Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899037 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1155 Gepost op: 2 Februari 2020, 19:02:39 »

Gewoon snelle opnames met de telefoon bij kunstlicht, dan ziet groen er dus als bruin uit.
Het is Spätherbst van Mininatur (002-24). Er volgen nog meer lagen met andere kleuren en lengtes.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1156 Gepost op: 2 Februari 2020, 20:08:16 »

Dit komt wat dichter bij de werkelijke kleur.
En omdat het 8 uur is geweest, kan het ongecensureerd.

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1157 Gepost op: 2 Februari 2020, 20:19:50 »

En omdat het 8 uur is geweest, kan het ongecensureerd.

Ben benieuwd of er morgen overdag een andere foto staat.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #1158 Gepost op: 3 Februari 2020, 14:25:48 »

De kortste plankdragers van dit systeem die ik ken, komen ruim 16 cm de kamer in, ruim het dubbele van wat nodig is.

Maar tijdens het typen, bedacht ik dat ik die beugels natuurlijk wel kan proberen in te korten met een zaag.
Paar uurtjes zagen, goed voor de armspieren.

Ik heb nog heel wat van die beugels, zeg maar hoe lang je ze wil hebben en op welke afstand van de muurstrip haaks gebogen of afgezaagd, dan doe ik graag wat aardigs terug Grin

Groet, Bessel
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1159 Gepost op: 3 Februari 2020, 14:48:18 »

Dat is top.  Duim omhoog
Ik ga het uitmeten en laat het je weten.

Intussen is er weer een mijlpaaltje bereikt, de Plettenburger onderwereld is nu vrijwel overal waar dat moet, aan het zicht onttrokken.
De nog haast maagdelijke gele plaat (met ook hier een mangat om in de hoek van de baan en bij de vitrine te kunnen) krijgt nog flink wat reliëf, de precieze invulling ervan is een dynamisch proces (eufemisme voor ik rommel maar wat aan, maar uiteindelijk komt er wel uit wat me aanspreekt  Cheesy ).



Brandweer en tankstation staan er als proef. Van geen van beide is het al zeker dat ze op de baan mogen blijven staan en ook een andere plek is nog mogelijk.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1160 Gepost op: 4 Februari 2020, 14:59:07 »

En daarmee wordt het nu echt tijd te gaan bedenken hoe de tweede fabriek er uit moet gaan zien.
Er wordt al gepast en gemeten....

Een voorlopige tussenstand hierin, waar ik zelf wel positief over ben.
Maar ik sta open voor andere ideeën. Natuurlijk zonder garantie dat ik die ook ga toepassen, het moet niet te gek worden. Grin



De gele plaat geeft globaal de rand van het fabrieksterrein aan. Grotendeels zal de overgang een steunmuur zijn, alleen vooraan zal het glooiende overgang worden.  Naar achteren toe zal die plaat nog wat oplopen en ook verder de hoek in gaan. Het spoor dat er nu nog tussendoor piept, zal in elk geval niet meer zichtbaar zijn.
De containers op de voorgrond geven aan waar ik een moderne voorbouw heb gedacht voor de vrachtauto-verlading.

Ik had in eerste instantie wat twijfels in het combineren van de Kibri-brouwerij (achtergrond) en Kibri-verffabiek, omdat de eerste dan wat klein overkomt. Maar het lijkt zo wel een aardig effect qua dieptewerking op te leveren.
Qua afwerking kan ik gewoon hetzelfde doen als de bestaande fabriek aan de overkant van het spoor. Maar voor de afwisseling en als contrast denk ik erover om bij deze de kantelen (of hoe dat ook mag heten bij zo'n gebouw) weg te snijden en het spul in een lichte kleur of zelfs wit te schilderen. Uiteraard niet smetteloos wit, gebouwen worden bij mij wel vuil.
Maar zoals gezegd, ideeën zijn welkom.

groet, Huub
« Laatste verandering: 4 Februari 2020, 16:40:42 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1161 Gepost op: 5 Februari 2020, 15:58:31 »

Ondertussen elders in Plettenburg.


Het gerucht gaat dat er geen geld wordt vervoerd, maar een voor een Deens suffertje schrijvende Nederlandse journalist, op weg van de redactie in Sydborg naar zijn huis in het immer zakkende veen.
Daarvoor moet hij langs Plettenburg en Waldijk, maar in beide plaatsen zou hij zich niet meer veilig voelen na het plaatsen van enkele berichten van zijn hand die een wat twijfelachtige inhoud hebben...


groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1162 Gepost op: 5 Februari 2020, 18:41:37 »

Altijd prettig, bescherming van de Sterke Arm.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1163 Gepost op: 5 Februari 2020, 21:30:22 »

Het gerucht gaat dat er geen geld wordt vervoerd, maar een voor een Deens suffertje schrijvende Nederlandse journalist, op weg van de redactie in Sydborg naar zijn huis in het immer zakkende veen.

Nog meer fake news vrees ik.....volgens onbevestigde geruchten zou dit de overbrenging zijn van die journalist van Neurenberg naar de zwaarbewaakte gevangenis is vught...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1164 Gepost op: 5 Februari 2020, 22:19:36 »

 Grin Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1165 Gepost op: 5 Februari 2020, 22:30:44 »

NEWSFLASH: wat nog niemand gelukt is, kreeg deze journalist wel voor mekaar: ontsnapt!
Tja, Houdini en Heuvel begint allebei met een 'h' en dat is kennelijk niet de enige overeenkomst.   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1166 Gepost op: 5 Februari 2020, 22:38:56 »

NEWSFLASH: wat nog niemand gelukt is, kreeg deze journalist wel voor mekaar: ontsnapt!

Dat krijg je als je het gevangenentransport laat organiseren door de Democratische partij in Iowa... Undecided
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1167 Gepost op: 9 Februari 2020, 13:41:37 »

Het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven over de Arduino multiplexseinaansturing.
De reden is simpel, het sein staat op de baan en de arduino verzorgt netjes de aansturing, dan valt er weinig meer te melden.
Met Daan (in dit geval vooral Daan) wel bezig om o.a. een shield hiervoor te maken, maar de overvloedige consumptie van Mexicaans bier in China gooit wat roet in het eten.
De aansturing op zich heeft wel haar première gehad voor het grote publiek. In Rijswijk was het op zondag te aanschouwen.
Alleen ging dat met wat beperkingen. Enerzijds kon bediening van het sein het tramverkeer van de belendende trambaan van Daan in het honderd gooien. Leek mij geen probleem, maar Daan dacht daar anders over.   Undecided Wink
Maar ook, als je op een beurs staat, ga je niet om de zoveel tijd op een knopje drukken om een ander seinbeeld te krijgen.

Kortom, hoogste tijd voor een demoversie van de aansturing.
Voor een van de seinen is niks veranderd, die kan nog steeds met DCC worden aangestuurd. Bij het andere sein wisselt elke 10 seconde het seinbeeld.
Niet willekeurig, maar zo gekozen dat alleen logische overgangen te zien zijn.
Een stukje in dit filmpje. Het linkersein bedien ik met de multimaus, het rechtse gaat haar eigen gang.

De planning is dat het op Rail in Houten live te aanschouwen zal zijn. Op de stand van de HCCm bij Daan. Gewoon zoeken naar een grote versie van zijn avatar.
Nog wel een klein voorbehoud, want de overdracht is voor die tijd wel gepland, maar daar kan natuurlijk altijd iets tussen komen.

groet, Huub

« Laatste verandering: 9 Februari 2020, 14:18:27 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Online Online

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #1168 Gepost op: 9 Februari 2020, 14:01:01 »

 Duim omhoog
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1169 Gepost op: 11 Februari 2020, 20:47:43 »

Het demosein heeft nog wat peper tot zich genomen, waardoor het sneller van seinbeeld wisselt en het daardoor nog spectaculairder wordt.  Grin
Geen filmpje daarvan, het eergisteren geplaatste filmpje op dubbele snelheid afspelen is een goede benadering van het effect.

Vanavond weer wat verder gegaan met de "landschapsvleugel".
Niet veel gedaan, maar wel iets dat opvalt: het eerste stukje wegbelijning is aangebracht. Een foon-plaatje met de nog maagdelijke strepen.



Dit is een "Nebenstraße" die aftakt van de hoofdweg van Unbekannt naar Plettenburg. Auto's die naar het station moeten, kunnen deze weg nemen en ontlopen daarmee het drukke verkeer in de stad. Maar ook als je geen haast hebt en als bejaard stel gewoon je Kever-cabrio eens uit wilt laten, is het een ideale route.  Cool

Natuurlijk moet voor deze weg ook bebording voor komen, maar dat bleek wat lastiger dan gedacht. Ik heb wel wat spul van modelbouwfabrikanten, maar op die van Weinert na is dat bagger. Qua kant en klare downloads vond ik alleen borden van voor de jaren '70 of na de jaren '80. Deels stonden die er nog wel in de eighties of zijn ze niet veranderd, althans niet dat het in model opvalt, maar ik miste toch wel wat.
Bij een verdere zoektocht bleek onverwacht Wikipedia het nuttigst. Die heeft een verwijspagina met Duitse verkeersborden in diverse perioden, inclusief plaatjes in SVG-formaat. Dat zijn vectorbestanden die zich in Inkscape keurig laten verkleinen.

Voor Plettenburg is dit de pagina. Er wordt dus ook netjes aangegeven in welk jaar een nieuw verkeersbord is ingevoerd.

Borden die ik (misschien) nodig heb, ben ik nu in de juiste maat op een A4-tje aan het zetten, waarna alles in de laserprinter kan worden uitgeprint. Mijn printer gaat tot 600 dpi, als dat niet voldoende is, kan ik altijd nog naar een drukker om het op 1200 dpi te laten printen.

Wordt vervolgd.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: