Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 159 160 [161]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 959990 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #2400 Gepost op: 18 Mei 2024, 20:24:58 »

 Grin

Daarom dus ook een een Duitse baan. Want je kunt veel zeggen van onze oosterburen, brouwen kunnen ze wel.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #2401 Gepost op: 26 Mei 2024, 16:52:55 »

Altijd fijn als aanpassingen hun vruchten af lijken te werpen. Na enkele uren rijden geen ontsporingen meer op dit stuk. Zelfs de uiterst gevoelige Franse kortgekoppelde kolenbakkies van Electrotren blijven er in het spoor. In de oude situatie mochten die hier al niet meer komen.

Tussen de bedrijven door ook wat andere klusjes opgepakt.
Van de op zich fraaie Märklin-rongenwagens waren twee rongen afgebroken. Ik weet niet of het materiaalmoeheid is of gewoon ergens klem heeft gezeten, maar zonder die rongen is de wagen niet inzetbaar. De breuken zijn niet netjes, dus een onzichtbare reparatie zit er niet in.
De inmiddels bekende methode van secondelijm met bakpoeder is een paardenmiddel, maar werkt meestal wel.
Hier bij het drogen en uitharden van de lijm.



Het bakpoeder verdwijnt natuurlijk nog grotendeels, misschien kan/moet er nog wat geschuurd worden.
En verder zal wat verf en een nog te maken lading de reparatieplekken moeten zorgen dat de reparatieplekken niet meer opvallen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #2402 Gepost op: 1 Juni 2024, 19:35:22 »

Zoals bekend maak ik gebruik van LocoNet, maar ik gebruik ook muizen van Roco die op XpressNet aangesloten moeten worden.
Uhlenbrock levert een adapter om die Roco muizen op LocoNet te kunnen gebruiken. Werkt allemaal prima, dus so far so good.

Maar er is bij gecombineerd gebruik wel een risico. De gebruikte RJ12-stekkers zijn precies hetzelfde, maar je mag een Roco-muis niet direct op het LocoNet aansluiten. Zelf nog niet geprobeerd, maar een muis schijnt het niet leuk te vinden als je dat wel doet.

Omdat ik extra aansluitpunten voor de muizen wil aanbrengen, is dat wel een dingetje. Een LocoNet- en XpressNet-aansluiting direct naast elkaar met dezelfde stekkers, gaat vroeg of laat een keer mis. En toen kwam Daan op het idee om DIN-pluggen te gebruiken voor het XpressNet. Lenz gebruikt dat zelf ook.

Zoals het er nu uitziet.


Per ongeluk de muis op het verkeerde netwerk aansluiten is hiermee niet meer mogelijk.

En met een aangesloten muis.


De naar beneden hangende gekleurde draden moeten natuurlijk nog worden weggewerkt.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1509


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2403 Gepost op: 4 Juni 2024, 07:50:05 »

Hij zit wel een beetje scheef. XpressNietNet?

Goede oplossing!  Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #2404 Gepost op: 4 Juni 2024, 17:16:09 »

Welnee, hij zit waterpas. Wel het water van een waterval.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #2405 Gepost op: 23 Juni 2024, 14:05:45 »

Vrijdag op de terugreis van de raadplaatlocatie was het mooi uitgekiend dat ik in Luxemburg moest tanken en ook wel even een pauze kon inlassen om de benen wat te strekken.
Beide kan in Strassen, waarbij het benen strekken dan grotendeels bestaat uit het rondlopen in de lokale modelspoorzaak MBS-L.
Mooie ruim gesorteerde zaak, direct aan de snelweg (bij de stoplichten aan het eind van de afrit, rechtdoor een steegje in, de benzinepomp zit 200 meter verderop richting Luxemburg stad). Ik was er al eens eerder geweest, maar of ze hebben in die tijd hun magazijn bij de winkel getrokken, of ik heb toen gewoon een flink deel gemist.

Resultaat van het bezoek was een uitbreiding van het ketelwagenpark in Plettenburg.



Brawa en Roco, allebei vrij goed kloppende wagens, waarbij het de Roco wel is aan te zien dat de basis alweer heel wat jaren op de markt is. Vooral het bordes zou een stuk fijner mogen. Maar eens met lage prio op het lijstje met 1001 projecten zetten om daar wat aan te doen.

groet, Huub
« Laatste verandering: 23 Juni 2024, 22:48:24 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1509


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2406 Gepost op: 24 Juni 2024, 21:04:07 »

Leuke aanwinsten. Hoeveel ketelwagens zitten er inmiddels in je trein?
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #2407 Gepost op: 24 Juni 2024, 21:28:47 »

Ik moet eens tellen hoeveel ik er inmiddels heb. Valt op zich wel mee, want zeker op gebied van de 2-assige ketelwagens ben ik een laatbloeier.
Ze zitten her en der verspreid in gemengde treinen (of in afwachting van een inzet).
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 159 160 [161]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: