Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2014Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden  (gelezen 195760 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
A4 Organisatie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #15 Gepost op: 16 Januari 2014, 14:10:51 »

Het door de deelnemers te bouwen diorama dient inderdaad geen achtergrond te hebben.
De deelnemer hoeft enkel een plaatje van 18 mm dik ter grote van een A4tje te maken en te bebouwen.

De presentatie wordt door modelspoorwijzer geregeld en daar is wel een achtergrond bij aanwezig waar trafo's en dergelijke zaken achter gezet kunnen worden.


Mvg,

Romar
Gelogd
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 131



WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 16 Januari 2014, 16:34:15 »

Hoi Romar,
Dit is duidelijk, dank je wel.

Groet,
Michel
Gelogd

A4 Organisatie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #17 Gepost op: 16 Januari 2014, 22:07:58 »


Vraagje, we zijn druk doende om te kijken waar we nog inleverpunten kunnen creëren voor de diorama wedstrijd, is er behoefte aan een bepaalde regio zodat we daar rekening mee kunnen houden Huh?

Jeffrey
Gelogd
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 174


Busje rijden...


« Antwoord #18 Gepost op: 17 Januari 2014, 08:50:44 »

Het zuiden des lands? Smiley Maastricht ligt helaas niet bepaald om de hoek bij 1 van de inleverpunten.
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 17 Januari 2014, 18:51:43 »

Ik zie inmiddels dat diverse mensen zich hebben aangemeld voor de wedstrijd. Van mijn kant tijd om wat tips en aandacht puntjes te geven gebaseerd op mijn eigen werk en ervaring.

1; pas in de lay-out zo min mogelijk lijnen toe die evenwijdig aan de rand van het diorama lopen.

2; durf met halve, of kleinere stukken van gebouwen( en bomen) te werken. Laat je diorama een uitsnede van de wereld zijn. Daardoor krijg je veel meer een eigen specifieke uitstraling.

3; durf je eigen gebouwen te maken en/of gebouwen in meer of mindere mate te verbouwen. Hiermee geef je je diorama sneller een eigen karakter en voor kom je dat het eenheidsworst word.

4; schilder en/of verouder al je voertuigen en bebouwing, voorkom een plastic look en te velle kleuren.

5; heel belangrijk naar mijn mening probeer elementen aan te brengen die de aandacht dieper je diorama in trekken. Ik ben zelf bijvoorbeeld iemand die op beurzen al scannend kijkt of er elementen of situaties zijn die m'n aandacht trekken. Kan ik van een afstand al precies wat het allemaal is dan loop ik meestal gelijk door. Zo heb ik op één van m'n beste diorama een kiosk vrij verscholen onder bomen en tussen bebouwing langs een weg liggen. Naar dit leuke hoekje moet je zo goed kijken en ligt zo verscholen dat het bijna niet te fotograferen is.

6; probeer waar mogelijk iets van een verhaal lijn er in te brengen. Dat kan zo simpel zijn als mensen die naar een SRV wagen lopen of die in de rij staan voor een kaartautomaat. Bij m'n laatste diorama Oelde Landhagen bleek een inhaal actie van een auto en een toeristen treintje die uitwijkt voor een voetganger het bijvoorbeeld heel goed te doen.

Dit zijn zo even wat dingen die ik jullie mee wil geven, doe er je voordeel mee en als me nog meer te binnen schiet laat ik nog wel van me horen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
A4 Organisatie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #20 Gepost op: 24 Januari 2014, 20:16:33 »

Heren en dames,

Het is goed om te melden dat de wedstrijd inmiddels door meerdere fora wordt ondersteunt door ons op hun fora de mogelijkheid te hebben gegeven een oproep voor de wedstrijd te mogen plaatsen.

Deze fora zijn:
Amerikaans (model) spoor forum
Modelspoor Magazine forum
Beneluxspoor.net
3-rail forum
9mm Spoor forum

Daarnaast zijn er al meer dan 10 inschrijvingen en lopen er op Modelspoorwijzer.net al 10 bouwdraadjes waarbij blijkt dat de thema’s uiteenlopen van Industrieel via Italiaans naar Engels en nog veel meer.
 
Jeffrey
Gelogd
Miss Stedahult
Newbie

Offline Offline

Berichten: 39



« Antwoord #21 Gepost op: 24 Januari 2014, 22:28:19 »

Ik heb via de mail netjes een bevestiging ontvangen van mijn aanmelding, maar daar stond verder niks in over de borg van 10 euro. Hoe en wanneer word deze betaling verwacht?


Gr. Danielle
Gelogd
A4 Organisatie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #22 Gepost op: 24 Januari 2014, 22:51:15 »

Goede vraag.....

We willen in dit stadium iedereen rustig de gelegenheid geven om zijn of haar plannen te maken, zich in te schrijven voor de wedstrijd en ze te laten beginnen de gemaakte plannen vorm te geven.

We zullen de borg dan in een later stadium innen, meer informatie over de borg zal terug te vinden zijn in de eerste A4 Diorama nieuwsbrief.

Mvg,

Jeffrey
Gelogd
Miss Stedahult
Newbie

Offline Offline

Berichten: 39



« Antwoord #23 Gepost op: 30 Januari 2014, 16:14:35 »

Helemaal duidelijk, dankjewel  Duim omhoog
Gelogd
decauville_nl
Newbie

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #24 Gepost op: 3 Februari 2014, 21:10:06 »

Even een vraag over de hoogte van het plankje, 18mm. Is dat dan verplicht maaiveld?
Wat als je een verhoogd landschap wil maken.. of een spoordijk of een brug, mag dat dan?
Even 3 heel simpele tekeningetjes:


Plankje 18mm hoog met spoor, gebouwen etc. op die hoogte, zoals omschreven


Dit mag dus niet?


Zo is het plankje nog duidelijk zichtbaar.. mag dit bijvoorbeeld wel of ook niet?

Ik hoop dat iemand mij dit kan verduidelijken.

Gr

Arnoud
Gelogd
A4 Organisatie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #25 Gepost op: 4 Februari 2014, 08:31:35 »

Arnoud,

De regel met betrekking tot het plankje van 18 mm heeft voornamelijk te maken met de presentatie. Alle diorama’s worden in een universele presentatie geplaatst met een diepte/lijst van 18 mm. Om deze dan in de presentatie te laten passen hebben we de hoogte van een A4tje gesteld.

Om antwoord te geven op je vraag, jouw tekening optie 3 is zeker toegestaan mits de totale hoogte maar binnen de hoogte van een A4tje 297mm blijft gemeten vanaf de bovenkant van het plankje.

Daarbij aangegeven dat de kopse kant van het plankje niet afgewerkt hoeft te worden (valt weg in de presentatie) maar de andere blinde kanten wel.

Jeffrey
Gelogd
marc_tramt
Newbie

Offline Offline

Berichten: 27



WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 4 Februari 2014, 17:52:58 »

'Halve' gebouwen mogen ook? Daarmee bedoel ik gebouwen op de rand van het A4'tje met een uitgewerkte gevel op de baan en een dichte kant (donker grijs geschilderd o.i.d?) aan de zijkant van het A4'tje?
Gelogd

Bouwt aan trambaantje
A4 Organisatie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #27 Gepost op: 4 Februari 2014, 21:13:27 »

Dat mag ook...... zolang het is om een gebouw o.i.d. dicht te maken is het geen enkel probleem.

Jeffrey
Gelogd
decauville_nl
Newbie

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #28 Gepost op: 5 Februari 2014, 00:05:24 »

Jeffrey,

Dank voor de antwoorden! Duidelijk zo. Duim omhoog

gr Arnoud
Gelogd
H0llandsBouwwerk
Full Member

Offline Offline

Schaal: Z
Systeem: Analoog
Berichten: 117



WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 24 Maart 2014, 19:00:10 »

Ik heb ook nog een vraag! Je hebt het over de kopse kant van het A4, daar bedoel je mee: 1 korte zijde van het A4 (21cm)? en de 3 andere zijden zijn wel zichtbaar?
Nu wil ik dat mijn diorama iets gedraaid komt te staan ongeveer op zo’n 35 °. M.a.w. ik wil niet recht staan. Wordt daar rekening mee gehouden bij de presentatie en is dit sowieso mogelijk?

Ik verneem het graag.
Gelogd

Met een groet, Peter van Seuren. († 1949 - 2016)
Modelbouwer van Nederlandse gebouwen en andere objecten.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2014Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden
« vorige volgende »
Ga naar: