Inmiddels is de 5812-to-be al weer een stukje verder.
Zoals gezegd is het een poging tot verschalen van een 00 model naar H0 en dus nu maar eens een plaatje van het orgineel.

Het was een dubbelset van Hornby (1 aangedreven model en 1 dummy) met naar mijn mening jaren 80 techniek; van de 6 assen zijn slechts 2 aangedreven!
Dit is de dummy want om e.a. reden -die ik nu niet meer weet- heb ik het aangedreven model in de ombouw gebruikt.
Nu ga ik de aandrijving omzetten naar de dummy zodat het 00 model i.i.g. ook zelf kan rijden.
Zonder al te veel werk er aan te besteden overweeg ik trouwens ook de 00 in ACTS kleuren te spuiten, al is het voor de vitrine of wordt ooit een 00 rijder er nog eens blij van

Overigens beveel ik de ombouw niet aan. Het valt reuze tegen en ga ik niet weer doen.

Om het lengte verschil te laten zien een foto van verderaf waardoor deze ook nogal korrelig is.
Als je nl. van dichtbij fotografeert lijken ze even lang

Van bovenaf is het verschil ook wel te zien

Netto is de H0 versie 30 mm korter en enkele mm lager en smaller.
Ik heb, toen ik er dit jaar aan her-begon, me voorgenomen het project af te maken naar beste kunnen, maar of ik straks erg enthousiast van het eindresultaat ben weet ik nog niet.
Sommige dingen zijn beter gelukt dan ik verwachtte, andere dingen krijg ik niet echt zoals ik wil

Anyway, wordt vervolgd