Nog eentje doen dan? Deze is misschien wat minder spectaculair, maar wel met een leuke verrassing hier en daar. Omloop 22/23/24 bestaat uit drie Plan W's. In de praktijk werden die altijd vergezeld van een A en een RD, beide Plan E. Die combinatie is logisch, omdat de A- en RD-rijtuigen Plan E in tegenstelling tot de B-rijtuigen Plan E waren voorzien van automatische deuren. De nieuwere Plan W was ook uitgerust met automatische deuren.
Trein 416 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 ma v.6.59 a 7.34 (intercity) | | 30.416 Amf | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Asd 425 | | |
201 | |141 | | | 21 | |
De trein wordt vanaf het rangeerterrein klaargezet door trein 30.416 te Amersfoort.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 425 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.7.58 a 10.06 (intercity) | | 416 Asd | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Es 436 | | |
201 | |141 | | | 21 | |
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.10.26 a 12.34 (intercity) | | 425 Es | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Asd 445 | | |
201 | |141 | | | 21 | |
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.12.58 a 15.06 (intercity) | | 436 Asd | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Es 460 | | |
201 | |141 | | | 21 | |
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.16.26 a 18.34 (intercity) | | 445 Es | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Asd 469 | | |
201 | |141 | | | 21 | |
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.18.58 a 21.06 (intercity) | | 460 Asd | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Es 420 | | |
201 | |141 | | | 21 | |
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Na overnachten in Enschede gaat de trein op dinsdag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.
Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.6.22 a 8.34 (intercity) | | 469 Es | | | |461 Es |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 | A3B5 |
| | Asd 429 | | | |
202 | |142 | | | 22 | | |114 |
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. Plan K is beschikbaar van Elotrain. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.8.58 a 11.06 (intercity) | | 420 Asd | | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 | A3B5 |
| | Es 444 | | | |Es 456 |
202 | |142 | | | 22 | | |114 |
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. Plan K is beschikbaar van Elotrain. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.12.26 a 14.34 (intercity) | | 469 Es | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Asd 453 | | |
202 | |142 | | | 22 | |
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 455 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.14.58 a 17.06 (intercity) | | 444 Asd | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Es 464 | | |
202 | |142 | | | 22 | |
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di-don v.17.26 a 19.34 (intercity) | | 453 Es | | |
A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| | Asd 473 | | |
202 | |142 | | | 22 | |
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
De trein is volledig in model samen te stellen. Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.19.58 a 22.06 (intercity) | | 99573 Asd | | | | | | 464 Asd | | |
WL (fac) | Bm | ABm | B9 | B9 | A8b | RDz | B11 | B11 | B11 |
| Hgl D 237 | | |Es 460 vr | |Es 99523 vr | | | | Es 428 | | |
| DB | | |192 | |195 | |202 | |142 | | | 22 | |
In plaats van "B9" staat er twee keer "Bg" in deze samenstelling. Ik heb niet kunnen vinden wat daarvan de betekenis zou kunnen zijn. Aangezien in trein 460 op vrijdag een B9 wordt bijgeplaatst, heb ik aangenomen dat het een typfout is geweest voor B9.
Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam. De beide Bg/B9's gingen mee naar Enschede en vervolgden hun reis pas op vrijdag weer.
Mijn interpretatie:
WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + B (Plan D) + B (Plan D) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
De trein is volledig in model samen te stellen. De WL kan worden weggelaten (wellicht beschikbaar van LS Models). Het Plan W-materieel is beschikbaar van Artitec of LS Models. Een Plan E RD en A zijn er van Artitec. In 1973 was al het materieel voorzien van NS-vignet en computernummers. Plan E had vrijwel zonder uitzondering reclamebanen, Plan W alleen in de binnenlandse dienst (W2), alle andere rijtuigtypen niet.
Ik overschrijd andermaal de 20.000 karakters, dus verder in een volgend bericht.