclopedie voor. Ook op Wikipedia b.v. krijg je geen stap-voor-stap kennis maar is het een verzameling van artikelen waar je overigens WEL veel van kunt leren (door alle links naar elkaar etc. etc. etc.)

Maar... Stap-voor-stap praktijk kennis, is eigenlijk een nog duidelijkere inhoudelijk uitleg waarin een aantal facetten tesamen op 1 (of meerdere pagina's) worden besproken in een bepaalde volgorde. Echter zijn er meerdere categorien waar ik me iets kan voorstellen bij een 'Stap-voor-stap praktijk-kennis' item.
Wellicht een optie om direct in de categorie Digitaal een item te maken: Stap-voor-stap praktijk Digitaal?

Maar deze discussie e.d. kunnen we beter niet voeren in dit topic van LocoNet Interface, maar in het Vragen en opmerkingen board. Vandaar dit topic ook even afgesplitst.  Wink

Gr. Dave
Gelogd
GerardWassink
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 63


In de rechte sporen...


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Februari 2010, 16:57:46 »

Gerard, ik doe het op mijn manier, maar als die je niet bevalt dan stop ik er wel helemaal mee. Want zo te lezen kun jij het veel beter.
Dit is voor mij geen aangenomen werk, en doe dit als hobby.
Nogmaals niemand belet je om de inhoud van de onderwerpen aan te passen, of in te vullen.

Wim.


Man, man, wat een lange tenen. Als je wilt stoppen is dat jouw keus, niet mijn bedoeling.

Reageer toch niet zo aangebrand man, ik probeer gewoon te overleggen, en mijn overwegingen met jou en anderen te delen.

Op verschillende momenten heb ik je (openbaar en via PB) getracht duidelijk te maken dat ik veel respect heb voor je enorme technische kennis. Maar als we niks meer tegen je mogen zeggen, laat het ons dan svp maar weten...

« Laatste verandering: 10 Februari 2010, 17:01:00 door GerardWassink » Gelogd

Website -  Washtown – Beijville :: Youtube -  Mijn kanaal

GerardWassink
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 63


In de rechte sporen...


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Februari 2010, 16:59:29 »

Niet helemaal correct Gerard.. Veel info is er wel te vinden, maar nergens staat dit op 1 plek verzameld.
En daar is nu juist een Wiki/encyclopedie voor. Ook op Wikipedia b.v. krijg je geen stap-voor-stap kennis maar is het een verzameling van artikelen waar je overigens WEL veel van kunt leren (door alle links naar elkaar etc. etc. etc.)

Maar... Stap-voor-stap praktijk kennis, is eigenlijk een nog duidelijkere inhoudelijk uitleg waarin een aantal facetten tesamen op 1 (of meerdere pagina's) worden besproken in een bepaalde volgorde. Echter zijn er meerdere categorien waar ik me iets kan voorstellen bij een 'Stap-voor-stap praktijk-kennis' item.
Wellicht een optie om direct in de categorie Digitaal een item te maken: Stap-voor-stap praktijk Digitaal?

Maar deze discussie e.d. kunnen we beter niet voeren in dit topic van LocoNet Interface, maar in het Vragen en opmerkingen board. Vandaar dit topic ook even afgesplitst.  Wink

Gr. Dave

Okay, eens, dat kan allebei. Maar lege pagina's zijn en blijven wat mij betreft een no-no...
Gelogd

Website -  Washtown – Beijville :: Youtube -  Mijn kanaal

Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Februari 2010, 17:10:52 »

Gerard, spreek dan ook even Sander en Paul aan op hun lege of nagenoeg lege onderwerpen. Ook die doen hun uiterste best om de Wiki enige vorm te geven. Maar pik er niet een onderwerp uit die toevallig door iemand is geplaatst die niet bij je favorieten staat. Want dan gaan de haren overeind staan inderdaad.

Dus in plaats van commentaar te leveren is het beter mee te helpen, bij het verstrekken van informatie waar een ieder wat aan heeft.

Wim.
Gelogd

Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Februari 2010, 17:20:21 »

Enkel lege pagina's plaatsen is uiteraard niet de bedoeling (zie Hulp -> Toch een paar regels, op de Wiki pagina). Echter hebben wij er minder moeite mee als deze vrij vlug (liefst direct) ook gevuld worden met voldoende informatie volgens de regeltjes die daarvoor gelden. Het doel is tenslotte geen woordenboek en lege pagina's maar een heuse Wiki, en we hopen dat eenieder daar ook een steentje in bij wil dragen waar hij of zij kan.

Daarnaast hopen we uiteraard ook dat de gebruikers ontbrekende / schaarse info aanvullen zover de kennis reikt.

Dus gebruikers!! Schroom niet om informatie toe te voegen en de items mee uit te breiden. Wink

Gr. Dave
Gelogd
GerardWassink
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 63


In de rechte sporen...


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Februari 2010, 17:25:45 »

Gerard, spreek dan ook even Sander en Paul aan op hun lege of nagenoeg lege onderwerpen.

Sander, Paul, foei !!!

Gerard
Gelogd

Website -  Washtown – Beijville :: Youtube -  Mijn kanaal

Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #12 Gepost op: 10 Februari 2010, 17:32:59 »

Excuses!
Ik moet inderdaad nog een pagina afmaken, fleischmann profi boss.
Door werkzaamheden voor langere tijd buiten de deur is dit nog niet gebeurd.

Verder zijn in de categorie scenery door mij artikelen aangemaakt daar ik destijd geen idee had waar ik mee bezig was. En wat ik deed de verkeerde insteek was.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Paul VT 11.5
Full Member

Offline Offline

Berichten: 140


Kyllburg in H0


« Antwoord #13 Gepost op: 10 Februari 2010, 23:37:49 »

Gaat inmiddels niet meer om de interface maar vwb de inhoudelijke vulling
heeft een ieder zijn eigen methodiek. Bij gebrek aan ombouwverslagen
en eigen foto materiaal bij mij dus even (tijdelijk) geen wikivulling
voor dit item. Het staat anderen echter volledig vrij dit aan te vullen. (Waar ik op hoop.)
Op dit moment loop ik stapsgewijs de bouw van mijn eigen baan na en check
of zaken al in de wiki staan of niet en waar nodig vul ik e.e.a. aan.
Samen lukt het wel. Moet je over een half jaar of over een jaar eens kijken
naar wat er inmiddels gevuld/bereikt is.

Greetz, Paul
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumWikiVragen en opmerkingenTopic: Re:LocoNet-Interface
« vorige volgende »
Ga naar: