Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 925880 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2175 Gepost op: 6 Augustus 2023, 17:20:46 »

Ik geef het toe, ik wordt langzaam maar zeker een watje...  Embarrassed

Vrij acuut zelfs, binnen twee maanden Grin
Maar doe lekker door, documenteren is nuttig. Zelf moet ik er ook nog aan geloven - even moed verzamelen.

EDIT: (citaat toegevoegd vanwege de leesbaarheid bij paginaovergang)
« Laatste verandering: 6 Augustus 2023, 17:22:54 door 1200blauw » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2176 Gepost op: 6 Augustus 2023, 17:42:33 »

Klopt, het is zeer ernstig.
Als ik ermee bezig ben, komt ook de twijfel wat voor nut het heeft.
Aan de andere kant, ik ben ook al een paar keer verrast door oplossingen die ik in het verleden heb bedacht.  Grin

Ik ben trouwens wel eens eerder bezig geweest met documenteren, maar ik denk dat dat eens is achtergebleven op een oude pc.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2177 Gepost op: 6 Augustus 2023, 20:37:34 »

Als je in bent voor wat vermaak, dan kan ik je aanraden ook even bij het forum van de drierail-buren te kijken. Ene Jakop is daar ook aardig actief en - bij hoge uitzondering - ondergetekende ook.
Persoonlijk vind ik het diep droevig dat Märklin de Koploper zo heeft uitgeleverd. Zoals ik daar al schreef: Märklin-eigenaar Simba Dickie is een speelgoedmerk en kennelijk wordt Märklin dat nu ook...

En inmiddels gelezen. Om heel eerlijk te zijn, snap ik je reacties niet. Je redeneert als een hobbyist, terwijl het voor Märklin gewoon business is.
In het ontwikkel- en productieproces van deze ICM zijn fouten en bewuste keuzes gemaakt. Wat fout is en wat een bewuste keuze, kan alleen Märklin zelf met zekerheid vertellen. De ongewijzigde aandrijving lijkt me bewust, net als het geel aan de binnenkant van de ramen en het onjuiste geluid. De kromme bakken vermoed ik ook een een bewuste keuze in het productieproces, onbedoeld resulterend in een fout. De verkeerde opschriften lijken me fouten.
Als die fouten al gezien zijn, kwaliteitscontrole is bij lange na geen 100%, hoe zwaar moet een fout wegen om een batch niet uit te leveren?
Ik heb het model niet zelf gezien, dus wat lastig te beoordelen, maar zou ik op de stoel van Märklin hebben gezeten, had ik er denk ik ook voor gekozen om deze modellen gewoon op de markt te brengen. En daarbij voor lief nemen dat een deel van de potentiële klanten vanwege de fouten de modellen niet afneemt.
Als klant weet ik niet wat ik had gedaan. Is voor mij moeilijk te bepalen, omdat ik sowieso geen behoefte aan een ICM heb, maar ik kan me voorstellen dat ik met dit resultaat had kunnen leven. Zoals ik mij ook kan voorstellen dat mensen die het stel gekocht hebben, daar gewoon blij mee zijn.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #2178 Gepost op: 6 Augustus 2023, 21:21:00 »

Maar ik ben toch ook een hobbyist en geen producent? Vanuit het oogpunt van een hobbyist/modelspoorconsument vind ik dit model absoluut niet acceptabel. Ik heb het wel 'live' gezien en vind vooral die kattenrug en de spatiëring van de bedrijfsnummers zeer ondermaats.

maar zou ik op de stoel van Märklin hebben gezeten, had ik er denk ik ook voor gekozen om deze modellen gewoon op de markt te brengen. En daarbij voor lief nemen dat een deel van de potentiële klanten vanwege de fouten de modellen niet afneemt.

Dat is, denk ik, precies wat er gebeurd is: ze hebben het wel gezien en gedacht 'toe maar...'.

Nee, dan Maarten van den Burgt: die liet destijds kapjes van een loc opnieuw produceren omdat er één letter verkeerd stond in het opschrift.
Dat kon je alleen maar zien met een vergrootglas, maar dat was voor hem geen reden om te zeggen 'toe maar...'.
 Duim omhoog

Anyway, ik word steeds voorzichtiger met vooruit bestellen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2179 Gepost op: 6 Augustus 2023, 21:38:15 »

Je zult tegenwoordig in veel gevallen wel moeten, nu de batches zo klein worden dat ze al uitverkocht zijn voordat ze in de winkel liggen. Na een paar keer achter het net vissen heb ik dat principe tegen wil en dank moeten bijstellen.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2180 Gepost op: 6 Augustus 2023, 22:08:08 »

Als je niet tevreden bent, moet je het model dus niet kopen.
Als genoeg mensen dat nalaten, gaat een fabrikant zich vast wel eens achter zijn horen krabben.
Maar zolang het wordt verkocht, maakt die zich echt niet druk om wat een enkeling op fora vindt.
Ik kan me voorstellen dat iemand die zich op zo'n model had verheugd, nu teleurgesteld is en dat ook uit. Maar iets zegt me dat jij niet tot de groep hoort die zich op de Märklin ICM had verheugd. En daarom snap ik je reacties niet

De actie van Maarten zegt mij niks, maar komt op mij vrij absurd over. Hij had de energie en schaarse middelen dan beter aan iets anders kunnen besteden. My two cents...

M.b.t. voorbestellen, geen idee hoe het wettelijk zit, maar de winkel waar ik een voorbestelling doe, verplicht mij nooit tot afname.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8852


266*


WWW
« Antwoord #2181 Gepost op: 6 Augustus 2023, 22:31:20 »

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/spijt-van-je-aankoop-of-bestelling
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #2182 Gepost op: 6 Augustus 2023, 23:42:25 »

Maar iets zegt me dat jij niet tot de groep hoort die zich op de Märklin ICM had verheugd.

Inderdaad niet specifiek die Märklin ICM, maar ik heb dus wel een Trix-loc in bestelling staan en ben eigenlijk flink geschrokken van het kwaliteitsniveau dat kennelijk thans bij Märklin gangbaar is.
Ik las namelijk dat bij recent geleverde dubbeldeksrijtuigen de wielen eronderuit vielen als je het model oppakte...


Je zult tegenwoordig in veel gevallen wel moeten, nu de batches zo klein worden dat ze al uitverkocht zijn voordat ze in de winkel liggen. Na een paar keer achter het net vissen heb ik dat principe tegen wil en dank moeten bijstellen.

Klopt. Een lastig dilemma. ACME heeft een week geleden DSB-rijtuigen uitgeleverd en mijn hofleverancier in Aalborg meldt dat ze nu al nagenoeg zijn uitverkocht. Als ik die niet vooraf had besteld, had ik het kunnen schudden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2183 Gepost op: 7 Augustus 2023, 10:31:32 »

Om je een beetje gerust te stellen, ik heb niet veel Märklin in huis, maar van de kwaliteit ben ik nooit echt onder de indruk geweest. Met opschriften is het merk al heel vaak creatief geweest en de kans op zichtbaar kromme kappen is bij een loc niet zo heel groot. Ik zie dus door de ICM geen kantelpunt in kwaliteit.  Wink

.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2184 Gepost op: 7 Augustus 2023, 21:59:44 »

Ik las namelijk dat bij recent geleverde dubbeldeksrijtuigen de wielen eronderuit vielen als je het model oppakte...

Oplossing: niet oppakken Cheesy.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2185 Gepost op: 8 Augustus 2023, 19:25:22 »

Nu iets heel anders.
Met Daan eens uitgezocht of je vanuit onze woonplaatsen zonder te keren een deep level station in het centrum van Londen kunt bereiken.
Het goede nieuws, ja dat kan (in mijn geval dan Utrecht, wegens het ontbreken van een spoorlijn in Neuwitz). Weliswaar langs een heel avontuurlijke route, maar het kan.

Het slechte nieuws, met normaal materieel gaat dat niet lukken, want dat past niet in die tunnels.
Een pomplorrie kan natuurlijk wel, maar is redelijk vermoeiend.

Dus Daan kwam op het idee om met een Klv 12 te gaan.
Beter gezegd, ik dacht dat het Daan's idee was, maar vermoedelijk heeft hij het gewoon afgekeken van de Plettenburger Bahnmeisterei.
Die waren al in 1986 met hun Klv 12 in Londen's onderwereld beland, het bewijs is er:



Hoe ze dat met het Kanaal hebben gedaan, zal wel voor altijd een geheim blijven....

Groet vanuit de komkommertijd,
Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #2186 Gepost op: 8 Augustus 2023, 20:04:43 »

Het goede nieuws, ja dat kan (in mijn geval dan Utrecht, wegens het ontbreken van een spoorlijn in Neuwitz). Weliswaar langs een heel avontuurlijke route, maar het kan.


Hoezo? De sneltram rijdt toch ook op een spoorlijn? Je hebt in jouw domicilie nota bene echt overwegen!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2187 Gepost op: 8 Augustus 2023, 20:06:51 »

Dat ding bij mij is zelfs de naam tram niet meer waard.  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16857


304*


« Antwoord #2188 Gepost op: 8 Augustus 2023, 20:39:09 »

Ja ja, jij smokkelt om maar niet te hoeven keren!    Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #2189 Gepost op: 13 Augustus 2023, 10:27:27 »

Het enorme voordeel van digitaal rijden, is natuurlijk dat je alleen maar twee draadjes naar de rails hoeft aan te sluiten.
Ik doe blijkbaar toch iets verkeerd....  Grin



Al moet ik toegeven, vergeleken met een analoge geautomatiseerde baan, valt het altijd nog mee.

De werkzaamheden vorderen zoals gebruikelijk langzaam, maar gestaag.
Vandaag gaat de DR4018 naar een logischer plek, waarmee de dradenbrei weer wat vermindert en ik ga een poging wagen dat ding om te programmeren zodat die naast een uitrijsein ook de sperrseinen kan aansturen.


« Laatste verandering: 13 Augustus 2023, 14:12:17 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: