Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Treinbotsing Duitsland 09-02-2016
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Treinbotsing Duitsland 09-02-2016  (gelezen 17592 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Gepost op: 9 Februari 2016, 09:35:27 »

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/doden-en-100-gewonden-bij-frontale-treinbotsing-duitsland

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4241146/2016/02/09/Doden-bij-treinbotsing-Zuid-Duitsland.dhtml

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 9 Februari 2016, 11:19:16 »

Al acht doden. Heftig!
Twee treinen op enkelspoor, dan ga je toch aan een gemist sein of een fout seinbeeld denken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 9 Februari 2016, 11:38:56 »

Het is daar hooguit *tijdelijk* enkelspoor wegens werkzaamheden, de lijn München - Salzburg/Kufstein is onder normale omstandigheden volledig dubbelsporig. Dat verhoogt mogelijk juist de kans op dit soort aanrijdingen - ik weet niet hoe het met de beveiliging op die plek zit, d.w.z. of de beveiliging dubbel-enkelspoor zonder meer toelaat of dat er toeters en bellen nodig zijn om het verkeer in beide richtingen over één spoor af te wikkelen...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 9 Februari 2016, 11:48:25 »

Weet je dat zeker? Google Maps heeft op de kaart weliswaar dubbelspoor getekend, maar ik zie op de fotobeelden toch echt enkelspoor.

Enkelspoor op foto

Dubbelspoor getekend

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 9 Februari 2016, 11:50:37 »

En op de plaats van het ongeval zelf is zowel enkelspoor getekend op de kaart als enkelspoor te zien op de foto's.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 9 Februari 2016, 11:53:18 »

Bij deze waterzuiveringsinstallatie is het ongeluk gebeurd.
Ik zie daar enkelspoor.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Februari 2016, 12:29:47 »

Ik had de directe lijn München - Rosenheim in gedachten - maar Bad Aibling ligt aan de lijn Holzkirchen - Rosenheim, niet aan München - Rosenheim. Dan gaat mijn vlieger dus niet op Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 9 Februari 2016, 12:40:28 »

Vergissen is menselijk.

De treinen zaten overigens minder vol dan gebruikelijk.
Wegens carnavalsvakantie zaten er voornamelijk forensen in en geen scholieren.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #8 Gepost op: 9 Februari 2016, 15:17:36 »

Lucht opnamen van het zware ongeval.

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #9 Gepost op: 10 Februari 2016, 10:11:38 »

Heftig, als het waar is: http://nos.nl/artikel/2085921-dodental-treinramp-duitsland-toch-op-tien.html

Je kunt je afvragen waarom het überhaupt mogelijk is dat een beveiligingssysteem uitgeschakeld kan worden op een baanvak dat in dienst is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #10 Gepost op: 10 Februari 2016, 10:38:00 »

Voor storingssituaties zijn overbruggingen nodig. En bij puntsgewijze detectie en informatieoverdracht aan de trein is het gebruik van deze overbruggingen niet eens heel uitzonderlijk. Maar het is wel een bijzondere situatie die vroeger in ieder geval geadministreerd moest worden. Of dat nog zo is, weet ik niet.

Maar wat er nu precies is gebeurt, laat zich op basis van de berichtgeving niet reconstrueren. De berichten zijn zo ondeskundig en vaag dat we echt nog even af moeten wachten voor we weten wat er is gebeurd.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 10 Februari 2016, 10:42:07 »

Ja, mee eens. Het lijkt mij in ieder geval dat als een trein toch een rood sein mag passeren van een treindienstleider, dat deze trein op zicht moet rijden.
Op zicht rijden zal ook in Duitsland betekenen met aangepaste snelheid. En daar was geen sprake van. Er is dan dus vermoedelijk nog meer mis gegaan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #12 Gepost op: 10 Februari 2016, 11:24:34 »

Nee: https://de.wikipedia.org/wiki/Ersatzsignal

Na een Ersatzsignal (bevel een stoptonend sein te passeren middels witte lampjes) moet de trein met beperkte snelheid door de wisselstraat, daarna mag baanvaksnelheid gereden worden (mits het gepasseerde hoofdsein niet ook het voorsein van het volgende hoofdsein bevat. Dat is in Bad Aibling niet van toepassing).
« Laatste verandering: 10 Februari 2016, 11:26:12 door Edgar » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #13 Gepost op: 10 Februari 2016, 11:36:00 »

Oké, dat wist ik niet. Maar zo'n Ersatzsignal is dus eigenlijk alleen bedoeld om een gestoord sein te kunnen overrulen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #14 Gepost op: 16 Februari 2016, 14:47:03 »

http://www.nu.nl/buitenland/4215666/treinongeluk-duitsland-menselijke-fout.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Treinbotsing Duitsland 09-02-2016
« vorige volgende »
Ga naar: