Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 165 166 [167] 168 169 170   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 1043912 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 24 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2490 Gepost op: 13 Oktober 2024, 15:04:21 »

En wat die ramp met de kraan betreft: ook een gevalletje sabotage door die vlegel?    Wink

Nee hoor. De heropbouw van Plettenburg is nog steeds niet voltooid en om die reden lagen er twee kranen in het water. En dat zou niet horen.
Komt op mij over als een hoog balk-splinter-oog gehalte, want bijvoorbeeld een enorme bak stelconplaten en giga lijmfles in Waldijk hoor je niemand over.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #2491 Gepost op: 13 Oktober 2024, 18:31:22 »

Grin  Grin

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2492 Gepost op: 22 Oktober 2024, 18:30:27 »

Gisteren was een aangekondigde inspectie in Plettenburg.
Waarom die ineens kwam krijg je natuurlijk nooit te horen, maar ik heb het sterke vermoeden dat de berichtgeving over de vermeende onveiligheid van de lokale overweg hier wel mee te maken heeft.

De ervaring met dit soort inspecties leert dat er altijd wel iets gevonden wordt om iets van te zeggen. Door het welkomstgesprek lekker lang te laten duren, was er enige hoop dat van uitstel ook afstel zou komen.
Maar toen de elfde koffie vriendelijk doch beslist geweigerd werd, begreep ik dat die hoop ijdel was.
Met knikkende knieën en de nodige waarschuwingen vooraf dan toch maar het treinverkeer getoond.

Wonder boven wonder was er weinig van problemen te merken. De in het weekend nogmaals aangepaste overwegaansturing werkte naar behoren en ook geen ontsporingen gehad.
Een klein probleempje in het begin (vermoedelijk hapering in de communicatie tussen PC en IB) en enige overmoed van de treindienstleider aan het eind (waardoor even al het treinverkeer stil lag), mochten de pret niet drukken.
De inspecteur gaf me wel nog wat opdrachten mee, maar ging volgens mij daarna tevreden met de Berner Oberland terug naar huis.

Het officiële inspectierapport moet nog komen, maar ik heb er alle vertrouwen in.

groet, Huub

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #2493 Gepost op: 22 Oktober 2024, 18:41:51 »

De Berner Oberlander? Was dé man uit Winterthur op inspectiebezoek? Dan ging het vast niet alleen over verkeersveiligheid, maar ook over bilaterale betrekkingen met burgemeesters uit schurken- en vlegelstaten.   Cheesy

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2494 Gepost op: 22 Oktober 2024, 21:36:38 »

De loc zit aan de kant van de 1e klas, dan was het de Berner Oberland richting Nederland.  Wink

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #2495 Gepost op: 23 Oktober 2024, 00:05:27 »

Aha, dan was het vast de digitale partner in crime van Plettenburg. Je weet wel, die burgemeester die ook dol is op obscure stations in London.   Cheesy

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #2496 Gepost op: 23 Oktober 2024, 04:38:50 »

Wat is ie nieuwsgierig hè  Grin

Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2497 Gepost op: 23 Oktober 2024, 07:34:17 »

Inderdaad. Doet ook niet onder voor de obscure sheriff van een western stadje die de “dader” van een misdrijf weet op te knopen, ook al is de verdachte onschuldig. 

niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #2498 Gepost op: 23 Oktober 2024, 10:55:25 »

De inspecteur moest helaas in Emmerich overstappen op de bus aangezien het emplacement waar hij wilde uitstappen nog steeds buiten dienst is. Hij is daarom zeer mild over de tekortkomingen in Plettenburg. Dat de overweg soms lang dicht is lijkt de Jetta niet te storen. Blijkbaar is het een treinspotter.

Wel blij met het nieuwe rijtuig voor de Berner Oberland en de brackets voor de prints die mee naar huis gingen zodat de Berner Oberland hopelijk over niet al te lange termijn ook hier kan gaan rijden.

Na aankomst overigens niet kunnen slapen omdat ik stijf stond van de koffie. De burgemeester had blijkbar ervaringen met audits want alle trucs werden uit de kast gehaald.

Maar het was leuk om Plettenburg in volle actie te zien. In de bezoeken tot nu toe zit een stijgende lijn! Nu nog de tram even smeren want dat klonk niet gezond....
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #2499 Gepost op: 23 Oktober 2024, 12:00:09 »

Nu nog de tram even smeren want dat klonk niet gezond....

Bij die tram vergeleken is de gemiddelde Märklin trommelmotor fluisterstil.....

Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #2500 Gepost op: 23 Oktober 2024, 15:26:29 »

Wat is ie nieuwsgierig hè  Grin

Natuurlijk; mijn burgemeesterschap is stiekem alleen maar een dekmantel. In werkelijkheid ben ik aanvoerder van de hooligans van FC Sydborg
en doe ik er alles aan om inlichtingen te verkrijgen voor de volgende keer dat onze boys weer een tour langs Plettenburg, Arnhem en Waldijk maken.
 Tongue

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #2501 Gepost op: 23 Oktober 2024, 17:35:58 »

Zolang er in Sydborg geen sporen liggen, zal dat tuig per bus op pad moeten en eerst maar eens langs de tank in Plettenburg moeten komen….
Ik geloof niet dat wij erg onder de indruk zijn  Grin

Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2502 Gepost op: 23 Oktober 2024, 18:50:31 »

Er schijnen wel sporen in Sydborg te liggen, ook tot verrassing van vrachtwagenchauffeurs die daarmee wel een uitdaging hebben.
De bus met tuig staat daar vermoedelijk nog achter.

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #2503 Gepost op: 24 Oktober 2024, 00:08:05 »

Treinen, bussen? Jullie moeten groter denken. Dat doet de burgemeester van Sydborg leider van de Sydborg hooligans ook.

Wink

mvg,
Gert

hubertus
Hero Member

« Antwoord #2504 Gepost op: 26 Oktober 2024, 16:45:47 »

Om vanuit het station de tramhalte te bereiken, moet een weg worden overgestoken. Ook rijdt de aankomende tram een stukje tegen het verkeer in van een eenrichtingsweg. Twee potentieel gevaarlijke situaties die eigenlijk met verkeerslichten beveiligd moeten worden.
Daarbij is het tramverkeerslicht de grootste uitdaging. De gangbare fabrikanten komen niet verder dan rood-geel-groen, terwijl de bus- en tramlichten met witte balken, punten en driehoeken werken.
Er is een kleinseriehandelaar die ze levert, maar daarbij een levertijd van minstens een jaar hanteert. Als hij ze überhaupt nog bouwt, want dat is niet helemaal duidelijk.
Mafen heeft ze (gehad) en RZTec heeft ze ook. Van dat laatste merk heb ik al een richtingssein, dus eigenlijk van plan daar binnenkort iets te bestellen.

En toen kwam vanmorgen de grote verrassing.
N-spoorstore in Lochem heeft een laatste uitverkoop. Als H0-er zonder verwachting de winkel bezocht, maar bleek toch ook nog wat voor mij nuttig spul te hebben, waaronder dit:

Een tramverkeerslicht van Mafen!
Het blauwe stickertje staat voor 65% korting, dus voor het luttele bedrag van € 8,37 is weer een uitdaging opgelost.

groet, Huub

Pagina's: 1 ... 165 166 [167] 168 169 170   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: