Vorig jaar mijn op zolder opgeslagen hobby van modelspoor te voorschijn gehaald. Onder het mom van: leuk voor de kleinkinderen...
Het oudste materiaal van Trix express en nieuw materiaal van Roco. Trix heb ik verkocht en vervangen door aankoop tweedehands Fleischmann profi rails en enkele treinen van Nederlands model. Vijf modules heb ik ontworpen met de gratis versie van AnyRail. Het maximum is 50 railstukken en dat kan prima als je elke module apart ontwerpt en opslaat. Ook kan je de flexibele rails oprekken tot boven het maximum van 80 cm. Dat scheelt ook weer in het aantal dat je nodig hebt.
Begonnen met een module van 60 bij 120 cm en 5,4 cm dik. Een sandwich constructie van twee plaatjes triplex van 5 mm en latten van 18 bij 44 mm. Deze module wordt een rivierlandschapje met een dubbelsporig spoor dat via bruggen over een riviertje gaat. Naar de rivier toe komen de lagere uiterwaarden en de rivier ligt op de onderste plaat. Mijn bedoeling is om onder de modulebak twee latten in de lengterichting aan te brengen voor de stevigheid.
De ruwbouw van hout is gezaagd maar alle onderdelen moeten nog worden vastgelijmd.
Nog even het binnenvaartschip van faller uitgelicht. Geheel in de verf gezet waardoor het schip natuurgetrouwer oogt. Een spits die wordt ingezet op de route naar en door Frankrijk.