Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 169 170 [171]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 1070363 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2550 Gepost op: 24 November 2024, 15:19:09 »

Het antwoord ligt verscholen onder het plastic.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #2551 Gepost op: 24 November 2024, 18:36:33 »

Zo balen... Cry
Dat zijn van die nare dingen die je nooit hoopt mee te maken. Hopelijk is het lek snel gevonden en gedicht. Sterkte.
Noordwaarts
Hero Member

318*

« Antwoord #2552 Gepost op: 24 November 2024, 19:08:31 »

Is het dak trouwens geen betonplaat?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2553 Gepost op: 24 November 2024, 19:15:11 »

Meervoud, het zijn betonplaten van 2-2,5 meter breed.
Het water komt tussen twee van die platen door.

GerardvV
Hero Member

Enge buur bij de buren

« Antwoord #2554 Gepost op: 24 November 2024, 22:46:49 »

Getverderrie,strontvervelend.
Hopelijk snel gevonden en verholpen zonder schade aan Plettenburg.

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
175* bij de buren
134* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2555 Gepost op: 1 December 2024, 08:44:54 »

Er was even hoop dat het lek snel en adequaat was gedicht, zelfs de natte stormachtige woensdag verliep grotendeels droog in Plettenburg. Maar te vroeg gejuicht, 's avonds werden de emmertjes toch weer flink gevuld. Ik vrees dat het een zaak van lange adem wordt.  Sad

Ook leukere berichten uit Plettenburg.
Gisteren naar Gangelt geweest en daar lag voor een heel schappelijke prijs de Isover-wagen van Liliput.
Stond al een tijdje op het wensenlijstje, maar tot nu toe nog niet tegengekomen.

Ook de auto's zijn daar gekocht. Ik heb het hier al eens genoemd dat ik vrijwel niks met auto's heb en dat is lastig als je op je baan toch liefst auto's hebt die bij het tijdperk passen. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, dus gisteren maar schaamteloos gebruik gemaakt van het feit dat Niels er meer kennis van heeft.
Plettenburg kan binnenkort wat nieuwe auto's verwelkomen.
Van links naar rechts: Corsa, Golf II GTI, Passat, Kadett, Golf II en een Ford. Waarbij de Passat geloof ik een twijfelgeval is voor 1986. Maar ik mag nog rekening houden met een marge.

groet, Huub

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

271*

« Antwoord #2556 Gepost op: 1 December 2024, 09:12:36 »

Met die Passat zit je wel goed hoor  Cheesy

Zijn ze dan nog helemaal niet op dak bezig geweest?
Dat is toch een prio-melding voor een verhuurder…

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2557 Gepost op: 1 December 2024, 09:49:10 »

Vorige week zondag is er iemand geweest, maar die kon in zijn eentje weinig uitrichten. Dak staat vol met spullen, vanwege werkzaamheden.
Maandag zijn ze vermoedelijk een groot deel van de dag wel ermee bezig geweest, al is het voor mij lastig te beoordelen waarvoor iemand het dak op gaat.
Laat ik van het goede uitgaan en een plausibel scenario bedenken. Ze zijn ermee bezig geweest, hebben een lek gedicht, maar er blijkt nog een lek te zijn. Het is een groot dak. Toen Plettenburg nog verre toekomstmuziek was, heb ik al eens in die kamer lekkage gehad. Destijds bleek het echte lek iets van 10 meter te zitten van het punt waar het bij mij naar binnen kwam.

Noordwaarts
Hero Member

318*

« Antwoord #2558 Gepost op: 1 December 2024, 12:05:05 »

Dan zouden ze dus eigenlijk alle naden volledig moeten nalopen. Lijkt me een forse klus.
Hopelijk komt het goed en blijft het komende week droog.

De hooligans van FC Sydborg zijn de beroerdste niet en zingen voor één keer voor hun Plettenburgse antagonisten.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2559 Gepost op: 1 December 2024, 18:04:23 »

Zelfs de gedachte aan alcohol maakt al meer kapot dan je lief is.
Of er zijn wat 50-ers gewoon aan een nieuwe bril toe.

Want wat werd aangezien voor een Passat, blijkt een Mitsubishi Galant 2000 te zijn.  Cheesy
Modelletje van Rietze, alleen welke generatie is mij niet duidelijk.
Ik heb voor het model iets over 4e generatie gevonden, maar dat past niet met het plaatje op wikipedia.
Dus wie het weet mag het zeggen.

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

271*

« Antwoord #2560 Gepost op: 1 December 2024, 18:57:20 »

Ik ging op de motorkap af en kwam op de Passat 1985-1988 uit  Grin
Maar meer haal je ook niet uit die foto

Zonder een betere foto van het leidend voorwerp is er weinig van te zeggen…

Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2561 Gepost op: 1 December 2024, 19:12:20 »

https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-vrije-tijd/modelauto-s-1-87/m2162956181-1-87-mitsubishi-galant-rietze-7

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

271*

« Antwoord #2562 Gepost op: 1 December 2024, 19:26:15 »

Ik denk zesde generatie 1988-1993 al zegt onderstaande pagina 1987

https://www.mitsubishi-motors.nl/ontdek/heritage/ontdek-galant

Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2563 Gepost op: 1 December 2024, 19:38:03 »

Valt binnen de marge.  Duim omhoog

hubertus
Hero Member

« Antwoord #2564 Gepost op: 7 December 2024, 14:07:34 »

Afgelopen week zijn de aannemer en dakdekker meerdere malen in huis en op het dak geweest om het lek te vinden en dichten.
Dat het ondanks de regen van afgelopen dagen niet meer heeft gelekt, biedt hoop dat dat ook is gelukt.

Maar voorlopig blijft Plettenburg nog even alsof elk moment weer een huioosbui kan losbarsten.
Dat beperkt de mogelijkheden om te hobbyen wel flink, dus maar een klusje opgepakt dat gewoon in de woonkamer gedaan kan worden.

Op het station is regelmatig de omroep te horen. Bij het vertrek van een trein van spoor 1 of 2 dat de mensen nu echt moeten instappen en als de S-Bahn naar Stolberg van spoor 2 i.p.v. spoor 1 vertrekt.
Voor die omroep gebruik ik nu nog de mogelijkheid in koploper om geluiden af te spelen. Dat kan maar 1 geluid tegelijk zijn. Mocht er tijdens het afspelen daarvan ook een ander geluid moeten afspelen, dan wordt dat genegeerd.

Ik had al langer plannen om hier een Arduino met DFPlayer voor te gebruiken.
Bij wat experimenten had ik veel last van storende ruis, dus nog niet geschikt voor de baan.
Op internet gevonden dat dit een bekend probleem was, de oplossingen waren wat minder duidelijk, dus het projectje weer aan de kant gelegd.

Afgelopen week maar weer eens opgepakt en nog eens eerdere sketches bekeken, bleek daar een fout in te zitten.
Na aanpassing van de sketch bleek het afspelen prima te gaan. Het ruisprobleem is er nog wel, maar treedt alleen op bij de setup-routine van de sketch. Op dat moment boeit het me niet zo.

Na wat programmeren a la Echternach (3 stappen vooruit, 2 achteruit) is het resultaat nu dat de omroepberichten uit de DFPlayer komen en met een wisselcommando kunnen worden opgeroepen. Daarbij kan er ook 1 bericht in de pijplijn worden gezet, die speelt dan dus af nadat het eerste bericht is afgrond.

Nu nog provisorisch met een Arduino Uno, maar de bedoeling is dat er een mooi alles-in-een printje komt voor een Nano.
Ook moet de sketch nog verder worden verfijnd, maar belangrijkste is dat het in de basis werkt.
Het aantal berichten is nu nog drie, maar kan zonder problemen worden uitgebreid.
Voor de Arduino probeer ik voor de overzichtelijkheid 8 adressen per decoder aan te houden. En dan recht en afbuigend, kom je op 16 mogelijke berichten die elk afzonderlijk zijn op te roepen.

groet, Huub

Pagina's: 1 ... 169 170 [171]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: