Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 85 86 [87]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 980991 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1290 Gepost op: 25 December 2024, 22:26:18 »

Gister avond ben ik met de bussen verder gegaan, de 6 gelede bussen heb ik tussen het gronden door nog wat geplamuurd en geschuurd want die waren wat te ruw.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1291 Gepost op: 28 December 2024, 16:09:58 »

Het koste heel veel denk en puzzeltijd om te bedenken hoe ik de bussen goed af ging schilderen omdat de verhoudingen met plaatsing van de brede raamstijlen wel moest kloppen. Door gebrek aan geschikte foto's en/of maattekeningen van het afwijkende type kon ik het nergens nameten. Gelukkig zijn er 2 van die bussen als museum bus bewaard en kent een vriend van mij die dingen goed. Toen ik bedacht hoe ik het ging doen heb ik een foto van de eerste proef van beide zijwanden naar hem geappt en na goedkeuring ben ik met de andere 2 verder gegaan. Na het aftekenen konden de raamstijlen in 2 stappen( eerst posca stift en daarna muurverf) opnieuw oranje geschilderd worden.

Daarna kon ik met de afwerking verder, bij het verouderen heb ik nu de juiste verf en penseel weer gevonden. De verf is een mix van een aarde tint met modpodge die ik nog verder met modpodge heb gemengd zodat het 2/3 modpodge en 1/3 verf is zodat de dekking vrij beperkt is en er een soort waas ontstaat.

De laatste 6 gelede bussen zijn nu ook oranje en kunnen als ik m'n spieren los krijg zodat de hoofdpijn mij niet overneemt vandaag paars geschilderd worden.

Voor de mercedes O319 waar ik het over had overweeg ik nu die maar weer eens uit gum te gaan bouwen. De ronde vorm van dat bus type is daar zeer geschikt voor.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1292 Gepost op: 29 December 2024, 10:30:54 »

Gister avond heb ik in stappen de geledebussen verder geschilderd.

Toen dat klaar was ben ik gum gaan snijden en heb ik de Mercedes O319 gemaakt. Die heb ik daarna van 2 laagjes secondelijm voorzien om de buitenkant hard te maken.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 85 86 [87]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: