Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Het kan altijd sneller  (gelezen 8809 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Gepost op: 17 April 2015, 18:25:59 »

Een Japanse magneettrein heeft een nieuw wereldrecord gevestigd door een snelheid van 589 kilometer per uur te halen. Volgens de Japanse spoorwegen reed de trein met zeven wagons donderdag op een testspoor de recordsnelheid.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/4032687/japanse-magneettrein-verbreekt-snelheidsrecord.html
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 22 April 2015, 15:12:50 »

Ik ben natuurlijk geen ingenieur, maar dit lijkt me een aardig realistische visie op magneetzweeftreinen: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/is-het-tijd-voor-magneetzweeftreinen-in-europa~a3974150/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #2 Gepost op: 22 April 2015, 15:15:07 »

Volgens mij is dit record al weer verbroken door dezelfde trein. Het is nu over de 600 km/h.
« Laatste verandering: 22 April 2015, 15:18:27 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 22 April 2015, 15:17:08 »

Volgens mij is dit record al weer verbroken door dezelfde trein. Het is mu over de 600 km/h.

Dat staat ook aan het begin van het artikel: 603 km/uur.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #4 Gepost op: 22 April 2015, 17:14:03 »

Zweven is geen trein. Een trein rijdt op rails.
Dat doet deze niet dus is het voor mij geen trein.

TGV heeft de respectabele snelheid van 574,8 km/u gehaald.
Dat staat voor mij voor een trein. Klasse!

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 22 April 2015, 21:06:08 »

Zweven is geen trein. Een trein rijdt op rails.
Dat doet deze niet dus is het voor mij geen trein.

TGV heeft de respectabele snelheid van 574,8 km/u gehaald.
Dat staat voor mij voor een trein. Klasse!

Mvg, Johan

Ja, maar nadat die TGV met reuzevaart voorbij was konden ze de rails ongeveer opvegen, als je dat VK-artikel mag geloven.
Verder ben ik het wel met je eens hoor: treinen horen op rails. Maar ook dat staat in het artikel te lezen: Europa is eigenlijk te klein voor zweeftreinen en dergelijke.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 22 April 2015, 22:20:26 »

Ja, maar nadat die TGV met reuzevaart voorbij was konden ze de rails ongeveer opvegen, als je dat VK-artikel mag geloven.

Daar heb ik hoegenaamd niets van gehoord, en gezien ik het Franse spoorgebeuren tamelijk nauwgezet volg, lijkt me dat onwaarschijnlijk. De auteur heeft het mogelijk verward met de recordpoging uit 1955 (!) in Les Landes, toen de schade aan het (toen reeds 100 jaar oude, dus aangelegd toen treinen zo'n 60 tot 80 km/h reden - dan is 331 een heel groot verschil) spoor aanzienlijk was. Het laatste record is op een gloednieuwe hogesnelheidslijn verreden, die dergelijke snelheden technisch zou moeten kunnen weerstaan, dunkt mij.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 23 April 2015, 08:21:43 »

Oké, dan heeft de betreffende journalist de TGV voorbij horen stuiven, maar wist hij niet waar de rails lag (vrije vertaling van het klok-klepel gezegde).

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Het kan altijd sneller
« vorige volgende »
Ga naar: