Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: NS praat met CAF over nieuwe sprinters  (gelezen 20413 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 30 Oktober 2014, 14:51:17 »

NS praat met CAF over nieuwe sprinters: http://www.nu.nl/economie/3916275/ns-praat-met-caf-aankoop-120-nieuwe-treinen.html

En als het straks (weer) niks blijkt te zijn, dan weten we nu al wie er wordt uitgecafferd.  ;-)

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #1 Gepost op: 30 Oktober 2014, 15:08:45 »

Spaans?
Snap niet wat ze moeten met al die dubieuze landen, Italie (Fyra) en nu deze weer.

Werkspoor hebben ze vakkundig de nek omgedraaid en de huisleverancier Bombardier zal wel te duur zijn ...........

Waar gaat dat heen...................

BTW krijgt deze wel meteen toiletten ...... ? (hebben we wat om door te spoelen  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy )

Met septische groeten, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 30 Oktober 2014, 15:19:22 »

Alle sanitaire details staan in het bericht, Johan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Oktober 2014, 15:43:56 »

Nou nou nou... zo kan-ie wel weer met alle vooroordelen. Een beetje zakelijk de dingen bekijken kan geen kwaad. CAF-materieel rijdt in tamelijk veel landen rond, ook de DB heeft daar materieel besteld, en op het eiland waar de auto's links rijden rijden ook CAF-treinen, en nog een grote plas verder ook. En voor de Spanje-bashers: het bedrijf is gevestigd in Beasain... Google maar eens in welk deel van het land dat ligt... Daarbij gaat het om Civity's, een beproefd concept dat al een aantal jaren dienst doet, in Spanje en daarbuiten.

En Werkspoor "vakkundig de nek omgedraaid"? Kom op zeg... die kregen het gewoon niet voor elkaar om in het buitenland orders binnen te slepen, om wat voor reden dan ook. En ja, dan red je het niet, tenzij je miljarden aan subsidies binnenharkt - wat ook niet bepaald gezond is.

Oh, alsof Bombardier zulk goed spul levert, en altijd op tijd... ik zeg "Twindexx", of inderdaad SLT.
« Laatste verandering: 30 Oktober 2014, 15:48:49 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #4 Gepost op: 30 Oktober 2014, 16:30:38 »

Even het CAF van het koren scheiden Grin

Gr. Pascal
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 30 Oktober 2014, 17:01:57 »

LOL @ Pascal!   Grin

Ondertussen vind ik het wel een fraai ontwerp:


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #6 Gepost op: 30 Oktober 2014, 18:16:54 »

Zoals op het plaatje vind ik het een erg mooi ontwerp. Vooral het gebied rond de koppeling ziet er beter uit dan bij eerdere foto's Duim omhoog
Op hun website staat wat meer informatie over de 'Civity'
http://www.caf.es/en/productos-servicios/familia/civity/datos-tecnicos.php
« Laatste verandering: 30 Oktober 2014, 18:19:46 door Viktor » Gelogd

94*
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #7 Gepost op: 30 Oktober 2014, 19:12:04 »

NSR is dom bezig. Alweer een nieuwe serie er bij (en kleine series laten ze slopen omdat het te duur is zie SM'90)

Ze hadden een vervolg serie van de SLT moeten bestellen dan was het onderling koppelbaar gebleven. Breed inzetbaar.

Werkelijk NSR weet van voren niet dat ze van achteren leven.......

Met septische groeten, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 30 Oktober 2014, 19:28:26 »

Septisch: http://www.woorden-boek.nl/woord/septisch
Sceptisch: http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=sceptisch

 Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 30 Oktober 2014, 19:29:31 »

Ja, Johan denkt nog steeds aan die toiletten Grin.

Daarbij, als CAF nu 75% goedkoper was voor een product dat bovendien beter aan de specificaties voldoet dan een vervolgserie SLT, hadden ze dan nog steeds SLT's moeten aanschaffen? Ik weet niet of dat allemaal het geval is, maar ergens ligt een kosten-batengrens, en om dan meteen maar "out of the blue" te stellen dat ze bij NSR van voren niet weten dat ze van achteren nog leven, gaat toch een paar bruggen te ver...
« Laatste verandering: 30 Oktober 2014, 19:32:14 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 30 Oktober 2014, 19:41:43 »

Werkelijk NSR weet van voren niet dat ze van achteren leven.......

Dat verklaart wel meteen waarom er in SLT geen toiletten zitten!   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #11 Gepost op: 30 Oktober 2014, 19:42:06 »

Een vervolgserie SLT bestellen zonder toiletten? Ik heb begrepen dat er niet zomaar aan het ontwerp van SLT gesleuteld mocht worden ivm aanbestedingsregels, en dat het inbouwen van toiletten bij de SLT zo duur was dat ze beter deze konden kiezen.

En we praten helemaal niet over kleine vloot! Ze bestellen 120 nieuwe stellen! Ter vergelijking: van de SLT zijn er 131 besteld.
(bron wikipedia)  
Gelogd

94*
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #12 Gepost op: 30 Oktober 2014, 19:44:37 »

Dan hadden ze een vloot van 250 slt gehad.
Hoe groot was ooit Plan V?
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #13 Gepost op: 31 Oktober 2014, 00:54:15 »

NSR had zeer goede redenen om geen extra SLT's meer te bestellen. Verdiep je wat meer in het groot bedrijf ipv vanalles te lopen blaten maar je geen verstand van lijkt te hebben. Dat geld ook voor je opmerkingen over CAF trouwens.

Verder ga ik er niet op in op somda kan je alles zeer uitgebreid nalezen, veel succes.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Joop_L
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


« Antwoord #14 Gepost op: 31 Oktober 2014, 08:26:32 »

Over een hoog speculaas halte gesproken...  Grin
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: NS praat met CAF over nieuwe sprinters
« vorige volgende »
Ga naar: