Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: BR 624 aan Loconet  (gelezen 15399 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Gepost op: 18 September 2011, 17:18:17 »

Ik dacht laat ik ook eens een topic openen. Om te beginnen maar met een project waar ik mee bezig ben.

Ik heb destijds een acceleratiestuur van iemand gekregen. Deze is afkomstig uit een BR 624 van de Deutsche Bahn. Ik ben op dit moment bezig om hem aan te sluiten aan de computer gevolgd door een verbinding met het Loconet. In de toekomst wil ik haar ook nog aansluiten op een eventuele simulator zoals ZuSi.

Op dit moment worden de signalen netjes via een Arduino doorgestuurd naar mijn computer. Ik kan dus bezig gaan met het schrijven van software om de signalen om te zetten naar Loconet signalen (het moeilijkste, iemand ervaring?). Om de signalen over te brengen naar het Loconet gebruik ik een LocoBuffer USB van Hans Deloof.

Ik zal in dit topic zo nu en dan een post plaatsen met een update omtrent het digitaliseren van de acceleratiestuur.

Hier nog even een illustratie van het acceleratiestuur:


Greetz Dennis
« Laatste verandering: 18 September 2011, 17:22:11 door mcgadget » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #1 Gepost op: 18 September 2011, 20:15:08 »

Dennis,

Erg leuk als je dit straks werkend hebt!
Succes, ik ga dit draadje zeker volgen!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Cees Baarda
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 58



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 18 September 2011, 20:58:11 »

Aangezien je met een Arduino bezig bent, lijkt me deze site wat voor je : http://www.scuba.net/wiki/index.php/Arduino_Loconet.

Als ik die goed begreep maak je met deze software voor de Arduino direct contact met loconet. Heb je de omweg via je computer niet meer nodig.

m.vr.gr. Cees
Gelogd

webmaster HCC!m
eigen website: http://home.hccnet.nl/c.baarda

06-2019: begonnen aan de bouw van een modulebaan.
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 18 September 2011, 21:22:53 »

Even gekeken naar hetgeen Cees aangaf, en dit is een Arduino library waarmee je perfect een directe interface kunt maken met je Arduino ZONDER dat je daar de tussenkomst (en extra communicatie) nodig hebt richting/van de PC (dat had je dus goed begrepen Cees Grin).

Het verwerken van de inputs die je nu door je PC-software wilt laten uitvoeren, kun je beter de Arduino gewoon zelf allemaal voor z'n rekening laten nemen. Daar is ie tenslotte voor bedoelt. Wink

Gr. Dave



  
« Laatste verandering: 18 September 2011, 21:25:55 door Dave van der Locht » Gelogd
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #4 Gepost op: 19 September 2011, 12:39:27 »

Heren,

Hier ben ik het inderdaad over eens. Echter wil ik juist dat ze op de pc komt. Dan kan ik haar namelijk ook gebruiken in bijvoorbeeld simulatoren.

Ik heb deze library inderdaad al eens gevonden. Misschien is dit wel een keer een idee als ik een 2e Arduino heb. Dan kan ik ze simpelweg ompluggen. Hoe dan ook, ik zal er eens over nadenken.

Groet Dennis
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 19 September 2011, 14:19:59 »

Dat kan alsnog Dennis, maak je gewoon een interface met 2 toepassingsmogelijkheden. Maar dan nog kun je de volledige interfacing van/naar Loconet het beste aan de Arduino over laten zodat dit ook stand-alone te gebruiken is.

Maargoed, het is jou feestje... Ik zou het zelf anders aanpakken en de intelligentie direct in de Arduino stoppen i.p.v. een stukje software op een PC.

Gr. Dave
Gelogd
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #6 Gepost op: 19 September 2011, 14:39:55 »

Hallo Dave,

Jouw idee klinkt op zich wel goed. Echter kom ik voor deze optie 2 pinnen te kort. Ik wil het dan werkend maken d.m.v. een schakelaar waarmee te selecteren is wat er gebeurt. Stand 1 is Loconet, Stand 2 is PC.

Op zich is een schakelaar niet nodig bedenk ik me.

Ik zal vanavond eens wat gaan puzzelen met die Loconet library.

Groet Dennis
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 19 September 2011, 15:22:56 »

Schakelaar is inderdaad niet nodig. Je kunt over de RS-232/USB toch gewoon b.v. een commando sturen zodat de interface zijn kunstje gaat doen als 'gaming-interface' i.p.v. LocoNet-regelaar?

[edit]
Tevens heb je voor een keuze-schakelaar voor 2 mogelijkheden maar 1 poort nodig. (hoog = modus 1, laag = modus2). Zou zelfs met een jumper kunnen, maar dat terzijde. Wink
[/edit]

Gr. Dave
« Laatste verandering: 19 September 2011, 15:35:28 door Dave van der Locht » Gelogd
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #8 Gepost op: 19 September 2011, 18:25:30 »

Voorlopig hou ik het er even op dat hij via de computer loopt. Ik moet namelijk nog wat onderdelen hebben. Deze heb ik op dit moment niet op voorraad.

In de toekomst zal ik het eens proberen door rechtstreeks op het LocoNet aan te sluiten.

Groet Dennis
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: BR 624 aan Loconet
« vorige volgende »
Ga naar: