Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: In een halfuur van Stockholm naar Helsinki?
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: In een halfuur van Stockholm naar Helsinki?  (gelezen 72677 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #135 Gepost op: 26 Mei 2016, 12:39:50 »

Het gaat anders heel erg hard met technologische ontwikkelingen: http://nos.nl/op3/artikel/2107336-beschuit-met-muisjes-deze-robots-krijgen-kinderen.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #136 Gepost op: 26 Mei 2016, 17:39:17 »

Het gaat al bijna 200 jaar heel erg hard met technologische ontwikkelingen...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #137 Gepost op: 26 Mei 2016, 18:04:37 »

Klopt, maar van die voorgaande 146,5 jaar herinner ik me om de een of andere reden niet zo gek veel.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #138 Gepost op: 26 Mei 2016, 19:31:00 »

In die 146,5 jaar was er niemand op Mars en duurde de reis van Stockholm naar Helsinki veel langer dan een half uur... Dus je hebt niet veel gemist Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #139 Gepost op: 26 Mei 2016, 22:22:17 »

Technologie gaat hard ....... tsja zei net vanavond nog op een verjaardagsfeestje ...... wie had 20 jaar geleden gedacht dat je nu steeds over een stukje glas zit te vegen ............... dan hadden ze je voor gek verklaard .....
Mijn vraag was dus ook  ..... wat hebben we over 20 jaar wat we nu nog niet weten .......  Grin
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #140 Gepost op: 26 Mei 2016, 22:57:19 »

Wie had 20 jaar geleden gedacht dat je nu steeds over een stukje glas zit te vegen ............... dan hadden ze je voor gek verklaard .....

Och 2000 jaar geleden liep er al iemand over water.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #141 Gepost op: 27 Mei 2016, 07:18:05 »

Mijn vraag was dus ook  ..... wat hebben we over 20 jaar wat we nu nog niet weten .......  Grin

Dat is bij definitie niet te voorspellen. Als je 20 jaar geleden had gezegd dat we in 2016 allemaal in vliegende auto's rond zouden vliegen of de commerciële ruimtevaart big business zou zijn, was je ook voor gek verklaard, maar in die gevallen terecht Grin.

In de toekomst is alles mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat over 20 jaar al het mogelijke ook gerealiseerd zal zijn - en we kunnen simpelweg niet weten wat er over 20 jaar wèl, en wat er niet gerealiseerd zal zijn.

Och 2000 jaar geleden liep er al iemand over water.   Wink

Zeggen ze... maar ik geloof niet in dat sprookje Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Rob
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23



WWW
« Antwoord #142 Gepost op: 7 Juni 2016, 20:18:00 »

Mijn vraag was dus ook  ..... wat hebben we over 20 jaar wat we nu nog niet weten .......  Grin

Dat is bij definitie niet te voorspellen. Als je 20 jaar geleden had gezegd dat we in 2016 allemaal in vliegende auto's rond zouden vliegen of de commerciële ruimtevaart big business zou zijn, was je ook voor gek verklaard, maar in die gevallen terecht Grin.

In de toekomst is alles mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat over 20 jaar al het mogelijke ook gerealiseerd zal zijn - en we kunnen simpelweg niet weten wat er over 20 jaar wèl, en wat er niet gerealiseerd zal zijn.

Och 2000 jaar geleden liep er al iemand over water.   Wink

Zeggen ze... maar ik geloof niet in dat sprookje Grin.

En toen hadden wij ook nog geen TomTom :Smiley
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #143 Gepost op: 22 Juni 2016, 16:39:48 »

De Hyperloop-jongens hebben kennelijk een nieuw doel voor ogen: http://www.kijkmagazine.nl/tech/gaat-hyperloop-moskou-rijden/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #144 Gepost op: 22 Juni 2016, 16:44:19 »

Tja, daar vind je altijd wel een paar nouveaux riches die het geen enkel punt vinden om een grote hoeveelheid geld in het riool te smijten...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #145 Gepost op: 22 Juni 2016, 17:18:41 »

Had ik dus toch putjesschepper moeten worden...    Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #146 Gepost op: 30 Juni 2016, 18:27:37 »

Nu gaan de luchtfietsen weer rijden tussen >Amsterdam en Parijs<...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #147 Gepost op: 30 Juni 2016, 18:55:38 »

En in dat artikel wordt onzin verkocht: zo'n hyperloop gaat natuurlijk het fileprobleem niet oplossen.
Zo'n reisje per hyperloop naar Parijs maak je wellicht hooguit eens per jaar, niet dagelijks.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #148 Gepost op: 30 Juni 2016, 20:04:44 »

Als het maar een half uur kost natuurlijk wel... Goede forensafstand Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #149 Gepost op: 21 Juli 2017, 22:51:19 »

Kijk aan, het gaat toch gebeuren: https://www.scientias.nl/er-komt-mogelijk-hyperlooptunnel-washington-naar-new-york/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: In een halfuur van Stockholm naar Helsinki?
« vorige volgende »
Ga naar: