Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nachttrein kansrijk alternatief voor vliegtuig
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nachttrein kansrijk alternatief voor vliegtuig  (gelezen 12944 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #15 Gepost op: 10 Oktober 2019, 07:31:51 »

https://nos.nl/artikel/2305478-vanaf-volgend-jaar-nachttrein-naar-munchen-en-wenen.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 10 Oktober 2019, 08:39:09 »

Ja, dat zei ik dus al Grin.

Citaat van: Wiener Zeitung
Gibt es schon einen Termin für die Einführung eines Nachtzuges von Wien nach Brüssel bzw. nach Amsterdam?

Wir planen ab Jänner 2020 einen Nightjet nach Brüssel und arbeiten mit Hochdruck daran. Eine Nachtzugverbindung nach Amsterdam soll ein Jahr darauf folgen.

Nu is alleen onduidelijk of het nog december 2020 wordt of toch 2021...
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Oktober 2019, 08:46:57 »

Zal wel december 2020 worden, dan wijzigt de dienstregeling en kunnen de Wiener dus in Jänner 2021 naar Amsterdam.
Maar 10 uur 's ochtends aankomen, dan kun je toch ook 's morgens het vliegtuig pakken?
« Laatste verandering: 10 Oktober 2019, 08:48:41 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 10 Oktober 2019, 09:06:24 »

Maar dat is niet Greta-compatible Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 10 Oktober 2019, 09:55:26 »

Zolang het vliegen goedkoop blijft, is het moeilijk winstgevend deze treinen te laten rijden.
Wij keken bijvoorbeeld deze week naar een pakket van 3 vluchten binnen Europa*.
Elk tussen de 2 en 2,5 uur vliegen. Dat kwam op slechts €169 per persoon  Shocked

* om plaatraadtechnische redenen even geen bestemmingen vermeld  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #20 Gepost op: 10 Oktober 2019, 10:07:23 »

Als men het milieu werkelijk ter harte neemt en niet een beetje voor de bühne wat roept, dan moeten continentale vluchten fors duurder worden.
Intercontinentale vluchten niet of maar in beperkte mate, want daarvoor is geen redelijk alternatief voorhanden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 10 Oktober 2019, 10:25:05 »

Redelijk alternatief is natuurlijk gewoon de reis niet maken.  Wink
Wat mij betreft komt er zo snel mogelijk een toeslag van 100 of 200 euro op elk vliegticket, maar ik denk niet dat mijn wens wordt verhoord.  Grin

Op zich lijkt me dat er wel voldoende reizigers te vinden zijn die zo'n hekel aan vliegen hebben, dat je zo'n trein wel vol krijgt. Ik reken mezelf ook tot die groep, dan vind ik de prijs wat minder interessant.
Maar ik ga mezelf ook niet onnodig kwellen door de trein te nemen. Zelfs als je in staat bent om in de trein 8 uur te slapen, blijft er nog een treinreis van 6 uur over bij je volle bewustzijn. Dat is best wel lang en dan ben je ook nog eens op zo'n tijdstip op je bestemming dat je ook gewoon in je eigen bed had kunnen slapen om daarna naar Wenen te vliegen.
Dan heb je ook nog te maken met de klantvriendelijkheid van spoorwegmaatschappijen. Vooral op die momenten dat je er als reiziger het meeste behoefte aan hebt, bij problemen, is die zelden om over naar huis te schrijven.
Maar voor de hobbyist is het natuurlijk wel leuk dat er weer echte treinen gaan rijden tussen Keulen en Amsterdam.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #22 Gepost op: 12 Oktober 2019, 21:31:41 »

Het onderwerp is echt hot momenteel: https://nos.nl/artikel/2305829-slaaptrein-beleeft-europese-revival-en-komt-ook-terug-naar-nederland.html

Waar een 16-jarig meisje met vlechtjes al niet goed voor is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 13 Oktober 2019, 07:33:25 »

In ieder geval is het onwaarschijnlijk dat dat ze veel invloed heeft gehad op de stijging in Zweden.
Het zijn cijfers over 2018, pas na de zomer van 2018 werd het meisje ingezet in het klimaatoffensief. Voordat daar ook op gereageerd wordt met ander gedrag, als dat al gebeurt, ben je weer een tijdje verder.
Tenzij in het laatste kwartaal het aantal reizigers is geëxplodeerd (op de relatie Stockholm moet je dan denken aan 300-400% groei om op jaarbasis op 100% groei uit te komen, niet erg waarschijnlijk bij een spoorbedrijf dat denkt van december tot december), was die stijging dus allang ingezet.
Wat het vlechtjeseffect dan verder is, is puur een inschatting die afhangt van de dikte van je duim.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Oktober 2019, 07:42:20 »

Voor het moment heb je helemaal gelijk... we kunnen het eventuele vlechtjeseffect op zijn vroegst pas begin volgend jaar meten (hoewel ze al wel meer dan een jaar met haar stakingen bezig is: die campagne is pas in de laatste paar maanden echt op stoom gekomen - wat ze ook weer niks zal vinden Cheesy).
Gelogd

Ik zie sterren!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 20 November 2019, 13:18:04 »

De nieuwe Nightjet naar Brussel is wel fotowaardig.  Duim omhoog


1861 . SNCB . E 13472 . Astenet . 19.11.19.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #26 Gepost op: 20 November 2019, 14:38:41 »

Goh, de kleurrijke tijden van CityNightLine lijken te herleven!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 20 November 2019, 19:36:50 »

Dat is overigens een proefrit: de nachttrein naar Brussel gaat pas vanaf volgende maand rijden. Maar inderdaad, zeker fotowaardig!
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nachttrein kansrijk alternatief voor vliegtuig
« vorige volgende »
Ga naar: