Gisteren werd de Bügelfalten 110 328 naar Plettenburg gebracht.
De scherpe waarnemer zal denken: hè, die reed er toch al?
Klopt, ik denk zelfs dat ik er in dit draadje al eens een bijdrage aan heb gewijd.
Mooi model, vind ik, maar met een eigenaardigheid. Hoewel uitgerust met een Plux16 decoder, waren de sluitseinen niet apart schakelbaar. Typisch Roco, zullen we maar zeggen, aan de ene kant in staat zijn de mooiste modellen te bouwen, zowel optisch als technisch, maar aan de andere kant je naam te grabbel gooien met dit soort simpel te vermijden irritaties.
Ik heb al eens geprobeerd de printplaat te doorgronden om dit aan te passen, maar mede omdat ik van specifiek deze print geen schema of iets dergelijks op het www kon vinden, heb ik het toen opgegeven.
De oplossing die ik toen blijkbaar heb gekozen, de bedrading naar de sluitseinen gewoon onderbreken, was de minst slechte van alle kwaden.
Maar toch bleef het irritant dat het niet werkt zoals je van zo'n model mag verwachten. Daarom Daan maar eens gevraagd of hij kon helpen.
Dat wilde hij en het resultaat kwam gisteren dus terug. Ook de sluitseinen laten zich nu netjes apart schakelen.
En met de kennis van nu, maar goed dat ik er zelf niet mee aan de slag ben gegaan. Het had vast gewerkt, maar heel kortstondig.
Kortom, blij mee.