Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Zwitserland test trein zonder machinist
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Zwitserland test trein zonder machinist  (gelezen 3568 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Gepost op: 13 Februari 2017, 22:48:43 »

http://nu.nl/buitenland/4464684/zwitserland-test-trein-zonder-machinist.html
Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 14 Februari 2017, 00:36:09 »

Volgens mij zijn er al diverse metro-systemen in de wereld die vol automatisch (dus zonder bestuurder) rijden.
In ieder geval is dat in Kopenhagen het geval. Ik heb daar, jaren geleden alweer, een stukje mee gereisd.
In eerste instantie vreemd, maar het went wel. Nu is een metrolijn zoals die in Kopenhagen natuurlijk wel wat
anders dan het spoorwegnet in Zwitserland. Ik weet niet of ik blij zou zijn als Zwitserse forens om iedere dag
in een onbemande trein te moeten stappen. Maar wie weet lacht men over twintig of dertig jaar wel over deze
opmerking.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 14 Februari 2017, 09:00:24 »

Automatische metrosystemen zijn er inderdaad wel (ook in Parijs, Lyon, Barcelona, Rome, Milaan, Lausanne, en vele andere steden), en hoewel het een stuk complexer is qua verschillende treincategorieën en snelheidsverschillen - en vooral ook omdat er gemengd verkeer met niet-geautomatiseerde treinen zal moeten plaatsvinden - denk ik zeker niet dat het onmogelijk is. En in bovengenoemde steden stappen forenzen ook iedere dag in geautomatiseerde (metro-)treinen zonder zich daar druk om te maken, dus of de Zwitserse forens in dat opzicht anders is dan de forens uit Vincennes of Torre Gaia?
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Zwitserland test trein zonder machinist
« vorige volgende »
Ga naar: