Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 21   Omlaag
Print
Auteur Topic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap  (gelezen 118487 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #180 Gepost op: 20 April 2021, 22:46:11 »

Hoi Gert, met dank die hebben ze toch ook in HO blijkt uit hun info.
Groet, Anton
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #181 Gepost op: 21 April 2021, 00:24:27 »

O ja, ik zie het! Nou, da's weer een meevaller.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #182 Gepost op: 21 April 2021, 21:40:45 »

Hoi Gert, ik denk dat ik het anders ga doen. Omdat er eigenlijk slechts ruimte is voor een ondiep gebouwtje neem ik een oud goederen stationnetje dat ik ga ombouwen. Op de foto zie je het nog hele pand. De zijkant heeft wel iets weg van een klein eenvoudig dieselgemaaltje. Wordt anders best duur en jammer om een nieuw gemaal doormidden te snijden  Wink

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #183 Gepost op: 22 April 2021, 00:30:44 »

Dat is natuurlijk ook een goede oplossing.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #184 Gepost op: 22 April 2021, 19:30:12 »

Vandaag het goederenloodje omgebouwd naar een klein pompgemaaltje. Moet nog een bord op met de naam van het gemaal om tevens het oude tekstbordje van het station te camoufleren.

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #185 Gepost op: 22 April 2021, 20:38:45 »

Ik stel voor dat er P.O.V. op komt te staan.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #186 Gepost op: 22 April 2021, 21:07:32 »

en dat betekend Gert?
« Laatste verandering: 22 April 2021, 21:11:00 door Anton » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #187 Gepost op: 22 April 2021, 21:38:08 »

Pompen of verzuipen.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #188 Gepost op: 22 April 2021, 22:05:26 »

Ja daar komt het wel op neer  Grin. Naam moet echter iets langer vanwege de lengte van de oneffenheid in de muur net boven de drie ramen. Ik denk aan een streeknaam die symbool staat voor dit type landschap. Bijvoorbeeld het gemaal bij Abbekesdoel... Dat gemaaltje heeft er wel wat van weg.
« Laatste verandering: 22 April 2021, 22:27:13 door Anton » Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #189 Gepost op: 24 April 2021, 09:32:18 »

 
De ruwbouw van de module is gereed. Op de module stroken van 3 mm dik schuimplaat gelegd zodat het inrichtingsplan vorm krijgt. De scherpe hoeken ga ik nog wat afronden. Op de voorgrond nog ongeverfd het dak van een tolhuisje. Lijkt mij dat een plek bij de ophaalbrug wel past. Moet eerst nog wel worden afgebouwd  Tongue. Wat betreft het water in de sloot ben ik er nog niet uit. De bootlak die ik nog had staan was in de bus helemaal uitgehard  Grin. Is wel het beste om eerst de ondergrond van de sloot te schilderen en dan de 'weilanden' vast te lijmen.


« Laatste verandering: 24 April 2021, 09:54:28 door Anton » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1576


Benoemd snoodaard


« Antwoord #190 Gepost op: 24 April 2021, 10:10:12 »

Je bent prima bezig Anton! Duim omhoog
Is er een reden dat je alles zo perfect 90° houdt? In werkelijkheid zie je dat eigenlijk niet zoveel.
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #191 Gepost op: 24 April 2021, 11:22:37 »

De rechte structuren met smalle stroken weiland komen voor in oude polders zoals de Alblasserwaard. Vaak zie je dan dat de langgerechte stroken weilanden niet haaks staan op de wetering en de weg. Als ik dat echter doe op zo'n klein oppervlak dan wordt het best ingewikkeld door de spoordijk waar een sloot langs hoort. Dan komt alleen de voorste sloot schuin te liggen. Dit geeft dan geen goed beeld over dit 'slagen' landschap. Ik zou rechts nog wel een slootje kunnen toevoegen om het waterrijke karakter te onderstrepen.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #192 Gepost op: 24 April 2021, 11:53:39 »



Mooie achtergrond.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1576


Benoemd snoodaard


« Antwoord #193 Gepost op: 24 April 2021, 17:19:14 »

De rechte structuren met smalle stroken weiland komen voor in oude polders zoals de Alblasserwaard.

OK, ik ken alleen Kinderdijk. De rest van de omgeving daar is me onbekend. Doe vrolijk door, het was zomaar een vraag Duim omhoog
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #194 Gepost op: 24 April 2021, 17:45:03 »

Heb inmiddels een slootje extra gegraven en bij de molen de watergangen veranderd en langs de wetering een pad aangelegd. Waarom heb je anders een brug nodig  Grin. Ook nog een duiker onder het spoor omdat de sloot aan de andere kant anders zijn water niet kwijt kan. De watergangen in een donker groene verf gezet en de zijkanten en onderzijde in een donkergrijze verf.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 21   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap
« vorige volgende »
Ga naar: