Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Het kan altijd sneller  (gelezen 8809 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Gepost op: 17 April 2015, 18:25:59 »

Een Japanse magneettrein heeft een nieuw wereldrecord gevestigd door een snelheid van 589 kilometer per uur te halen. Volgens de Japanse spoorwegen reed de trein met zeven wagons donderdag op een testspoor de recordsnelheid.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/4032687/japanse-magneettrein-verbreekt-snelheidsrecord.html
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 22 April 2015, 15:12:50 »

Ik ben natuurlijk geen ingenieur, maar dit lijkt me een aardig realistische visie op magneetzweeftreinen: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/is-het-tijd-voor-magneetzweeftreinen-in-europa~a3974150/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #2 Gepost op: 22 April 2015, 15:15:07 »

Volgens mij is dit record al weer verbroken door dezelfde trein. Het is nu over de 600 km/h.
« Laatste verandering: 22 April 2015, 15:18:27 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 22 April 2015, 15:17:08 »

Volgens mij is dit record al weer verbroken door dezelfde trein. Het is mu over de 600 km/h.

Dat staat ook aan het begin van het artikel: 603 km/uur.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée