Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Niet sneller per trein naar Berlijn
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Niet sneller per trein naar Berlijn  (gelezen 20516 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #15 Gepost op: 27 Augustus 2018, 21:08:41 »

Schijnt dat die cursus verplichte kost is voor het management van Sandd.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #16 Gepost op: 17 September 2018, 08:34:42 »

En opnieuw is de Berlijn-trein in het nieuws: https://nos.nl/artikel/2250781-in-vier-uur-met-de-trein-naar-berlijn-moet-nu-echt-mogelijk-worden.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #17 Gepost op: 17 September 2018, 08:49:48 »

Waar willen ze die winst weg halen ...... met lokwissel aan de grens Huh?Huh?

Mvg Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #18 Gepost op: 17 September 2018, 09:24:38 »

NS gaat tot locs leasen die linea recta naar Berlijn kunnen rijden, dus zonder lokwissel?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #19 Gepost op: 17 September 2018, 09:42:14 »

Daar win  je geen twee en een half uur mee.

Mvg Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #20 Gepost op: 17 September 2018, 09:44:18 »

Nee, zeker niet. Maar alle kleine beetjes helpen. Ik las eerder al eens dat men een aantal stops in NL wil laten vervallen. Dat zal, om de tijdswinst te behalen, dan ook in D moeten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 17 September 2018, 11:20:58 »

Als ik goed geteld heb, is het 640 km per spoor van Amsterdam Centraal naar Berlin Hbf. Als je daar korter dan 4 uur over wilt doen, moet je gemiddeld meer dan 160 km/h rijden. Dat is sowieso al meer dan de maximumsnelheid op de Nederlandse baanvakken die de trein berijdt (en een groot deel van de Duitse baanvakken ook), en ook flink meer dan de commerciële gemiddelde snelheid van Duitse Fernverkehr-treinen. Dus zelfs zonder stoppen onderweg haal je dat nooit zonder de bouw van een HSL. Luchtfietserij.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #22 Gepost op: 17 September 2018, 12:01:27 »

Het lijkt een beetje op ordianair handjeklap. Die delagatie weet vast ook wel dat 4 uur niet haalbaar is, maar zet daar op in om op een reistijd van 5 uur uit te komen.
Ben benieuwd met welk resulaat ze uiteindelijk uit Duitsland terugkomen. En eigenlijk ben ik vooral benieuwd of die delegatie zélf per trein naar Duitsland is gereisd!  Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 17 September 2018, 12:14:49 »

Vijf uur, d.w.z. 128 km/h gemiddelde snelheid, is nog steeds bovenmatig ambitieus voor een Duitse IC en domweg onhaalbaar voor een Nederlandse...
« Laatste verandering: 17 September 2018, 12:16:41 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #24 Gepost op: 17 September 2018, 12:48:28 »

Gewoon ohne halt  Grin

Mvg Johan
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 17 September 2018, 12:58:51 »

Mijn punt is dus dat het zelfs zonder stoppen (wat natuurlijk de dood voor die treinen zou betekenen, want dan zit er bijna niemand meer in) onbereikbaar is. Dat lukt alleen als je die trein verkort, twee vleugels geeft en los van de grond laat komen Grin. Of je bouwt een hele HSL, die er echter niet gaat komen wegens veel te duur.

Ergens tussen 5h30 en 6 uur lijkt me het absoluut maximaal haalbare - en in dat geval ben je (a) nog steeds niet echt een concurrent voor het vliegtuig en heb je (b) vermoedelijk een zeer aangespannen, en dus instabiele, dienstregeling waarbij vertragingen aan de orde van de dag zijn.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #26 Gepost op: 17 September 2018, 15:32:27 »

En eigenlijk ben ik vooral benieuwd of die delegatie zélf per trein naar Duitsland is gereisd!  Cool


Ondertussen heb ik die vraag naar de redactiechef van NOS online gestuurd en die vindt het wel een leuke vraag, dus gaat hij eens kijken of ze dat boven water kunnen krijgen.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 17 September 2018, 15:55:42 »

Zo te zien wel
https://www.spoorpro.nl/materieel/2018/09/17/snelle-intercity-vanuit-amsterdam-naar-berlijn-vertrokken/
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #28 Gepost op: 18 September 2018, 10:18:32 »

Bah, wat een braverikken!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #29 Gepost op: 18 September 2018, 15:19:58 »

Maar even hardopdenkend...... Als het puur als alternatief word gezien van de korte vluchten van en naar Shiphol en Schiphol te ontlasten is het niet gek om te denken dat de treinen vrijwel direct van Amsterdam naar Berlijn zullen rijden....... dit was toch ook een van de argumenten achter de Thaly's Amsterdam Parijs als concurent voor de vluchten en was KLM geen aandeelhouder in het project...... Waarom zou dit dan de doodsteek zijn voor deze treinen? (even buiten beschouwing gelaten of dit qua drukte op de baanvakken mogelijk is)

Jeffrey
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Niet sneller per trein naar Berlijn
« vorige volgende »
Ga naar: