Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 81 82 [83]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 950620 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1230 Gepost op: 4 September 2024, 23:56:07 »

Gister had ik bij 2 onderlossers draaistellen gewisseld en toen heb ik ze gelijk maar gedemonteerd en gespoten. Daarna heb ik de bakken met penseel oranje geschilderd en het paars en groen met posca stiften gedaan. Daarna gister en vanmiddag alles wat blank metaal moet zijn 2 laagjes gunmetal gegeven.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 September 2024, 23:03:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1231 Gepost op: 5 September 2024, 18:09:52 »

Gister nog naar wentink geweest voor tamya extra thin cement voor m'n pa en jaap, maar er was nog maar 1 potje. Daarbij heb ik wel wat andere dingen mee genomen waarvan ik een deel vandaag maar ben gaan ombouwen.








Vandaag ook alles voor de workshop gespoten, nog niet gekeken of het droog is en hoe het opgedroogd is maar ik vind de dampen van de acryl spuitverf na een tijdje vervelender als van spuitverf van de action.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 September 2024, 23:05:54 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1232 Gepost op: 6 September 2024, 23:16:43 »

Vanmiddag alles voor de workshop net optijd alles binnen gehaald, later alles van de platen gehaald en ingepakt.






Het ligt nu netjes in doos klaar voor 12-10, daar hoef ik me niet meer druk over  te maken.

Ondertussen ook door geschilderd aan de rijtuigen:


Hier de 2 rechtse met action verf overgespoten.




Ik ben ook nog met een Ibertren wagentje begonnen.


En ik kan dankzij Bjorn na dagen weer uploaden naar m'n website, de firewall deed weer eens moeilijk.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1233 Gepost op: 9 September 2024, 22:55:54 »

Vandaag weer verder gegaan met schilderen. De stuurstandrijtuigen zijn af, de onderlossers bijna, die hebben net lading gekregen en als dat droog is kan ik het laatste schilderwerk doen. Dan ben ik nog met 4 andere wagens bezig die ook aardig op beginnen te schieten.












Passende lading voor de wagens maken word nog een leuk klusje want het moet wel een beetje een logisch geheel gaan vormen. Om een bak met kraagschroeven na te bootsen heb ik bedacht bruine grasvezels te gebruiken. Voor andere metalen infra onderdelen moet ik nog wat anders verzinnen maar ik heb heel veel diamondpainting steentjes liggen die doen het denk ik ook wel goed.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1234 Gepost op: 11 September 2024, 00:31:12 »

Gister avond en vandaag heb ik lekker door geschilderd. Veel werk heb ik met de posca stiften gedaan gister avond.












Vanavond heb ik vooral besteed aan het overgieten van ruim 40 kleuren verf in nieuwe pillen potjes. Ik dacht dat ik met 30 potjes van 40ml ver zou komen maar dat viel toch tegen, ik had er wel 50 mogen kopen. Dus binnenkort nog wat bij kopen. Sommige verven waren te veel daarvoor en moesten in 75ml potjes waarvan ik er nog wel wat had maar die zijn nu ook op. Door nu allemaal de standaard apotheek potjes te gebruiken kan ik veel meer kwijt op de zelfde ruimte. De mix van oude potjes word grotendeels gerecycled en voor schilderhandvatten gebruikt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1235 Gepost op: 13 September 2024, 00:10:19 »

De gesloten goederenwagen is af:


Ik heb de wagen met open containers beladen met van alles waaronder 1 bak grotendeels met seinborden. Toen kwam de vraag moeten daar geen netten over, uiteindelijk wel. Dat werd creatief met stukjes panty voor gevorderden. Ik moest ze echt oprekken tot tegen het scheuren aan of net er over dus de netten zijn vrij open en hier en daar iets te open  Grin maarja dat draagt bij aan een doorleeft uiterlijk. Helaas is het op deze foto's niet zo goed te zien.



Deze wagen is nu dus ook af.

Dan ben ik met lading voor de vierassige goederenwagens bezig. Ik heb 4 stootjukken gebouwd en gespoten en ik ben oude dwarsliggers stapels aan het prutsen. Verder heb ik allerlei palen en borden bezig en er moeten nog kabelhaspels gemaakt worden.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1236 Gepost op: Vandaag om 17:14:58 »

Ik ben bezig met het maken van lading voor de lage open wagens. De wagen met stootjukken en ander spul is af. Nu ben ik de andere 4asser aan het vullen. Als ik ruimte te kort heb dan heb ik nog 3 reserve 2assers die ik zaterdag in Lochem heb geschilderd.


















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 81 82 [83]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: