Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Voorstellen op de wiki  (gelezen 30861 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
septillion
Newbie

Offline Offline

Berichten: 11


« Gepost op: 3 November 2010, 17:35:06 »

Hoi allemaal,

Ik vind het initiatief van een wiki leuk. Ik heb in het verleden wel eens geprobeerd om topics te maken waar in de startpost de belangrijke informatie staat die volgt uit het draadje om het overzichtelijk te houden maar die zijn altijd gestrand of als nog niet makkelijk vindbaar. Ik wil daarom wel eens wat toevoegen aan de wiki maar loop daarbij gelijk tegen een aantal punten. Zo wordt de genoemde link naar de pagina van de gebruiker al fout genoemd. Na wat zoeken denk ik dat niet het Engelse woord 'User' gebruikt dient te worden maar het Nederlandse 'Gebruiker', het adres moet dan worden http://wiki.modelspoorwijzer.net/index.php/Gebruiker:<Gebruikersnaam>. Vervolgens wordt geopperd om deze te linken naar een pagina met je eigen naam, hoe wordt dit gezien? Ik heb er nu een doorverwijzing voor gemaakt (#DOORVERWIJZING [[<Volledige naam>]]), is dat okay? En is er een lijst met alle voorstelpagina's beschikbaar?


Timo Engelgeer
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1962


« Antwoord #1 Gepost op: 3 November 2010, 17:39:23 »

Hey Timo!

Leuk om weer eens wat van je te horen in deze tak van hobby!
De antwoorden op je vragen komen zsm van ons technisch team.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 3 November 2010, 18:55:00 »

Hoi Timo,

Welkom...
Mijn 1e vraag, waar wordt de genoemde link naar de pagina van de gebruiker al fout genoemd?

In principe zouden User: en Gebruiker: beiden moeten werken. Bij een Engelse input wordt je gewoon doorverwezen naar de Nederlandse versie. Dus als je http://wiki.modelspoorwijzer.net/index.php/User:Dave gebruikt, wordt je automatisch naar http://wiki.modelspoorwijzer.net/index.php/Gebruiker:Dave doorgestuurd.

Onder "Speciale pagina's" vindt je de Gebruikerslijst (http://wiki.modelspoorwijzer.net/index.php/Speciaal:Gebruikerslijst). Mensen die reeds een pagina hebben aangemaakt worden weergegeven zonder 'underline' onder hun naam.

W.b.t. het linken van je gebruikersnaam naar een pagina met je eigen naam, dat kan gerust met een doorverwijzing op een pagina met je eigen naam. Maar of dit handig en/of gebruikelijk is weet ik eigenlijk niet...

Gr. Dave
Gelogd
septillion
Newbie

Offline Offline

Berichten: 11


« Antwoord #3 Gepost op: 3 November 2010, 19:25:05 »

Op de pagina http://wiki.modelspoorwijzer.net/index.php/Help:Deelnemen#Introduceer_uzelf. Bij nadere inspectie blijkt het feit dat er User gebruikt wordt niet de boosdoener maar dat de link zelf fout is, er mist index.php/.

Wat betreft de gebruikerslijst, ik heb nog eens zitten kijken maar kan deze link zelf nergens vinden. En blijft dat het een lijst is met alle leden, misschien is het leuk om een lijst te maken met alle leden die een voorstelpagina hebben. Heb alleen geen idee of dit (makkelijk) te realiseren is.

Goed, ik ga maar eens mijn eerste bijdrage erop zetten.


Timo
« Laatste verandering: 3 November 2010, 20:12:11 door septillion » Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 3 November 2010, 19:33:28 »

Help pagina aangepast.  Wink

Gebruikerslijst vindt je onder "Speciale pagina's" (staat aan de linkerkant onder menu Hulpmiddelen).
Op deze pagina vindt je onder het kopje "Gebruikers en rechten" de gebruikerslijst.

Zal het eens gaan bekijken of we op de 1 of andere manier ook enkel een lijst waarin gebruikers met eigen pagina's eruit gepoept kunnen krijgen.  Tongue

Gr. Dave
Gelogd
septillion
Newbie

Offline Offline

Berichten: 11


« Antwoord #5 Gepost op: 3 November 2010, 20:42:29 »

Oef, die link was wel even zoeken zeg, daar had ik hem zelf nooit zo snel gevonden denk ik.

Eerste bijdrage aan de Wiki af, de functiedecoder

Nog een kleine puntje, referenties worden aangemaakt als externe verwijzingen terwijl ze dit niet zijn.


Timo
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 4 November 2010, 11:41:57 »

Referenties die weergegeven worden als externe verwijzing hebben te maken met welk 'ref' sjabloon je gebruikt. Zal eens kijken of ik het standaard 'ref' sjabloon ook op deze wijze kan aanpassen zodat je toch ook gebruik kunt maken van de autonummering mogelijkheden.

Zojuist heb ik in de Locdecoder line-up de juiste methode toegepast, daar zou je even kunnen spieken. Het 'ref label' sjabloon maakt het tevens mogelijk om een voetnoot meerdere malen te gebruiken omdat deze o.a. geen auto-nummering heeft.

Gr. Dave
Gelogd
septillion
Newbie

Offline Offline

Berichten: 11


« Antwoord #7 Gepost op: 4 November 2010, 16:05:36 »

Ah, mooi dat het zo werkt. Zoals mss al is opvallen heb ik mijn best gedaan al wat dingen toe te voegen voor met name beginners. zie hier dit. Het is echt een basis opzet dus meer input is welkom!

Timo
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumWikiVragen en opmerkingenTopic: Voorstellen op de wiki
« vorige volgende »
Ga naar: