Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 131 132 [133] 134 135 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 906431 keer)
1 Gebruiker en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1980 Gepost op: 11 Juli 2022, 20:59:14 »

De Piko-loc dus niet.
Nou ja, kan best zijn dat ik ontken dat ik het vorige bericht ooit heb gezien en de loc wel voor Wende gebruik...
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 649


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #1981 Gepost op: 12 Juli 2022, 13:53:17 »

[Lorre aan] Dan neem je de hobby niet serieus... Grin [Lorre uit/]

Ik heb hetzelfde probleem: de Piko 216 177 die ik op mijn lijstje heb staan dus ook niet en de de in de planning staande rode 216 021 evenmin.
Mijn 221 gaat definitief de goederendienst in... U zegt, wij draaien (veel)...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1982 Gepost op: 12 Juli 2022, 19:41:11 »

[Lorre aan] Dan neem je de hobby niet serieus... Grin [Lorre uit/]

 Grin Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1983 Gepost op: 23 Juli 2022, 09:36:13 »

Acme brengt op dit moment wel een leuke rijtuigenset uit met vijf rijtuigen uit de Mediterrano, o.a. met het NS-restauratierijtuig.
Ik heb overwogen de set te bestellen, maar....

.... ik heb het rijtuig al als originele Buffetkat. Dan voelt vervanging door die van Acme toch een beetje of je een echte van Gogh gaat vervangen door een geperfectioneerde reproductie.  Undecided Gaan we dus niet doen.

Slaaprijtuigen heb ik genoeg en de blauwe couchette is leuk te hebben, maar niet meer dan dat.
Voor alleen de twee Bcm243 vind ik de prijs dan net wat te gortig.
Die komen vast nog wel een keer.

Maar zoals gezegd, leuke set.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 649


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #1984 Gepost op: 23 Juli 2022, 12:41:40 »


.... ik heb het rijtuig al als originele Buffetkat. Dan voelt vervanging door die van Acme toch een beetje of je een echte van Gogh gaat vervangen door een geperfectioneerde reproductie. 

Tafel omhoog... Cool
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1985 Gepost op: 11 Augustus 2022, 22:41:19 »

In de tijd die die in Plettenburg globaal wordt uitgebeeld, waren goederentreinen zeer kleurrijk.
Alle kleuren van de regenboog kwam je tegen, maar die kleuren waren wel gemengd tot een bruin geheel.

Toch waren er wel wat uitzonderingen op de regel dat een goederenwagen bruin (of zwart) moest zijn. Koelwagens natuurlijk, maar ook bij ketelwagens wilde nog wel eens eens een wat kleurrijker exemplaar voorkomen. Maar het probleem met veel modelspoorketelwagens: ze kloppen niet. Soms heb je nog geluk dat een op zich bestaande kleurstelling is gebruikt op een op zich kloppende wagen, maar in die combinatie niet bestaan heeft. Vaker klopt er niet veel van de wagen en/of de kleurstelling.
Maar er zijn uitzonderingen en daarvan is er nu een in Plettenburg gearriveerd.



Al moet ik nog een kleine slag om de arm houden. In het boek van Carstens c.s. staan ketelwagens in deze kleurstelling, maar net andere typen wagens.
Van het juiste type hebben ze ook een zwart/wit foto geplaatst met Texaco-logo, maar die mist dan weer die rode haken.
Nou ja, ik ga er hier maar even vanuit dat er ook wagens hebben rondgereden die voldoen aan het plaatje dat Brawa ervan heeft gemaakt.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #1986 Gepost op: 11 Augustus 2022, 23:37:52 »

Je zou ook eens bij ExactTrain kunnen kijken. Die hebben hun zaakjes wat betreft juiste weergave van het grote voorbeeld doorgaans behoorlijk goed voor elkaar.
En ze hebben aardig wat kleurrijke ketelwagentjes: https://exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/items/38/ en https://exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/items/36/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1987 Gepost op: 12 Augustus 2022, 17:09:25 »

ExactTrain heeft inderdaad ook fraaie wagens. Rijdt er inmiddels hier een van rond. Zullen er vast nog wel meer worden.
De meeste kleurrijke wagens zijn trouwens te oud voor mijn baan. Het werkelijke bestaan van de blauwe Aral en gele Shell wagen in late tijdperk IV is nogal twijfelachtig. Moet ik nog eens beter uitzoeken.
Overigens zijn er ook van andere merken goede ketelwagens te krijgen, je moet alleen weten welke.
En anders kom je vaak een heel eind als je de ketel van de een op het onderstel van een ander zet.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1988 Gepost op: 5 September 2022, 21:23:25 »

Vandaag arriveerden nog twee ketelwagens, nu uit de reeks die Modelbahn Union onlangs heeft uitgebracht.


20220905_D7000_2080 by hb foto, on Flickr

Naar de letter beide te jong voor Plettenburg. De Eva wagen moet in 1999 weer gekeurd worden, is iets te ver van 1986 voor mooi, maar afgezien daarvan past het allemaal wel, dus dat valt voor mij onder de noemer "boeien".
De blauwe wagen was er zo pas vanaf 1988, maar dat valt binnen de acceptabele marge, zeker gezien de opvallende kleur. Scheelt ook weer hoofdbrekens over het vervuilen, een wagen die nog op de sporen moet verschijnen, kan niet vuil zijn...  Grin

Leuke wagens, alleen de assemblage had wat beter mogen zijn. Op beide wagens zitten buffers scheef, gezien de reactie op Duitse fora is dat helaas niet exemplarisch.
Ik krijg ze wel recht, dus ik ga ze niet terugsturen, maar het hoort gewoon vanuit de fabriek goed te zijn, vind ik.

Hier trouwens nog wat achtergrondinformatie.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1989 Gepost op: 15 Oktober 2022, 15:16:37 »

"Fleischmann-Bahn, das präg´ Dir ein, ist die Bundesbahn in klein" was een slogan van de voormalige Neurenberger modelspoorfabrikant.
In de zoektocht naar realistische ketelwagens, zou ik op basis daarvan met een gerust hart Fleischmann-wagens kunnen aanschaffen. en dus vorige week op de Trödelmarkt in Holzen ook maar gedaan.



Maar wat zegt Stephan Carstens hierover?
"Gelbe Shell-Kesselwagen lassen sich bis 1967 belegen."
Oeps, misschien dat het nog een paar jaar later was, maar in de jaren-80 hebben ze echt niet meer zo gereden, zelfs het computernummer is al extreem onwaarschijnlijk.
Kortom, met terugwerkende kracht kan ik concluderen dat de slogan niet klopte.  Grin

In dit geval had ik me voorbereid, wist al voor aankoop dat het wagentje wat opschriften betreft nep is, maar het gaat me dan ook om het onderstel, dat gebruikt gaat worden voor een toekomstig project.
Overigens waren de prijsverschillen weer bizar, deze wisselde voor €5,- van eigenaar, maar voor precies dezelfde wagens in vergelijkbare kwaliteit werd een paar stands verderop doodleuk €25,- gevraagd.

Het verkeer in Plettenburg ligt overigens weer noodgedwongen stil. Vanwege werkzaamheden aan de verwarming moest het grote schaduwstation weer verwijderd worden. Van de gelegenheid dan maar gebruik gemaakt om wat werkzaamheden aan de baan uit te voeren waarvoor het ontbreken van dat schaduwstation wel makkelijk is.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1990 Gepost op: 15 Oktober 2022, 16:03:55 »

Een verbouwing of reparatie?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1991 Gepost op: 15 Oktober 2022, 16:06:08 »

Een verbouwing, er kom dan een andersoortige ketel op.
Maar eerst het huidige goederenwagenproject maar eens afronden, dat gaat wat langzamer dan gepland.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1992 Gepost op: 15 Oktober 2022, 17:21:28 »

Ik bedoelde eigenlijk die werkzaamheden aan de baan  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1993 Gepost op: 15 Oktober 2022, 17:41:56 »

Ah.  Cheesy
De tweede overwegboom moet nog steeds geplaatst worden.
Bij de eerste kan de hele weg met boom een aandrijving weggehaald worden, maar met die tweede lukt dat niet.
Maar voor het inbouwen en eventueel later onderhoud is het wel makkelijk als de boom met aandrijving compleet kan worden verwijderd.
Dit is dan de oplossing geworden. Alleen het kleine stukje hout is van bovenaf zichtbaar, maar kan wel worden gecamoufleerd.



Alles wat er nu nog aan die boom gedaan moet worden, kan gewoon aan het bureau. Het daarna terugplaatsen van het geheel, kan ook als het schaduwstation er weer is.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1994 Gepost op: 15 Oktober 2022, 18:57:35 »

Juist! Met dank aan de verwarming   Cheesy  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 131 132 [133] 134 135 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: