Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21   Omlaag
Print
Auteur Topic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap  (gelezen 119087 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #270 Gepost op: 18 Januari 2022, 17:24:14 »

Wat gekeken naar bruikbaar plaatmateriaal op internet. Kwam bij mijn zoektocht het Hasseltse kerkje van Tilly models tegen. Deze heeft wel een bruikbare spits. Mailtje gestuurd of deze ook los verkrijgbaar is. Ook naar bestaande torens gekeken. Die hebben inderdaad leistenen bekleding. Overigens zijn de daken meestal ook met grijs materiaal afgedekt. De kerk van Kibri heeft roodachtige pannen. Die geef ik dan eenzelfde kleur grijs als de torenspits.
« Laatste verandering: 18 Januari 2022, 17:33:35 door Anton » Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #271 Gepost op: 18 Januari 2022, 18:08:37 »

En een vorm zelf maken met karton en daarna met leien overplakken?
Eric.
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #272 Gepost op: 18 Januari 2022, 21:48:23 »

Ik denk dat het daar wel op zal uitdraaien Eric. Morgen maar eens zien of ik dat leisteen kan kopen. Winkels zijn weer open hier. Dat zal ook niet een kostbare zaak zijn. Kan ik daarna kijken wat mooier staat. Origineel of eigen fabricaat.
« Laatste verandering: 18 Januari 2022, 21:50:33 door Anton » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #273 Gepost op: 19 Januari 2022, 07:39:13 »

Je kunt ook kijken of je een torenspits naar eens kunt laten 3-D printen.

Je kunt de spits ook weglaten zie de kerk van Elburg, stompe spits.
Is in ver verleden door brand verwoest nooit meer opgebouwd.
Toch ook ect Nederlands!

Mvg Johan
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #274 Gepost op: 19 Januari 2022, 09:32:42 »

Aan Elburg heb ik ook gedacht. Vanuit Dronten komen we daar regelmatig langs. Dan zie je van een afstand de kerk boven de bebouwing uitsteken. Het zicht op deze stationsmodule is echter beperkt door het forse station. De twee torens van stadhuis en kerk zijn in elk geval voor iedereen zichtbaar en maken nieuwsgierig voor wat daar nog meer moet zijn. Ik denk dat ik drie opties uitprobeer: Elburg, torenspits (eerst provisorisch) en de originele torentop. Na de keuze tussen die drie kan die variant worden uitgewerkt.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #275 Gepost op: 19 Januari 2022, 22:07:01 »

Bij de buren is iemand die voor hele schappelijke prijzen een ontwerp maakt en print. Voor mij heeft hij de spits van de toren van het stationsgebouw van Arnhem ontworpen en geprint. Dat was tegen een zeer redelijke projs.  Duim omhoog

Als je meer wilt weten, stuur maar een pb.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #276 Gepost op: 19 Januari 2022, 22:24:42 »

Bedoel je ene Ronald wellicht?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #277 Gepost op: 20 Januari 2022, 12:12:13 »

De originele spits van de kerk is gereed. Daarnaast als optie een traditionele spits op het deel van de toren met klokkenspel. Een vierzijdige spits (nu even van karton). Er zijn echter ook spitsen die van vierkant naar achthoekig overgaan. Dat was wat lastig zo even te maken. Dan de ranke spits direct op de stenen toren. Dan als vierde het model zoals in Elburg; Geen spits.
Welke moet het volgens jullie worden: variant 1, 2, 3 of 4.

Variant 1


Variant 2


Variant 3


Variant 4

« Laatste verandering: 20 Januari 2022, 12:14:56 door Anton » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #278 Gepost op: 20 Januari 2022, 12:15:07 »

2, alleen dan het klokgedeelte iets langer maken net zolang als de delen die er onder zitten.
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #279 Gepost op: 20 Januari 2022, 12:37:41 »

Ik ben het met Sander eens: 2.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #280 Gepost op: 20 Januari 2022, 13:37:30 »

Ik ga toch voor 3  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #281 Gepost op: 20 Januari 2022, 16:51:59 »

Dank voor jullie reacties. Variant 1 en 4 vallen in elk geval af. De suggestie van Sander is er één om nog nader uit te werken. Als het bruine deel net zo hoog moet worden als de delen eronder dan moet ik daarvoor eentje maken. Als ik dat doe zouden daarin gelijk 'luidgaten' kunnen worden gemaakt met die schuine plankjes erin. Eens kijken of ik dat kan maken evenals de toornspits zelf. De reactie van Jacob snap ik. Het lijkt wat vreemd om op de stenen toren eerst een 'houten' deel te hebben en dan de spits. Als dat deel wordt vervangen door een stenen deel waarin de klokken kunnen hangen is dat volgens mij een prima oplossing.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #282 Gepost op: 20 Januari 2022, 17:03:58 »

Dan ga ik voor 2B   Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #283 Gepost op: 20 Januari 2022, 19:39:59 »

3
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #284 Gepost op: 21 Januari 2022, 10:03:27 »

Zelf ga ik altijd van de opinie uit, het is "jou" baan dus als het in jou ogen en gedachten het beste smoelt doe je dat gewoon. Je kan wel nog een toren opzij laten liggen om dan een afwisseling te hebben. Maar het is maar de vraag of de meeste het uberhaupt wel gaan opmerken.(?)
Doe dat hier ook hoor, we werken hier ook sommige projecten apart af en meestal komt het allemaal dik in orde als je alles naast elkaar legt.
Dit is maar een mening van mij maar zelf zou ik er echt niet van wakker liggen of een pronostiekske voor uitschrijven. Grin
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap
« vorige volgende »
Ga naar: