Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: digitaal voor dummies/ aansluiten wissel.
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: digitaal voor dummies/ aansluiten wissel.  (gelezen 32330 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #15 Gepost op: 10 December 2013, 12:08:58 »


Eens maar als het redelijk in de buurt zit is het met een stekker verbinding makkelijk opgelost. Moeten het er natuurlijk niet te veel zijn.  Wink

Jeffrey
Gelogd
Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 12 December 2013, 00:37:11 »

Roelco,

Als ik kijk naar de prijs dan zie ik €49,95 + €19,95 voor de puntstuk polarisatie relais = €69,90  dit delen door 4 komt op €17,48.
Kijkende naar de enkelvoudige van RoSoft zie ik daar een prijs van €16,50.
Volgens mij gewoon lood om oud ijzer en is het verder gewoon een kwestie van gunnen.

Groetjes
Wim.
Gelogd

rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #17 Gepost op: 12 December 2013, 08:46:56 »

Wim,

Ik gun het je van harte, heb in het verleden ook dingen bij je besteld naar alle tevredenheid. Afgelopen beurs in Utrecht nog weer wat van je meegenomen.

Ik zie op hun site deze staan:
DR4024 servodecoder met 4 servomotoren en 4 verlengkabels    €   49,95€   46,95
die is nu in de aanbieding van 49.95 voor 46.95.

Zie echter ook deze staan:
DR4024 4 kanaals servodecoder met 4 extra schakeluitgangen Multiprotocol (DCC / MM / CS2)    €   24,95

Dat scheelt nogal, daarnaast zie ik dit ook op de rcgekko site:
9 gram analoog servo
Prijs: € 3,00

4 X 3 is 12 + 24.95 is 36.95.

Dan heb je inderdaad nog iets nodig voor puntstuk polarisatie als je dat wilt.
Niet voor elk wissel heeft dat nut. (heb nog fleissmann wissels met kunststof puntstuk )
Niet iedereen doet dat.
Voor mijn armseinen is het al helemaal overbodig.

Persoonlijk heb ik genoeg relais liggen om al mijn wissels te kunnen voorzien, dus kost mij niets extra's om er daar 1 van te gaan gebruiken. (en de prijs daarvoor in het verleden is te verwaarlozen, 2 gulden voor 200 relais als ik me niet vergis, most ik ze wel zelf van de print afhalen )

Daarnaast heb ik ook al wel mooie oplossingen gezien waarbij het gedaan is via de servo zelf. Door de beweging die de servo maakt voor het omzetten van een wissel werd er ook een elektrische verbinding gemaakt voor de puntstuk polarisatie. Dus zonder extra kosten.

Maar dan nog.
stel ik koop ze wel, 36.95 + 19.95 is 56.90 delen door 4 komt op 14.23.
Tja, in deze tijd moet je op de kleintjes letten. En ja, dan kan het zijn dat er nog verzendkosten bij komen, en omdat je op deze manier bij 2 winkels moet bestellen raak je een deel van je winst weer kwijt, maar 4 X 2 euro is 8 euro goedkoper, daar kun je in nederland over het algemeen voor verzenden. Heb je er toch meer dan 4 nodig wordt het voordeel groter.

Heb het voor de volledigheid even nagekeken, mijn laatste bestelling van 20 servo's kosten me 2.50 aan verzendkosten.

Heb je inderdaad ook servo's nodig zonder puntstuk wordt het verschil nog groter. 36.95 / 4 is 9.24 En die gebruik ik onder andere voor mijn armseinen, draaibewegingen in kolenkraan en waterkolom, beweging van de deuren van de loods.

Dus voor de beetje handige persoon kan het voor 10 euro per wissel inclusief puntstuk polarisatie.
Voor de iets minder handige persoon, maar bereid bij meerder zaken het te halen voor 14.25
Wil je handig alles in 1 bestellen kan het voor 16.50 waarbij je dan ook nog het voordeel hebt om van de standaard factor van 4 af te wijken.

Voor een ieder wat wils zou ik zeggen.

O ja, mocht je langere kabels nodig hebben en niet in staat zijn deze zelf te maken, Bij RCgekko voor 65 tot 85 cent, afhankelijk van de benodigde lengte.

Dan nog even de standaard disclaimer, Heb geen enkele relatie met deze RCgekko, anders dan dat ik er 2 keer een aantal servo's besteld heb, en die werken naar alle tevredenheid.

Groet,
Roelco
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #18 Gepost op: 21 December 2013, 16:58:47 »

Thx voor de uitgebreide antwoorden ik zal eens opzoek naar de DR 4024 met de 4 servomotoren.

Jeffrey
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: digitaal voor dummies/ aansluiten wissel.
« vorige volgende »
Ga naar: