Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 154 155 [156] 157 158 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 911723 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #2325 Gepost op: 15 Februari 2024, 00:02:05 »

Tegenwoordig moet je in de VS half dement (de ene) of compleet geschift (de andere) zijn om president te kunnen worden. Volgen mij voldoet Daan (nog  Grin) niet aan die vereisten. 

Voorlopig regeert de burgemeester van Plettenburg dus nog alleen in zijn stad. Misschien wil hij geluid op zijn draaischijf?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Antwoord #2326 Gepost op: 15 Februari 2024, 11:59:49 »

Het is wel heel erg toevallig dat het opvolgende hoofdsein exact hetzelfde seinbeeld heeft als dit hoofdsein, maar het kan natuurlijk.

Groet, Anne W
Gelogd
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1632


HCC!m-IG


« Antwoord #2327 Gepost op: 15 Februari 2024, 13:27:05 »

Daan for president!   Cheesy Duim omhoog

mvg,
Gert

‘t scheelt dat ik daar niet geboren ben, die positie is voor mij gelukkig niet weggelegd  Grin
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2328 Gepost op: 15 Februari 2024, 14:54:07 »

Het is wel heel erg toevallig dat het opvolgende hoofdsein exact hetzelfde seinbeeld heeft als dit hoofdsein, maar het kan natuurlijk.

Geen toeval, maar gewoon afhankelijk van de richting waar de trein na dat volgende hoofdsein naar toe gaat.
Voor treinen naar beneden resulteert dat bij het volgende sein altijd in Hp 0 of Hp1, naar boven kan het zowel Hp0, Hp1 als Hp2 zijn. Het voorsein op dit sein gaat daar netjes in mee.
Iets eerder dan de 2e foto was het dit:



Zelfs de plaatjesserver is er ondersteboven van.  Cool

Groet, Huub

Ik heb de plaatjesserver even op z'n kop gezet  Wink
« Laatste verandering: 16 Februari 2024, 11:09:25 door Jakop de Bruin » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Antwoord #2329 Gepost op: 16 Februari 2024, 10:31:03 »

Beste Huub,

Perfect, dan snappen we elkaar helemaal, heb je ook de donkerschakeling?

Groet, Anne W
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2330 Gepost op: 16 Februari 2024, 11:32:07 »

>Uiteraard<
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2331 Gepost op: 25 Februari 2024, 15:47:46 »

Met de wisseling van de PC was er een uitdaging ontstaan. Het nieuwe exemplaar heeft externe boxjes nodig om van zich te laten horen en die waren er niet meer.
Mediamarkt in de buurt, dus geen probleem zou je zeggen. Maar een verkoper die kijkt of hij water ziet branden als je om bedrade boxjes voor de PC vraagt, maakt duidelijk dat het een grotere uitdaging is dan ik had verwacht.
Blauwtand is geen probleem, wifi had misschien ook nog gekund, maar bedraad...?

Lang verhaal kort, er kwam gisteren een zending uit Wattinkreuzmoor waar ze in het prehistorisch museum nog wat exemplaren hadden gevonden die ze in Plettenburg wel mochten gebruiken. Dus eindelijk is de telefoon weer te horen.

Sinds de portier zijn hokje buiten heeft, feitelijk overbodig, want hij kan gewoon zien wanneer het hek open moet voor een trein. Maar ook die man is van de oude stempel. Er staat nu eenmaal in de werkbeschrijving dat er vanuit de Bundesbahn gebeld wordt om het hek te laten openen, dus er zal ook gebeld worden.

Hoe vaak zal de telefoon nu overgaan, voor de portier die opneemt en in actie komt?
Vroeger werd bijna altijd na vier keer opgenomen, nu met de loc pontificaal in het zicht zal het toch wel sneller gaan?

>het antwoord<

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #2332 Gepost op: 25 Februari 2024, 16:46:20 »

Begrijp ik nu goed dat ze in Plettenburg zó ouderwets zijn dat als er een andere PC nodig is ze er niet eentje aanschaffen voorzien van alle moderne technologie, maar een exemplaar nemen dat eind vorige eeuw modern was?
 Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #2333 Gepost op: 25 Februari 2024, 16:51:50 »

PS: SCO (Sydborg Computer Outlet) bemoeit zich er nog even tegenaan en vond deze boxjes bij een Nederlandse collega,
Zijn die niet bruikbaar? Zo ja, gauw aanschaffen voordat die uit Wattinkreuzmoor het begeven. 
 Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2334 Gepost op: 25 Februari 2024, 18:19:14 »

Die had ik inderdaad op het oog, voor het Wattinkreuzmoorer aanbod kwam.
Omdat ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen dat een pakketbezorger zich met mijn aankopen bemoeit (nogal heel veel slechte ervaringen mee), werd dat aanbod hartelijk verwelkomd.

En inderdaad, in Plettenburg is het XP-tijdperk vaarwel gezegd en wordt nu het hypermoderne Windows 7 gebruikt. Moderner is niet nodig, dus zonde van het geld.

En om heel eerlijk te zijn, nu ik er weer mee heb gewerkt, vind ik het erg jammer dat W10 is ontwikkeld. Het is dat het niet verstandig is als je het WWW op wilt en in ieder geval op XP veel software niet meer werkt, maar nog steeds vind ik XP en W7 veruit te prefereren boven alles wat daarna is gekomen.
 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #2335 Gepost op: 25 Februari 2024, 19:37:48 »

Bekentenissenlectuur: ik heb hier behalve macOS Monterey ook nog een computer op Windows XP draaien en geen haar op mijn hoofd (kan ik inderdaad gemakkelijk zeggen) die er over denkt dat ooit te updaten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2336 Gepost op: 3 Maart 2024, 18:02:27 »

De steunmuur achter de kade beviel me nog niet zo. Waar ik de muur echter de losplaats redelijk snel had zoals ik het wilde, wil het met deze niet lekker lukken.
In een nieuwe poging vandaag bezig geweest met het panpastel spul en dat lijkt een goede keuze te zijn geweest.
Her en der nog wat bijwerken, her nog wat aanzetten, der nog wat filteren, maar het ziet er nu al een stuk beter uit dan het was, zeker live.



De loc heeft trouwens een primeur, de eerste Roco-loc op mijn baan die zich schoenen heeft laten aanmeten in Göppingen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2337 Gepost op: 3 Maart 2024, 20:40:04 »

PanPastel is mooi spul.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2338 Gepost op: 3 Maart 2024, 21:14:32 »

Inderdaad heel fijn spul.
Binnenkort nog maar wat extra kleuren erbij halen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2339 Gepost op: 3 Maart 2024, 21:24:13 »

Ik heb toen deze set gekocht bij Amazon USA, echter wel voor de helft van deze prijs…  Undecided

Nadeel is dat maar 1 schaaltje een deksel heeft, dus je moet het in die blitser verpakking blijven bewaren.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 154 155 [156] 157 158 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: