Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 906649 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1275 Gepost op: 21 Maart 2020, 21:58:13 »

Niks meer aan doen! Of eigenlijk...zo dus uitvoeren  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1720


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1276 Gepost op: 21 Maart 2020, 22:23:52 »

Waarom leg je niet allebei de sporen in de straat? Kan er ook geen heftruck in de ballast vast komen zitten. Grin
830917 IJmuiden by Gerard van Vliet, on Flickr
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
129* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8459


WWW
« Antwoord #1277 Gepost op: 21 Maart 2020, 23:41:21 »

Ja, waarom niet? Nou ja, bijvoorbeeld omdat de Plettenburger Staplerfahrer wél kunnen rijden.  Cool

Maar dat is eigenlijk wel een goed idee en dan kan ik direct naar Jakop luisteren.

Mooi, weer een dilemma opgelost.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8459


WWW
« Antwoord #1278 Gepost op: 22 Maart 2020, 11:39:16 »

Gisteren kwam er een berichtje van het Bahnpostamt dat er wat stukken zonder adres en zonder afzender waren afgeleverd.
Of dat soms voor de Bahn bestemd was?



Inderdaad, vier mooi gebogen houders voor de toekomstige achtergrond lagen in mijn brievenbus. Met dank aan Bessel.  Duim omhoog

Wanneer de achtergrond er komt, is op dit moment ongewis.
Ik heb er wat plaatmateriaal voor nodig, maar dat zijn niet de essentiële zaken waarvoor ik deze dagen de deur uit ga.
En gezien de onverantwoordelijke taferelen overal in het land, die vooral gisteren opvielen, verwacht ik eigenlijk op korte termijn een verdere inperking van onze bewegingsvrijheid.
So be it, genoeg andere dingen die gedaan kunnen worden.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8459


WWW
« Antwoord #1279 Gepost op: 22 Maart 2020, 19:46:53 »

kan ik direct naar Jakop luisteren.
Vandaag direct maar gevolg aan gegeven, voor ik me ga afvragen of het wel verstandig is naar anderen te luisteren.  Cheesy Cheesy



Het tweede spoor ligt inmiddels op zijn plek en ook de basis van de verhoogde kop- en zijlading ligt (nog los) op zijn plek.
Aan de kop wordt het waarschijnlijk nog wat smaller. Daar komt ook nog helling, net als rechts aan het begin van de zijlading.

Het uitkragende deel van de gele plaat links wordt nog wat versmald, waardoor tussen het eind van het spoor en de steunmuur die er komt, nog een auto past.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1280 Gepost op: 22 Maart 2020, 20:04:10 »

kan ik direct naar Jakop luisteren.
Vandaag direct maar gevolg aan gegeven, voor ik me ga afvragen of het wel verstandig is naar anderen te luisteren.  Cheesy Cheesy

Naar mij luisteren is altijd verstandig, behalve als ik het niet weet, maar dan vraag ik jou om raad.
Er kan dus niks mis gaan!  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8459


WWW
« Antwoord #1281 Gepost op: 22 Maart 2020, 20:55:32 »

 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #1282 Gepost op: 22 Maart 2020, 21:06:20 »

Graag zou ik een duit in het zakje doen. Het is een nogal gevaarlijk stuk waar de oranje en lichtblauwe lijnen elkaar snijden. Hoe dichter bij het puntstuk hoe groter de kans dat wegvoertuigen binnen het profiel van vrije ruimte komen. Het straatspoor zou, vanaf het juk gemeten, korter moeten worden.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8459


WWW
« Antwoord #1283 Gepost op: 22 Maart 2020, 21:17:39 »

Dank voor je duit.

Ik ga voor het idee van Gerard, dus beide sporen in de straat.
Mocht een onverlaat zijn auto, heftruck of wat dan ook binnen profiel neerzetten, dan zal de dienstdoende rangeerder niet te beroerd zijn in onvervalst Plettenburgs dialect vriendelijk doch dringend te vragen het spul zo snel mogelijk aan de kant te zetten.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16762


301 *


« Antwoord #1284 Gepost op: 22 Maart 2020, 21:33:48 »

Naar mij luisteren is altijd verstandig, behalve als ik het niet weet, maar dan vraag ik jou om raad.
Er kan dus niks mis gaan!  Grin

In perpetuum arguere?  Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8459


WWW
« Antwoord #1285 Gepost op: 23 Maart 2020, 13:07:48 »

Nog wat voor de beeldvorming.



groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #1286 Gepost op: 23 Maart 2020, 13:37:58 »

Als je bestraat spoor gaat leggen is het misschien een idee om de wissel iets naar voren te halen en dan het linkerspoortje parallel te leggen met het andere losspoor. Dan kun je makkelijker ruimte voor laden-lossen scheppen en oogt het ook wat natuurlijker.
Of staat de beschikbare ruimte dat niet toe?
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8459


WWW
« Antwoord #1287 Gepost op: 23 Maart 2020, 14:15:14 »

Op zich is er wel ruimte voor, maar dan moet ik voor mezelf teveel concessies doen.

Om het inzichtelijk te maken, heb ik alles weer afgedekt. Dan zie je dit:


Rechts buiten beeld het aansluitwissel naar de hoofdbaan, dan volgt de overweg, het stopontspoorblok en het wissel dat verplaatst zou moeten worden.
Ruimte zat, zou je zeggen, maar het stopontspoorblok is de boosdoener. Die zou eigenlijk rechts van de overweg moeten liggen, maar dat kan niet vanwege een steunbalk die in de weg ligt (voor de sporen zit een scheiding tussen twee modules, op het achterste deel van zo'n 40 cm diep liggen alle sporen, daarvoor zit een deel van zo'n 20 cm dat met wat moeite afneembaar is). Bij het stopontspoorblok moet het spoor ook op de rand van die "sporen"module liggen, anders lukt het mij niet om de aandrijving van dat blok aan te brengen. Anderen misschien wel, maar ik ken mijn beperkingen.  Grin

Maar ik wil dat stopontspoorblok ook niet kwijt, vind het net zo'n leuk detail in combinatie met het sleutelkastje. En daarmee ligt de plek van het wissel eigenlijk vast.

Als ik met bestraten aan de slag ga, kijk ik wel hoe het uitpakt. Kan zo maar zijn dat ik alsnog besluit delen te ballasten of het spoor anders te leggen.

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8459


WWW
« Antwoord #1288 Gepost op: 23 Maart 2020, 16:36:43 »

Nog een laatste plaatje vandaag voor de beeldvorming, in dit geval waarbij het rechterspoor ballast krijgt.



groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16762


301 *


« Antwoord #1289 Gepost op: 23 Maart 2020, 17:19:11 »

Kijk, dat is al een heel ander gezicht!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: