Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 163 164 [165]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 1010148 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8659


WWW
« Antwoord #2460 Gepost op: 24 September 2024, 20:45:01 »

Het ADE-rijtuig is zo goed als klaar. Ik ben alleen nog in afwachting van de Roco-koppelingen, dan kan het ook worden ingezet.



De bouw ging niet van een leien dakje. Een vorige eigenaar had niet alleen een draaistel vernaggeld, ook was hij begonnen met het verkeerd inzetten van de ramen en zowel bak als dak bleken krom in de verkeerde richting (kattenrug). Dat laatste heb ik niet helemaal kunnen verhelpen, maar het is voor mij nu wel acceptabel.

Hoewel het objectief gezien dus wel een miskoop kan worden genoemd, ben ik er, als ik het eindresultaat zie, wel blij mee.
Raar volk, die modelspoorders...  Smiley

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1692


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2461 Gepost op: 24 September 2024, 21:15:52 »

Het is dat je die kattenrug genoemd hebt, maar anders was het me niet opgevallen. Jammer dat je de fouten van een ander hebt moeten herstellen. Dat was misschien ook wel de reden van verkoop? Ik vind het een fraai rijtuig. dat heb je goed gedaan. Het ziet er heel "fris" uit. Het lijkt of zo'n ADE-model helemaal van metaal is, maar dat trekt niet krom zou je zeggen.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8934


268*


WWW
« Antwoord #2462 Gepost op: 24 September 2024, 21:18:03 »

Raar volk, die modelspoorders...  Smiley

Synoniemen denk ik wel  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17169


311*


« Antwoord #2463 Gepost op: 24 September 2024, 21:27:36 »

ADE was ooit 'je van het'. Een van de eerste merken (misschien wel het allereerste?) dat in H0 met rijtuigen is de juiste lengteschaal kwam.
Dat is nu bij de serieuze merken toch wel de norm. Roco zal wellicht nog eens hobby-modellen in 1:100 uitbrengen, maar voor de rest is het allemaal 1:87.

En die kattenrug zie ik ook niet.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8659


WWW
« Antwoord #2464 Gepost op: 24 September 2024, 22:08:25 »

Ik weet eigenlijk niet wie de eerste was. Liliput, Jouef en Rivarossi waren ook al vrij vroeg met de juiste lengteschaal.
Zelf heb ik niet veel verkorte rijtuigen gehad. Het was zelfs een reden om al vrij vroeg de NS in model grotendeels achter me te laten en na een tussenstop bij de SBB (de 1:92 rijtuigen) begin jaren '90 voor de SNCF in model te kiezen. Dat was toen al onverkort uit te beelden. Ik heb al zeker 30 jaar geen verkorte rijtuigen meer gekocht.
Voor de NL-rijders is het eigenlijk nog steeds een beetje behelpen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1692


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2465 Gepost op: 25 September 2024, 08:47:33 »

Voor de NL-rijders is het eigenlijk nog steeds een beetje behelpen.

Nee joh, alles is zo'n beetje in 1:87 verkrijgbaar. Ik kan zo alleen de mP3000 bedenken die er nog niet in 1:87 is.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8659


WWW
« Antwoord #2466 Gepost op: 25 September 2024, 11:52:36 »

Sprinter, IRM, ICM, DDar.
Voor banen die pakweg na de eeuwwisseling zijn gedacht, mis je toch wel vrij essentiële typen in de juiste lengteschaal, als ze er überhaupt al zijn.
Volgens mij is alleen ICM in ontwikkeling, maar is er nog niet.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2044


« Antwoord #2467 Gepost op: 25 September 2024, 12:08:18 »

Klopt Huub. Er is nog een wereld te winnen. Extra jammer dat min of meer tegelijk vier merken met ICR kwamen.
Gelogd

Groet, Frank
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1692


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2468 Gepost op: 25 September 2024, 13:58:29 »

OK, dat is buiten mijn tijdperk, dus daar weet ik wat minder van Cheesy
ICM komt eraan natuurlijk. Is die Riva IRM zo slecht dan? DDar is er dan misschien niet, maar DDM wel toch? Naast die mP3000 mis ik alleen nog een fatsoenlijke Hk2, want dat ding van Piko kan zo ik de kliko, maar ben heel tevreden met de Hk4 van Artitec. Voor een klein land als Nederland zijn we de laatste tijd goed bedeeld vind ik, maar daarover mag je natuurlijk van mening verschillen.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17169


311*


« Antwoord #2469 Gepost op: 25 September 2024, 14:27:52 »

Is die Riva IRM zo slecht dan?

Niet op de juiste lengteschaal en geen interieur. Volgens mij zit er zelfs geen vloer tussen de twee verdiepingen, maar dat weet ik niet meer zeker.
Ik heb er ooit eentje geruild tegen een Heljan Gummineus en kreeg er nog geld bij ook.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1547


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2470 Gepost op: 25 September 2024, 17:00:18 »

Klopt, ik heb er een van Lima liggen en het interieur is naadje/niet aanwezig. Hij smoelt wel goed maar voor mij is ie eigenlijk te nieuw.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17169


311*


« Antwoord #2471 Gepost op: 25 September 2024, 17:06:53 »

Als ik het goed heb, is de kap van volledig transparant materiaal gemaakt en is alles -  behalve de ramen uiteraard - vervolgens bedrukt.
Destijds was dat innovatief. Maar dat ontbreken van interieur maakte het toch tot een nogal matig model in mijn ogen.

Hoe dan ook, problemen waar ze in Plettenburg geen last van hebben.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 163 164 [165]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: