Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Betuwelijn voorlopig nog niet door in Duitsland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Betuwelijn voorlopig nog niet door in Duitsland  (gelezen 5609 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Gepost op: 15 Februari 2017, 22:35:48 »

Helaas hebben onze oosterburen weinig haast: http://nos.nl/artikel/2158457-duitse-aanleg-betuwelijn-loopt-jaren-vertraging-op.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Februari 2017, 22:48:55 »

Ik denk dat die lijn er vanzelf wel komt tegen de tijd dat Berlijn een nieuw vliegveld heeft... Grin Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari 2017, 12:05:19 »

"De vertraging leidt ertoe dat de goederentreinen tussen Nederland en Duitsland nog jaren worden omgeleid."

En dit is dus het resultaat:

http://dordtcentraal.nl/actueel/prorail-beveiligt-spoor-dordtse-bocht-2/

http://dordtcentraal.nl/actueel/bluswatervoorzieningen-getest-spoorzone/

Er zijn twee jaar geleden tientallen waterputten (bluswateronttrekkingspunten) geslagen op dit traject, van de Zwijndrechtse brug tot aan het Hollands Diep.

Aangezien de NS niet echt geïnteresseerd is in het onderhouden van een Intercity verbinding tussen Den Haag en Breda met een stop in Dordrecht, zou ik willen zeggen: Blijf dan ook maar weg uit Dordt met die goederentreinen met gevaarlijke stoffen. Daar zitten we hier namelijk niet op te wachten!

Bert Sprinter

« Laatste verandering: 16 Februari 2017, 15:06:35 door Bert Sprinter » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Februari 2017, 12:10:36 »

NS heeft al jaren geleden naar je geluisterd, zij sturen geen goederentreinen meer door Dordrecht.  Wink
 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #4 Gepost op: 16 Februari 2017, 14:11:17 »

NS heeft al jaren geleden naar je geluisterd, zij sturen geen goederentreinen meer door Dordrecht.  Wink
 

Je lijkt burgemeester Brok wel, die riep hetzelfde. Hij is afgelopen dinsdag officieel beëdigd als Commissaris van de Koning in Friesland. Good riddance zeggen ze dan in het Engels  Duim omhoog

Hopelijk luistert zijn opvolger eens wat meer naar de burgers van Dordrecht.

Bert Sprinter

Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Februari 2017, 14:27:05 »

Bert,

Sinds 1 januari 2000 rijdt NS geen goederentreinen meer, dus waarom er 17 jaar later een relatie wordt gelegd tussen een intercity-verbinding van NS en goederentreinen van andere vervoerders ontgaat mij volledig.

Huub 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #6 Gepost op: 16 Februari 2017, 15:06:15 »

Bert,

Sinds 1 januari 2000 rijdt NS geen goederentreinen meer, dus waarom er 17 jaar later een relatie wordt gelegd tussen een intercity-verbinding van NS en goederentreinen van andere vervoerders ontgaat mij volledig.

Huub 

Heel simpel, wie de vervoerder ook is: geen Intercity hoepel dan ook maar op met die gevaarlijke goederen treinen. In Dordt snappen ze dat heel goed. Vooral als je er pal naast woont. Het maakt geen bal uit wie het vervoert. Weg ermee! Die Betuwelijn is o.a. ook aangelegd om er voor te zorgen dat er geen gevaarlijke stoffen meer door dichtbevolkte gebieden vervoerd worden.

Je moet het alleen willen snappen.

Ik zal mijn commentaar nog even aanpassen.

Bert Sprinter
Gelogd
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #7 Gepost op: 16 Februari 2017, 15:55:35 »

Het is trouwens toch officieel de Betuweroute?? Aangezien ze geen goederentreinen zullen sturen over het lijntje Dordrecht - Elst??  Grin Tongue

mvg,

Matthijs
Gelogd
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #8 Gepost op: 16 Februari 2017, 17:05:47 »

Het is trouwens toch officieel de Betuweroute?? Aangezien ze geen goederentreinen zullen sturen over het lijntje Dordrecht - Elst??  Grin Tongue

mvg,

Matthijs

Matthijs,

Daarvoor moet je bij de poster van dit topic zijn, die gebruikte het woord Betuwelijn. En die gaat vast zeggen dat ie dat deed omdat dat de naam van het artikel was  Grin

Het westelijke gedeelte van de oude Betuwelijn - tussen Dordrecht en Geldermalsen - wordt sinds 2006 door Arriva geëxploiteerd. En nu heet het officieel de MerwedeLingelijn en geen Betuwelijn meer.  Wink

Bert Sprinter
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Betuwelijn voorlopig nog niet door in Duitsland
« vorige volgende »
Ga naar: