Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 852625 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #255 Gepost op: 13 September 2015, 11:30:48 »

Leuke discussie onderhand  Grin

Wat is dat voor vaags met Huub's aantal berichten  Huh?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #256 Gepost op: 13 September 2015, 13:28:53 »

>Dat<, dus.
Gelogd

Ik zie sterren!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #257 Gepost op: 13 September 2015, 18:34:57 »

Het wachten is inderdaad het “vervelende” van treinen spotten. Als er dan iets moois onverwachts voorbij komt dan kan dat het wachten wel waard zijn geweest. Meestal ga ik er op uit als er een leuke trein is aangekondigd. Als die geweest is ga ik weer na huis. Een hele (mid)dag ergens gaan zitten doe ik liever met een kameraad zodat je wat kan kletsen. Nadeel is dat alle foto’s “hetzelfde” zijn. Voordeel is dat je niks mist, m.a.w. alles wat tussen de NS-dienstregeling door rijdt.

In NL zijn de natuurlijke zitplaatsen maar schaars, de autostoelen zijn ook prima. Ik heb jonge benen, dus staan is het probleem niet. Cool

In DE veel overwegen zijn zonder bel. Dat is een nadeel als je een boek zit te lezen. Als je de trein aan hoort denderen, ben je meestal te laat.

Persoonlijk vind ik een trein in landelijke omgeving mooier tot zijn recht komen op de foto dan in de stad. Ik probeer wel zo te kaderen dat er voldoende landschap in beeld is. In het buitengebied zijn minder lui die je vragen wat je aan het uitspoken bent. “Locals” weten precies waar populaire stopplekken zijn en zij laten je gewoon met rust.

Ik vertik het om een ladder en snoeischaar mee te zeulen. Als er een paar grassprietjes voor de wielen zitten, omdat je niet “hoog genoeg” staat, zal mij echt een zorg zijn. Snoeien is wel nuttig om de tijd tijdens het wachten te doden. Grin
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #258 Gepost op: 13 September 2015, 19:18:11 »


Ik sta reeds jaar in jaar uit 365 dagen per jaar vol continu treinen te spotten in 1:87 op Blausee-Mitholz en wordt er niet eens moe van  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Ik mis geen enkele trein die langs komt  Wink Grin

Dat is wel de plek waar ik 1:1 veel te vinden was en die grijze auto klopt ook nog  Duim omhoog of niet Wesley  Wink

Mvg, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #259 Gepost op: 13 September 2015, 19:30:04 »

Hmmmm.....mag je in CH zonder nummerbord rijden?

Wel leuk om jezelf op je baan weer te geven. Moet ik onthouden...  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #260 Gepost op: 13 September 2015, 19:45:26 »

Een Zwitserse hooligan heeft kennelijk dat Hollandse kenteken van de auto gesloopt.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #261 Gepost op: 13 September 2015, 19:55:14 »

Ja, Daisy herinner ik mij nog levendig Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #262 Gepost op: 13 September 2015, 21:40:21 »

 Grin op de heenweg de duizendste kilometer gepasseerd  Wink Grin

Helaas rijdt ze niet meer, kenteken kun je niet meer opvragen dus bestaat ze niet meer. Maar Daisy leeft voort op de modelbaan  Cool
Inmiddels Daisy twee hier is ook al op Mitholz geweest hoor  Wink

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #263 Gepost op: 13 September 2015, 21:46:25 »

Misschien heeft Daisy I wel een nieuwe bestemming in Polen gevonden en leidt (of lijdt, dat kan ook...) ze daar een tweede leven. Dan kun je het kenteken ook niet meer opvragen, maar bestaat ze toch nog wel.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #264 Gepost op: 13 September 2015, 21:55:41 »

Kijk, ik houd mijn kenteken tenminste mijn leven lang, want Zwitserse kentekens (net als Belgische, overigens) zijn gebonden aan de houder van het voertuig, niet aan het voertuig zelf Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #265 Gepost op: 13 September 2015, 23:05:28 »

Levenslang? Moet je wel de rest van je leven in ballingschap blijven!   Cheesy

In een niet nader te noemen Noordeuropees landje kun je (net als in Engeland overigens) je eigen lettercombinatie op je kenteken krijgen. Daarvoor moet je dan wel aardig in de buidel tasten. Groot was de hilariteit toen ik dat destijds voor het eerst zag en zo'n dwaze Daihatsu Materia rond bleek te rijden met het kenteken BETTY.
 Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #266 Gepost op: 14 September 2015, 05:20:40 »

Ik heb ook flink in de buidel moeten tasten om DK in mijn kenteken te krijgen  Cool
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #267 Gepost op: 14 September 2015, 06:44:57 »

In een niet nader te noemen Noordeuropees landje kun je (net als in Engeland overigens) je eigen lettercombinatie op je kenteken krijgen.

Ook in veel andere landen (België, Zweden, Oostenrijk, Slovenië vallen mij spontaan in, zelfs in Duitsland kan dat - zij het met minder vrijheid dan de andere landen). En ook hier kan dat, al moet het wel een Kantonskürzel + cijfercombi blijven. Veel kantons veilen de speciale nummers, recordhouder was in februari 2013 het kenteken SG 1, dat de staatskas in St. Gallen 135.000 Franken opleverde...

Ohja, als ik naar een ander kanton verhuis, moet ik officieel natuurlijk ook een ander kenteken Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #268 Gepost op: 14 September 2015, 08:57:41 »

Ik heb ook flink in de buidel moeten tasten om DK in mijn kenteken te krijgen  Cool

Volgens mij zou jij er nog meer voor over hebben om die lettercombinatie er weer vanaf te krijgen.   Cheesy
Maar we dwalen af. Ik heb best wel foto's, maar die bewaar ik voor Raadplaatje.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #269 Gepost op: 18 September 2015, 18:30:05 »

Onlangs op een plek geweest waar ik iets minder onlangs ook al eens was.
Gebeurt natuurlijk wel vaker, maar zelden ben ik in de gelegenheid (of denk ik eraan) van ongeveer eenzelfde standpunt een foto te maken.

Onlangs:



Iets minder onlangs:


Het Simca-hok van mijn vader heeft plaatsgemaakt voor het Honda-hok van mijzelf.
Dat is het geloof ik wel zo'n beetje qua verandering, op wat onbeduidende details na....

Giswil, september 2015 resp. augustus 1984

Huub


Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: