Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 852541 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #240 Gepost op: 12 September 2015, 08:49:39 »

Ik zelf heb bijna nooit een stoeltje mee, maar meestal is er wel iets "natuurlijks" (een steen, een stuk vangrail o.i.d.) om op te zitten of tegen te leunen. Als de auto dichtbij geparkeerd is en je niet al te snel hoeft te reageren (bij een overweg bijvoorbeeld, of als je de treinen van ver kunt horen/zien aankomen), heeft die ook prima stoelen Grin. En ja, soms moet je staan...

Of het vooral wachten is, hangt natuurlijk af van waar je bent. Op de Gotthard of de meeste Nederlandse spoorlijnen komen er zat treinen langs, maar in andere landen (Zuid-, maar ook Noord-Europa) is dat een ander verhaal - daar kan er rustig een uur of anderhalf voorbij gaan zonder dat er iets gebeurt. Boek meenemen en lekker zitten is dan het devies :-) (of proberen uit te vinden wanneer de treinen wèl rijden, natuurlijk).
Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #241 Gepost op: 12 September 2015, 22:38:23 »

Gewoon uit nieuwsgierigheid....zit je zo'n middag lekker te wachten op een stoeltje (wat je dus hebt meegenomen) langs het spoor?

Treinen spotten is inderdaad net vissen, veel geduld hebben  Grin
Ik heb vaak een vouwfietsje achter in de kofferbak liggen. Kom ik niet verder met de auto kan ik altijd verder fietsen naar een mooie spottersplek. Bij Assel gefietst maar helaas is de spottersplek te dicht begroeid geworden. Ook in Schleswig Holstein had ik het fietsje mee en 2x gebruikt.

Stoeltje gaat soms mee maak vaak is de auto een goede zetel. Spiegels goed zetten, seinen in de gaten houden en genieten van de omgeving.
Soms stopt er iemand die nieuwsgierig is en dan volgt meestal een praatje.
Heel vaak maak ik dan het grapje, ..... de trein komt zo het spoor ligt er al .......  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Ik zei al het is net vissen. Soms verspeel je een mooie opname omdat je net aan het verkassen bent.
Heb in CH twee opnamen verspeeld door 1x de cam niet optijd te kunnen pakken en 1x doordat de cam weigerde. Van beide keren trek ik nu nog mijn haren uit mijn hoofd  Angry

Ik loop als ik voluit spot met 3 kg cam op mijn nek mee te zeulen. Als je dat de hele dag doet is dat ook een belasting.
Voorheen kreeg ik daar wel een hoofdpijn van maar tegenwoordig gaat dat beter.

Dus Jakop treinspotten is net vissen maar dan anders  Cheesy Duim omhoog

Mvg, Johan

P.s. als je vist is het raadzaam je pet achterstevoren op je hoofd te zetten. ...... dan denken de vissen dat je naar huis gaat  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #242 Gepost op: 13 September 2015, 08:26:28 »

Ik hou niet van vissen  Sad  Tongue

Waar ik al 'bang' voor was is dat wachten. Als er wat te zien is lukt me dat nog wel, maar langs een spoorlijn waar verder niets gebeurt heb ik grote kans de luiken te sluiten......en dan komt de trein....  Grin
Het zal dan wel bij een incidentele spot blijven vrees ik, als ik weet dat er nú iets langs komt of dat ik toevallig een camera bij me heb en het me dus in wezen overkomt   Cool
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #243 Gepost op: 13 September 2015, 08:32:12 »

Ja, voor narcoleptici is treinen fotograferen tricky inderdaad Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #244 Gepost op: 13 September 2015, 08:38:42 »

Treinen spotten is inderdaad net vissen, veel geduld hebben  Grin
Ik heb vaak een vouwfietsje achter in de kofferbak liggen. Kom ik niet verder met de auto kan ik altijd verder fietsen naar een mooie spottersplek. Bij Assel gefietst maar helaas is de spottersplek te dicht begroeid geworden.

Er is vast nog wel ruimte voor een snoeischaar in de kofferbak.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #245 Gepost op: 13 September 2015, 08:41:28 »

Ik weiger overigens categorisch dat soort drastische dingen mee te nemen (ladders, snoeischaren e.d.) Als een plekje begroeid is, jammer dan - ik ben geen tuinman. Maar dat is persoonlijke voorkeur Cheesy.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #246 Gepost op: 13 September 2015, 08:42:17 »

Ja, voor narcoleptici is treinen fotograferen tricky inderdaad Grin.

Ha ha, er ligt nog heel wat tussen narcolepsie en uit verveling je ogen dicht doen  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #247 Gepost op: 13 September 2015, 09:40:08 »

Ik heb een hekel aan vissen en dus ook aan wachten langs een spoorlijn in de hoop dat er wat langs komt. Dus ik sta vrijwel uitsluitend op plekken waar ik zeker weet dat er iets langskomt. Als ik dan weet dat het nog een half uur duurt en het is goed weer en er is een bankje, ben ik wel bereid een half uur te wachten, maar gekker moet het niet worden. Ook op plekken waar wel regelmatig iets langskomt, heb ik het na hooguit een uurtje wel gezien, het moet wel hobby blijven.   Cheesy
Pauzes tijdens langere autoritten probeer ik wel bij een spoorlijn te plannen.
En ik fotografeer veel op stations, kans dat daar iets staat, is wat groter en er zijn bijna altijd bankjes.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #248 Gepost op: 13 September 2015, 09:42:55 »

Bijkomend voordeel is dat je op stations zelden een snoeischaar nodig zult hebben.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #249 Gepost op: 13 September 2015, 10:09:51 »

Nadeel is weer dat er reizigers en allerlei andere dingen in de weg staan voor een foto... en in sommige stations (München Hbf, Budapest Keleti, Milano Centrale...) zelfs bijzonder veel reizigers deze dagen Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #250 Gepost op: 13 September 2015, 10:19:29 »

.......... heb ik het na hooguit een uurtje wel gezien, het moet wel hobby blijven.   Cheesy

Tsja ik heb meerdere malen meer dan 8 uur lang op Blausee-Mitholz verbleven. Vakantie en hobby  Cool
In rustige periode lekker genieten van de omgeving.

Ken Mitholz dan van haver tot gort  Wink 1:1 en in 1:87  Grin

Mvg, Johan
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #251 Gepost op: 13 September 2015, 10:27:33 »

Dat is voor mij juist een voordeel. Ik fotografeer vaak bewust reizigers (maar ook, auto's e.d.) mee.
Die geven een tijdsbeeld. Een plan V die ik nu fotografeer, verschilt nauwelijks van de plan V die ik in de jaren 80 fotografeerde. Het tijdsbeeld wordt bepaald door de mensen en andere zaken op de foto.
Ik vind het wat jammer dat de norm onder spoorfotografen lijkt te zijn: alleen de trein, schuin van voren, liefst van een iets verhoogd standpunt en de zon in de rug. Het kan zoveel leuker, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #252 Gepost op: 13 September 2015, 10:36:32 »

Je hebt zojuist je 1337e bericht geplaatst. Gefeliciteerd!   Duim omhoog



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #253 Gepost op: 13 September 2015, 10:43:59 »

Foto's (en video) van Blausee-Mitholz zijn voor een kenner toch echt tijds bepalend  Cool

Mvg, Johan
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #254 Gepost op: 13 September 2015, 10:48:13 »

Dat is voor mij juist een voordeel. Ik fotografeer vaak bewust reizigers (maar ook, auto's e.d.) mee.
Die geven een tijdsbeeld. Een plan V die ik nu fotografeer, verschilt nauwelijks van de plan V die ik in de jaren 80 fotografeerde. Het tijdsbeeld wordt bepaald door de mensen en andere zaken op de foto.
Ik vind het wat jammer dat de norm onder spoorfotografen lijkt te zijn: alleen de trein, schuin van voren, liefst van een iets verhoogd standpunt en de zon in de rug. Het kan zoveel leuker, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Mee eens, maar een billboard of een vuilnisbak die in de weg staat, staat niettemin in de weg Grin. Alleen de trein fotografeer ik eigenlijk nooit, behalve voor documentatiedoeleinden. Maar dat lijkt me genoeg duidelijk voor wie op mijn Flickrpagina kijkt Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: