Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 92 93 [94]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 1528280 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1395 Gepost op: 16 December 2025, 23:54:21 »

Ik ben na wat zoeken en denken begonnen met 2 G10's alleen te schilderen en de andere 4 te verbouwen tot verblijf/werk/kantoorwagens. Daarvoor moest ik gaatjes boren en uitvijlen. Het minitrix plastic zou geen minitrix plastic zijn als het niet zou scheuren en breken.

Het laat zich dan wel weer heel vlot met aceton lijmen, een druppeltje in de barst doet al veel. De laatste 2 wagens scheurde in het dak helemaal van voor tot achter door. Nadat gelijmd te hebben heb ik heb ik de kappen aan de binnenkant ingekwast met "sprue glue"( thinner met styreen resten er in opgelost). Ik hoopte dat de bakken dat wat flexibeler zouden zijn en niet zouden scheuren.

Dat was verspilde moeite, het werkt waarschijnlijk als je het geduld hebt om een paar dagen te wachten. Ik heb dat niet en de volgende ochtend was de binnenkant zacht en de buiten kant nog breekbaarder als daarvoor. Dat was dus nog lastiger werken en bij de bak waar grotere stukken uitbraken heb ik grotere raamkozijnen gebruikt om dat te vullen. Ook moest bij een bak de zijwand grotendeels gelijmd worden omdat de onderkant in 5 stukjes brak.

De G10's heb ik daarna eerst een oude houtkleur gegeven gevolgd door een laagje houtlijm, daarna ben ik er verder op gaan stippelen en overbrushen om oude deels afgebladderde verf weer te geven. Dat werd wel een goede basis maar niet wat ik wilde. Daarna heb ik diverse Posca stiften gepakt en ben ik daarmee een voor een planken gaan inkleuren( de 2 blauwe moet ik nog doen). De rode en gele wagens hebben inmiddels een bruine wash gehad en zien er al heel aardig uit. De daken heb ik eerste met mijn donker bruine oudroest verf geschilderd voor de structuur en daarna een lichtere grijze wash gegeven.

De bananen wagen heb ik ook met de oudroest verf geschilderd, 2 dunne laagjes op de bak en meerdere dikke lagen op het dak en vervolgens ook de daar een grijze wash.

Alle onderstellen moet ik nog doen maar doe ik als ik alle wagenbakken af heb.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 92 93 [94]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: