Ik heb weinig met oranje, maar er zijn uitzonderingen, zoals de Br 218 in de City-Bahn uitvoering.
De City-Bahn werd in september 1984 ingevoerd tussen Köln en Gummersbach. Daarvoor werden trek-duwtreinen, bestaande uit een dieselloc Br 218 en Silberlingen, in een oranje/wit jasje gestoken.
Aangezien er meer locs in deze kleurstelling waren dan treinstammen, kon je de locs ook elders met andere treinen aantreffen en zijn daarbij zelfs via Groesbeek Nederland binnengereden.
Het stond een paar jaar geleden al op de nominatie om deze kleurstelling ook door Plettenburg te laten rijden (of zelfs al voordat besloten was dat Irgendwo in Duitsland gewoon Plettenburg zou heten), maar voordat ik toen überhaupt wist dat het ding leverbaar was, was die al uitverkocht.
Voor dit jaar was er een nieuwe kans, dus tegen mijn gewoonte in de loc besteld, wel met de afspraak dat als Roco er weer een miskleun van zou maken, ik het model niet hoefde af te nemen.
Een miskleun is het niet geworden, in elk geval niet uiterlijk.
Dit is de soundversie en daarover is wel wat discussie bei unseren Nachbarn. Het geluid is wel van een 218, maar past blijkbaar niet bij het motortype dat in deze loc werd gebruikt. Als dat zo is, toch weer een miskleun(tje) van Roco, maar dan wel een waar het mij aan mijn derrière zal oxideren.
Er komt in Plettenburg overigens geen City-Bahn, de loc zal voor andere treinen ingezet gaan worden, bijvoorbeeld de Sonderzug "Deutsche Weinstrasse".
groet, Huub