Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Treinspotters opgelet: personentrein op Betuweroute!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Treinspotters opgelet: personentrein op Betuweroute!  (gelezen 6124 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Gepost op: 14 November 2017, 18:45:12 »

Kans om iets bijzonders te fotograferen: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2148760/Voor-het-eerst-personentrein-over-de-Betuweroute

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 November 2017, 19:33:03 »

Zoiets?


ICE4653+4651_Opheusden_311016 by Silfor, on Flickr
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 14 November 2017, 19:52:53 »

Yep! Mooie plaat van Floris.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 25 November 2017, 18:26:55 »

En toch blijft NS Internationaal bij hoog en bij laag volhouden dat het voor het eerst was.
Zie vooral het filmpje in dit artikel: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2150065/Uniek-personentrein-rijdt-over-de-Betuweroute

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 26 November 2017, 10:37:46 »

Ach, er wordt ook beweerd dat via de Betuweroute korter is dan via Venlo, terwijl het normale traject via Arnhem al langer is dan via Venlo.
En zonder de ellenlange stop in Mönchengladbach denk ik dat de Betuweroute het niet wint van de route via Venlo. Voordeel is wel dat je nu de stops in tussen Utrecht en Köln niet hoeft te missen.
Laten we het maar op een wat onzorgvuldige woordkeuze houden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 26 November 2017, 11:28:13 »

En toch blijft NS Internationaal bij hoog en bij laag volhouden dat het voor het eerst was.
Zie vooral het filmpje in dit artikel: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2150065/Uniek-personentrein-rijdt-over-de-Betuweroute


Was ook voor het eerst - met reizigers erin. Een lege ICE op proefrit is in de ogen van NS International geen “reizigerstrein” - en geheel implausibel is die definitie niet. Die proefrit werd overigens precies met dit doel uigevoerd: om te beproeven of ICE’s van de Betuweroute gebruik kunnen maken.
« Laatste verandering: 26 November 2017, 11:29:58 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 26 November 2017, 11:38:43 »

Maar de problemen en bijzonderheden die door de woordvoerder worden aangestipt, hebben uitsluitend betrekking op technische aspecten van de trein, niet of er al dan niet met reizigers erin wordt gereden.
Ook de zinsnede "... of het zo werkt zoals we in de voorbereiding hebben bedacht..." impliceert toch echt een technische bijzonderheid.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #7 Gepost op: 26 November 2017, 15:26:14 »

Onzin wat deze woordvoerder verkoopt. Trein rijdt al sinds het verschuiven van de spanningsluis bij Zevenaar op 25Kv en ETCS Level 2 beveiliging.
Er is niets bijzonders aan, behalve het feit dat wat de spotter al zegt de ICE niet door de tunnels van de BR mag ivm te weinig vluchtwegen bij een calamiteit.
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 26 November 2017, 19:45:01 »

Maar de problemen en bijzonderheden die door de woordvoerder worden aangestipt, hebben uitsluitend betrekking op technische aspecten van de trein, niet of er al dan niet met reizigers erin wordt gereden.
Ook de zinsnede "... of het zo werkt zoals we in de voorbereiding hebben bedacht..." impliceert toch echt een technische bijzonderheid.

En? Dat maakt de interpretatie van de zinsnede “de eerste reizigerstrein” als in een trein met betalende reizigers erin toch nog niet onjuist?
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 26 November 2017, 20:09:15 »

Nee, maar met de uitleg van de woordvoerder kun je de ontvanger van de boodschap moeilijk kwalijk nemen dat deze personentrein dusdanig interpreteert dat de boodschap daarmee onjuist wordt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 26 November 2017, 22:18:28 »

Dat ligt eraan... ten eerste heeft 99,9% van het publiek er geen benul van dat er al eens een lege ICE over de Betuweroute gereden is tijdens een proefrit (en die 99,9% kan het ook werkelijk niet boeien) en ten tweede zit er misschien ook wel een deel niet-willen-begrijpen uit de categorie hypercorrect bij sommige spoorenthousiasten.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Treinspotters opgelet: personentrein op Betuweroute!
« vorige volgende »
Ga naar: