Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 852698 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #1200 Gepost op: 26 Maart 2021, 08:39:19 »

En in aanvulling op de vorige vraag: Waarom lees ik steeds dat deze loc naar Bad Bentheim rijdt en niet door naar Berlijn?
Mag ze dan alleen in NL (en een klein stukje D) rijden?
Ik zou mij nog wel een machinistenwissel in Bad Bentheim kunnen voorstellen i.v.m. de wegbekendheid.
Gelogd

Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1201 Gepost op: 26 Maart 2021, 10:25:51 »

Nou ja, ze zijn niet voor deze dienst bedoeld, maar voor de nachttrein uit Oostenrijk. Bovendien zijn er maar twee van, dus er kunnen omlooptechnische redenen voor zijn. Maar wat ik als belangrijker vermoed: de DB zal geen zin hebben om veel geld uit te geven aan de opleiding van de machinisten van Bentheim-Berlijn voor de Vectron, als er over twee jaar weer andere locomotieven (die Talgo-dingen) op de lijn in dienst komen. Dat laat overigens onverlet dat ze wel degelijk (technisch) toegelaten kunnen zijn in Duitsland - al kon ik op het internet geen toelatingsinformatie vinden.
Gelogd

Ik zie sterren!
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #1202 Gepost op: 26 Maart 2021, 12:25:16 »

@Wesley: Bedankt voor de info.
Ik ging vanuit dat men de reistijd van de ICE A'dam-Berlijn wilde verkorten en zo'n locwissel in Bad Bentheim kost tijd die nu eenvoudig gewonnen kan worden. Blijkbaar hebben andere zaken prioriteit.
Gelogd

Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1203 Gepost op: 26 Maart 2021, 12:43:05 »

Volgens mijn informatie moet die tijdwinst dus in 2023 komen, met het nieuwe Talgo-materieel incl. locomotieven. Er was ooit wel een plan om als overgangsoplossing doorgaand Vectrons in te zetten, maar daar is niets van gekomen. Waarschijnlijk was DB er simpelweg niet in geïnteresseerd - want vanuit Nederland gezien is het een belangrijke en prestigieuze verbinding, maar op het Duitse binnenlandse deel (zeker ten westen van Hannover) toch een eerder provinciale aangelegenheid, die lijn.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #1204 Gepost op: 26 Maart 2021, 13:58:26 »

Van Treinenweb.nl

Twee Vectron locomotieven
Technisch gezien is de locomotief volledig geschikt om volledig op de route naar Duitsland ingezet te worden zonder dat er een locomotief-wissel op Bad Bentheim nodig is. Maar omdat de NS maar twee locomotieven geleased heeft, en er steeds een als reserve achter de hand houdt, is het praktisch niet handig om er mee door te rijden naar Berlijn. Daarnaast verwacht de Deutsche bahn vanaf 2023 haar nieuwe Talgo-treinen in te zetten die naar Amsterdam zullen doorrijden.
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1205 Gepost op: 26 Maart 2021, 15:06:53 »

Ja, dat schreef ik dus...
Gelogd

Ik zie sterren!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #1206 Gepost op: 26 Maart 2021, 22:05:28 »

...ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze loc alleen in Nederland en Duitsland mag rijden of ook in andere landen?
De 193 759 en 766 hebben het A10-pakket, dat wil zeggen dat ze geschikt zijn voor Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Slowakije, Roemenië, Polen, Tsjechië en Hongarije. In het raster zijn momenteel SK/RO/PL/CZ doorgestreept en zodoende daar (nog) niet inzetbaar.
 
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #1207 Gepost op: 26 Maart 2021, 22:07:10 »

Ahh, bedankt voor de reacties.
Leuk ook te lezen dat deze locs eigenlijk al bestemd zijn voor de nachttrein met Oostenrijk.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #1208 Gepost op: 31 Maart 2021, 18:22:39 »


Terschuur doorkomst LTE 286 940 richting Amersfoort.


Fris design van de Volkerrail 7178 vandaag instructie rit Amersfoort - Deventer - Zwolle - Amersfoort hier gefotografeerd bij doorkomst Nijkerk.

Mvg, Johan
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #1209 Gepost op: 9 Mei 2021, 19:43:56 »


Vrijdag 7 mei bracht de Railpromo een gasketeltrein van Bentheim via Zwolle Amersfoort naar Kijkfhoek.
Hier doorkomst Nijkerk.


Zaterdag 8 mei kwam via Zwolle - Amersfoort de nieuwe ICNG 3204 naar Amsterdam Watergraafsmeer.
Hier doorkomst Holkerveen.

Mvg, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1210 Gepost op: 29 Mei 2021, 19:57:16 »

Vandaag een half uurtje langs het spoor gestaan zonder specifiek doel. Gewoon wat tijd over en het was mooi weer  Grin









De laatste reed me achterop en ik stond niet ideaal. Dat was het licht ook niet, dus iets bewerkt.
Het paaltje had ook anders gekund  Grin  Deze was dus haastwerk
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #1211 Gepost op: 30 Mei 2021, 11:09:36 »

Jammer, net bij de enige trein die langskwam.... Wink
Wel ver van Uitgeest, Jakop.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1212 Gepost op: 30 Mei 2021, 11:39:26 »

Als dat ding je achterop reed, stond je inderdaad niet ideaal. Geen schade aan overgehouden?  Wink Grin

Het paaltje had je inderdaad beter vooraf weg kunnen halen, maar verder vind ik het geen verkeerde foto.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #1213 Gepost op: 6 Juni 2021, 22:35:15 »

Sporen door de nacht. O nee, het is al ochtend:


193 766, Groessen, 06-06-2021
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1214 Gepost op: 20 Juni 2021, 15:02:17 »

Gisteren voor het eerst dit jaar weer eens bewust langs een paar spoorlijnen gestaan om wat foto's te maken.

Eerst een plek waarvan ik me al minstens tien jaar geleden had voorgenomen er eens een kijkje te nemen, de spoorbrug over de Maas bij Buggenum (van welk dorp rechts nog de kerktoren is te zien).


20210619_SE_0419, Roermond [NL] by hb foto, on Flickr

Mooie plek, maar ietwat saai qua materieel, dus daarna richting Venlo verkast, waar eigenlijk niks te beleven was, dan naar Blerick waar blijkt dat Prorail mensen discrimineert die klein van stuk zijn, maar met wat moeite kon ik wel de blauwe 1300 van Fairtrains fotograferen.
En tenslotte nog een laatste stop bij Griendtsveen gemaakt. Ook daar heb ik het wel eens afwisselender meegemaakt, maar ik kon er in elk geval nog iets uit de Formule 1 op de gevoelige chip branden.


20210619_SE_0455, Griendtsveen [NL] by hb foto, on Flickr

Geen heel spectaculaire buit, maar het weer was goed, dus wat wil een mens eigenlijk nog meer?

groet, Huub
« Laatste verandering: 20 Juni 2021, 18:23:11 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: