Nou, dat viel mee en is de lok nu veel stiller?
Ja, hij is stiller en nee, het is nog steeds een lawaaiige lok

Maar we doen het er maar mee. Ik begrijp nu wel waarom de USA banen vooral rangeerbaantje zijn....

Gisteren was ik in Houten en heb daar voor deze lok een
SPP Nano Power Pack gekocht aangezien de lok bij het minste geringste stilhield als gevolg van de zeer korte sleper.
Een langere sleper zou nog minder aangedreven assen hebben veroorzaakt en nu is dat beperkt gebleven dat maar één as zijn aandrijving moest opgeven.
Het Power Pack zou ervoor moeten zorgen dat op die momenten de lok blijft rijden.
In de handleiding staat aan welke soldeerpads van de decoder de draden gesoldeerd moeten worden.

Dat betekent de plastic hoes die om de decoder gesmolten is op de juiste plek voorzicht opensnijden en de draden bevestigen.
Dan moet de Power Pack nog een plaatsje in de lok krijgen.
Dat kan aan de andere kant van de motor, op eenzelfde manier als de decoder; onder de printplaat.
Nu zit de motor wel in de weg voor de verbindingsdraden en er zijdelings er langs is geen optie.
Te kwetsbaar en geen ruimte; de kap is gewoon niet breder...
Dus bovenlangs. Door gaatjes in de print naar boven, zowel bij Power Pack als bij de decoder en dan bovenop weer verbinden.

En werkt het?
JA! 
De lok rijdt nu zonder horten of stoten gewoon door. Je merkt niks van stroomloze momenten, die er gezien de ervaring hiervoor, wel moeten zijn, maar de Power Pack pakt dit prima op.
Dan nog even een plaatje van de kap. Lang niet laten zien, maar inmiddels gespoten, voorzien van decals en deze cabine ook van glaswerk.
Zo close vallen alle imperfecties wel erg op, maar dit is cabine 2 welke achterop zal rijden.
Cabine 1 is mooier en mag voorop


Het glas is wel een langdurig proces van passen, nog een stukje af snijden, weer passen etc. en dan uiteindelijk monteren, klein beetje verdunde Kristal Klear op de randjes en eerst weer laten drogen voor de volgende kan.
Maar we naderen wel voltooiing van dit project