Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 79 80 [81] 82 83   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 948478 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1200 Gepost op: 27 Juni 2024, 00:52:47 »

Ik heb 3 industrie locjes af:











Nu is dit laatste op verzoek van Bjorn in diorama setting dus dat moet nog verder aangekleed worden. De balken zijn gekleurd met een mix van schoonmaakazijn, alcohol handgel en earl grey thee. Het hout heeft er maar kort in gezeten, max 30min ofzo. Ik heb nu 2 potjes staan met meer van die mix en 10 mislukte doosjes( kop en strijkstrook werkte samen niet) aan lucifers er in. Als het goed is gaat dat een mooie voorraad modelbouw hout opleveren en er liggen nog 10 van die doosjes lucifers.

Intussen heb ik ook alles voor mijn finale 3 daagse demo in Lochem ingepakt. Ook al heb ik de uitverkoop in stappen gezien blijft het toch heel raar ons clubhuis zaterdag sluit Undecided.

Met het heerlijke weer nu kijk ik ook erg uit naar de wandeling straks van station Lochem naar de winkel Duim omhoog Cool. Alleen jammer dat je in het OV een vest aan moet omdat men niet snap dat de airco niet kouder moet dan buiten temperatuur -5 graden Angry. Dan is een bus met half werke airco een verademing Wink.

Nu eens zien wat ik de rest van de nacht ga doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1201 Gepost op: 1 Juli 2024, 15:23:02 »

Donderdag en vrijdag heb ik in Lochem aan 3 Mondriaan treinen gewerkt, hieronder foto's van 2 van de 3.










Zaterdag dan materieel voor mezelf opgepakt en gaan schilderen maar dat ging door de steeds heftiger wordende tremor steeds slechter. Tegen 14.00u kreeg ik m'n penseel helemaal nergens meer heen en heb ik het maar voor gezien gehouden. Het schilderwerk is dan ook nogal matig.



Dit was de 3e keer op rij dat ik een 3 daagse demo na 2,5 dag moest stoppen door de tremor dus 3 dagen demoën moet ik niet meer doen. Gelukkig zijn alle beurzen waar ik aan deel neem max. 2 dagen Wink .

Dan heb ik thuis geprobeerd aan m'n schade loc verder te werken dat gaat moeizaam door de vele verlammende hoofd en spierpijn gister en vandaag.







De hoofdpijn is nu wat gezakt anders had ik dit ook niet kunnen posten en ik hoop dat dat zo blijft zodat ik nog wat kan schilderen zo.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1202 Gepost op: 3 Juli 2024, 14:03:58 »

Ik ben nog wat met m'n treinstellen verder aan het prutsen. Gister avond een tijd bezig geweest om de kieren tussen de ramen en het plastic er achter dicht te lijmen want de verf verdween er in. Nu ben ik ook de ramen met muurverf aan het schilderen ipv met een posca stift, dat werkt in dit geval beter en is goedkoper.






Verder ben ik compleet dood vandaag dus dit werk m'n enige hoop op iets van productiviteit en om verveling tegen te gaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1203 Gepost op: 5 Juli 2024, 00:40:00 »

Ergens tussendoor heb ik de schade loc nog verder verouderd.


Ik heb de zijwanden van de treinstellen bijgewerkt en afgelakt. Daarna heb ik potloodlijntjes gezet om de daken strak te schilderen.






Vandaag bij wentink nog het een en ander gekocht. Er stonden en staan weer veel 2e hands loc met prijzen van €19,95, €39,95 en ook nog zat niet al te ver daar boven. En ja ze zijn dan ook oud en/of hebben wat werk nodig maar dat is een goede gelegenheid aan betaalbare locs te komen. Zo stonden er nog een 1100 en 1300 in die prijs klasse. Zoals bij ons in het demoteam gebruikelijk zwerven de aankopen gelijk uit en schuiven locs nog wel eens tussen ons op en neer. Foto's van het spul volgen als ik er aan denk morgen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1204 Gepost op: 6 Juli 2024, 13:39:12 »

Ik heb de onderstellen nu ook geschilderd, de daken leken klaar maar het dekt op de dakventilatoren dekt het niet helemaal dus dat heeft nog wat werk nodig. Ik moet ze met een cocktailprikker even aanstippen zodat de verf er als een druppel op blijft liggen en er niet af vloeit.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1205 Gepost op: 9 Juli 2024, 17:37:42 »

Mijn 3 EGLAA treinstellen zijn af:








Tussendoor heb ik ook een Z testbaan voor Bjorn gebouwd want m'n vader had de nodige reparatie klusjes voor Bjorn en dat werkt toch wat makkelijker met testbaan. Omdat het kon heb ik aan de binnenkant nog een cirkel n rails er in gelegd met een boogstraal van ongeveer 17cm. Veel voor Bjorn belangrijke onderstellen passen daar prima doorheen.



Voeding kan worden gekoppeld via USB poorten.




Het rechte spoor in het midden is electrisch los van de cirkels.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1206 Gepost op: 11 Juli 2024, 00:21:09 »

Vandaag 8 goederenwagens voor Bjorn geschilderd. Ik ben begonnen met 6 wagens van Roco en nog 2 andere waarvan eentje een deur miste. Dus ik heb van karton een nieuwe deur gemaakt.


Dan 2 foto's na de eerste overbrushes.



Daarna moesten er nog zoveel washes en een enkele overbrush en/of drybrush overheen dat ik niet weet hoeveel laagjes overal op zitten. Het was veel en leuk werk maar dan heb je ook wat:








Nu bekijken wat ik nu wil doen want er ligt veel werk zowel voor mij zelf als voor anderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1207 Gepost op: 13 Juli 2024, 18:30:10 »

Na de goederenwagens ben ik met mijn Lipperland Nahverkehr treinen begonnen. Ik miste daarbij en al langer goed spul om apparatenkasten onder de bakken van motorwagens weer te geven. Lego en kralen zat maar de felle kleuren er van zijn vooral op de scherpe randen moeilijk dekkend te krijgen en houden. De oplossing was zwarte lego tegels bestellen, bedacht en gedaan alleen de levertijd is 10 werkdagen voor bepaalde tegels. Dat betekend dat ik de onderkant niet af kan maken. Nu kan je daar op gaan wachten maar waarom zou ik?, alle andere dingen kan ik vast doen en veroudering van de onderkant is zo gedaan dus dat komt wel.





Dan had ik alle wanden netjes op maat geprint.......dacht ik. Het bestikkeren van de paars/oranje wanden ging steeds mis ik kreeg ze niet lang genoeg en ze scheurde steeds. Na zoeken bleek dat ik de paarse wanden 1mm korter bleken te zijn en dat was precies het probleem. Daarop heb ik correct lange wanden geprint maar er maar eentje gebruikt want de rest had ik al gedaan. Dat leverde wel het nodige aan extra schilderen werk op maar dat is redelijk gelukt.

De wagens die in de diorama voorraad komen hou ik als wagens met gesloten koppen. Een open doorloopkop is makkelijker er op te maken als een open kop dicht te maken. Alleen de wagens die in de vitrinekast komen hebben waar nodig de open doorloopkoppen gekregen. Het dak was wat kaal dus daar heb ik toch nog een opbouw opgemaakt van een strook van een bierviltje.



Nu de daken verder afmaken en kijken of ik de zijwanden een matte bescherm(lijm)laag kan geven en dan wachten tot de lego binnenkomt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1208 Gepost op: 18 Juli 2024, 17:17:00 »

Posten is er wat langer bij in geschoten als ik dacht.

Gister kwam de bestelde lego binnen dus kon ik de LN motorwagens en stuurstandrijtuigen gaan afmaken.












Eerder was ik al begonnen met het omschilderen van een loc voor Jaap, dat ging deels door tremor niet echt vlot. Nadat Jaap net een rood/beige Br120 mee bracht heb ik nog geprobeerd de kleuren wat bij te schaven.








Omdat het met de Br110 niet op schoot en ik op de lego moest wachten ben ik maar met andere lego weer eens wat locs gaan bouwen.







Vandaag styreen profielen gekocht voor de wielen en nu zien hoe en wanneer ik ze verder afbouw.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1209 Gepost op: 22 Juli 2024, 13:41:32 »

Vrijdag heb ik 7 korte Arnold rijtuigen bakken dicht geplamuurd en buiten geschuurd. Het was goed was en zo creëer ik een werkvoorraad want dit werk kan ik niet bij slecht of koud weer doen. De donkere bakken zijn uit de jaren 60/70 en lichtere van ergens in de jaren 90 toen ze dingen opnieuw uitbrachten.


Met de lego locs kabbelt het rustig voort, 11 van de 12 hebben een bestemming, de 12e( een van de 4assers) bouw ik af t/m het spuitwerk en gaat daarna in de werk voorraad tot die nodig is ergens voor.

Gister eerst begonnen met de trapjes en rangeerstangen te maken.






Eind van de avond waren de eerste lampen(bakken) aan de beurt van karton.





Daarna nog wel wat gietresten voor de losse lampen uitgezocht maar ik had niet meer de energie daar nog wat mee te doen dus daar ben ik vandaag mee begonnen. Vooral de onderste lampen bij de locjes met midden cabine waren zeer bewerkelijk omdat er stukjes afgesneden moesten worden en omdat die met een pincet op de plek gelijmd moesten worden.






Nu weer bedenken wat er verder nog aan klein spul op en aan moet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1210 Gepost op: 22 Juli 2024, 22:51:32 »

De 110( of 112/113) van Jaap is af:




Mijn lego locs ben ik aan het spuiten, geheel dekkend kreeg ik de zwarte nog niet.

Een ander deel staat nog buiten te drogen.

Voor wat infra treinen van tramnetten moeten er smalle locs komen. Lego is daarvoor de te breed. Een restje modulex had/heb ik nog en dat is wat smaller als nodig maar dat is niet verkeerd dus heb ik dat gebruikt. Hieruit ontstaan 3 elocs, een hybride loc en een zware industriele smalspoor dieselloc.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1211 Gepost op: 26 Juli 2024, 12:52:15 »

Gister had ik de eerste uren te veel last van m'n nek om te kunnen schilderen. Toen ben ik maar met de winter voorraad verder gegaan. Ik heb het hout gezaagd voor nog 17 bussen en ze daarna toen m'n nek wat minder vast begon te zitten ze buiten in model geschuurd.






Daarna kon ik ook weer kort schilderen en ben ik 4 locjes verder gaan gronden.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1212 Gepost op: 1 Augustus 2024, 00:04:48 »

Afgelopen vrijdag ben ik naar n-spoorforum lid geweest( was zeer gezellig) en heb het nodige van hem overgenomen.

Naast de loc die ik vooraf had gereserveerd heb ik ook wat kneusjes mee genomen. Die lijken na testen helemaal niet zo kneus te zijn ze worden alleen heet en eentje schreeuwt om olie. Die krijgen ze zaterdag tijdens onze demoteamdag allemaal.

Zo heb ik ze allemaal getest en deze +/- 50 jaar oude V200 kon ik zo rustig laten draaien zonder hem vast te houden dus ik heb ze rustig 5min per richting laten draaien.

Verder heb ik nog een "werkslok 2" wat in de basis gewoon een Franse dieselloc is en een V100.

De kap van de V100 ligt even in de week.


Deze mist wat onderdelen maar die heb ik zo vervangen heb ik gezien.

Als krijgt met de tijd andere kleuren, ook de goede werkslok 2 die toch naar Jaap verhuisd, die word groen/room kleur van Jaap z'n "VEB (K) Verkehrsbetriebe Westerzgebirge" geschilderd.

En dan kwamen er nog wat goederenwagens mee:


Deze week heb ik ook geprobeerd het nodige schilderwerk aan divers materieel te doen. 2 dagen was dat door tremor in m'n handen onmogelijk dus moest ik andere dingen zoeken om me mee te vermaken. Ik was o.a. 4 van de lego locjes aan het schilderen. 3 zijn redelijk gevolgd en de 4e had ik zoveel ruzie mee dat ik die een behandeling met de klauwhamer heb gegeven. Daar komt wel een keer een vervangende voor.






De dagen dat schilderen niks werd heb ik me met moeite bezig gehouden met tekenwerk op de pc en het een plattegrond en sporenplan verder uitgewerkt met dorpen, spoor en buslijnen.


De wijzigingen in het sporenplan ben ik weer kwijt, schijnbaar het bestand uit de verkeerde map gekopieerd naar de andere mappen dus dat moet dan weer overnieuw. Beetje jammer van de uren die daar in zaten.

Daarna ook nog wat nieuwe treinen en bussen getekend die er dan ook in model moeten komen. Daarvoor ligt nu ook gezaagd hout klaar. Voor die trein heb ik de wanden van 1 bak getekend. Omdat de indeling van de 2 bakken gelijk is kan ik die wanden voor beide bakken gebruiken.




Ik was ook nog met een h0 loc bezig voor een vriend die niet hier zit maar wel op het n-spoorforum. Het is een verrassing dus daar kan ik dat nog niet laten zien.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1213 Gepost op: 1 Augustus 2024, 12:24:27 »

Vannacht na nog "even" het sporenplan opnieuw aangepast. Koste ook ruim een uur maar doordat ik nog weet hoe het ongeveer was ging het nu wel een stuk sneller.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3643



« Antwoord #1214 Gepost op: 4 Augustus 2024, 15:22:47 »

Met 3 lego locs ben ik inmiddels zover dat de veroudering kan beginnen.


Verder ben ik begonnen met een kleine onderlosser om te schilderen. De oude lading er uit halen was een rommeltje en deels heel makkelijk en deels heel lastig en niet volledig mogelijk. Het lijkt er op dat de lading bestond uit kleine brokjes tandpasta die aan de boven kant zwart geschilderd waren. Dat zat met een flexibele bruine contact lijm er in gelijmd die er uiteraard niet schoon uit te krijgen is. Gelukkig komt er ballast in dus de resten van de oude lading worden vanzelf onzichtbaar. Er zit nu een mix van verf en tacky glue over een slijtvaste ondergrond te creëren maar dat ziet er nu wel ff raar uit met die rommelige ondergrond in de bak.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 79 80 [81] 82 83   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: