Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 171 172 [173] 174 175   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 1150128 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2580 Gepost op: 26 Januari 2025, 17:39:06 »

Een paar dagen terug heeft iemand op DSO luchtfoto's van Keulen geplaatst van voor de oorlog. Dan blijken er vaak toch wel flinke verschillen in hoogte te zijn binnen huizenblokken.
Blijft dus nog even sudderen.

Ondertussen verder gegaan met de bank. De smeerpoetsers zijn langs geweest.

Op de foto ziet het er wellicht wat vlekkerig en heftig uit, in het echte leven komt het een stuk beter over. Alleen het dak moet nog een extra beurtje krijgen.
En als het (eenvoudige) interieur van de benedenverdieping dan ook af is, kan er weer een project van de lijst.

groet, Huub

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

275*

« Antwoord #2581 Gepost op: 26 Januari 2025, 18:17:56 »

De smeerpoetsers zijn langs geweest.

Onnodig….Duitse panden zijn altijd mooi schoon en fel gekleurd zoals hier in Rostock  Grin

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2582 Gepost op: 26 Januari 2025, 18:34:11 »

1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #2583 Gepost op: 26 Januari 2025, 18:50:18 »

Ja, haal dat geklieder er maar gauw weer af Grin

Niet doen hoor Huub, het is prachtig gedaan en ziet er prima uit Duim omhoog
Ik blijf trouwens ook met bewondering naar die beteerde kinderkopjes kijken. Dat is toch wel vakwerk hoor.
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #2584 Gepost op: 26 Januari 2025, 19:07:29 »

Die vrolijke kleurtjes en die properheid is ongetwijfeld allemaal het gevolg van de korte tijd* dat Rostock deel uitmaakte van Denemarken.    Cool

mvg,
Gert

* Rostock was door Denemarken bezet van 1712 tot 1715, dus ongeveer drie jaar. De bezetting vond plaats tijdens de Grote Noordelijke Oorlog (1700–1721), waarin Denemarken-Noorwegen een alliantie vormde tegen Zweden. De Denen gebruikten Rostock en omliggende gebieden als strategische steunpunten in hun strijd. Na de Vrede van Frederiksborg in 1720, waarin de oorlog gedeeltelijk werd beëindigd, trok Denemarken zich terug, en Rostock keerde terug onder het bestuur van het Hertogdom Mecklenburg-Schwerin.

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2585 Gepost op: 9 Februari 2025, 20:49:19 »

Met wat kleine dingen bezig geweest.

Bij het station zijn twee nieuwe telefooncellen van Preiser geplaatst. Er stond al een exemplaar van Faller, maar die verhuist naar een andere plek in de stad.
Voordeel van de Preisers, de deur kan eenvoudig open. Verder ontlopen ze elkaar niet veel.

De openbare telefooncapaciteit bij het station is hiermee dus verdubbeld. En dan ook nog beide cellen geschikt om internationaal te bellen, een ongekende luxe.
Alleen met die rechter deur is iets vreemds, wat ik pas bij het bekijken van de foto zag, die zit ondersteboven.
Direct maar aangepast.

Het schip aan de kade lag al een paar jaar los te dobberen.
Hoogste tijd om daar wat aan te doen, waarvoor wel de valse herder even in zijn nekvel gegrepen moest worden.

Het is garen van een setje van de action die op zich wel een geschikte kleur heeft.
Een mengsel van verdunde houtlijm en een paar druppels black wash, geeft de trossen de benodigde stijfheid en wat viezigheid.

Het garen rafelde wat meer dan ik had gehoopt, maar uiteindelijk is het wel redelijk gelukt.

groet, Huub

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

275*

« Antwoord #2586 Gepost op: 9 Februari 2025, 21:15:31 »

De telefooncellen zijn wel erg schoon  Grin  Grin

Trossen zijn prima  Duim omhoog

Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2587 Gepost op: 9 Februari 2025, 21:21:34 »

Grin
Cellen moeten inderdaad nog een beurt ondergaan, maar kon het benodigde kwastje niet vinden.

Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #2588 Gepost op: 9 Februari 2025, 21:55:00 »

Internationale trein op de achtergrond?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
tothebeach
Full Member

« Antwoord #2589 Gepost op: 10 Februari 2025, 08:35:38 »

Voordeel van de Preisers, de deur kan eenvoudig open. Verder ontlopen ze elkaar niet veel.

Lijkt me voor de Preisers wel essentieel Smiley

De lijnen bij het schip zijn mooi strak. En een goede dikte. Dat zie je helaas veel te weinig.  Duim omhoog
Leg nog wel even een spring, daardoor ligt het schip stabieler langs de kade.

Het maakt niet uit welke, de groene of de rode (afhankelijk van de stroomrichting/voorkeur van bemanning, manier van wegvaren), beide is overdreven. En de resterende lijn wordt vaak in een cirkel opgestapeld. Dan gaat de lijn niet krullen en struikel je er ook niet over.

Groet,
michel

hubertus
Hero Member

« Antwoord #2590 Gepost op: 10 Februari 2025, 18:48:42 »

Dank voor de tip. Wel regelmatig gezien, maar eigenlijk nooit beseft dat die er nog bij hoort.
Het wordt dan de groene, eens kijken of dat gaat lukken.
Het eind van de tros ligt wel iets opgerold, maar beter lukte het niet. Ik geef de schuld dan maar aan speelsheid van de loslopende herder.

@ Gert, niet per se internationaal, wel voor een nachttrein. Het zijn de meest recente aanwinsten aan rollend materieel.

hubertus
Hero Member

« Antwoord #2591 Gepost op: 15 Februari 2025, 16:54:03 »

Afgelopen week kwam de bezorgdienst uit het diep in het zuiden gelegen Arnhem wat spullen brengen voor een project.
Project loopt al een paar jaar, maar tot nu toe zijn vooral anderen voor mij aan het werk geweest.
Dit spul vormt daarop geen uitzondering.

Hoogste tijd dat ik nu ook zelf aan de slag ga, dus hopelijk dat over niet al te lange tijd ook duidelijk wordt, waar dit voor is.

Geen garantie, projecten kunnen bij mij bij tegenslag zo weer in de la verdwijnen om daar vervolgens pas maanden of jaren later te worden uitgehaald.

Huub

« Laatste verandering: 15 Februari 2025, 21:28:35 door hubertus » Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #2592 Gepost op: 15 Februari 2025, 17:26:15 »

Ik gok op een bedrijfspand of winkel. Misschien een supermarkt voor de hongerige Preisertjes in Plettenburg?
Dan hoop ik voor hen dat het project niet voor  maanden in een la verdwijnt, anders zie ik de koppen over een
jammerlijke hongersnood al in die Zeitung.

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

275*

« Antwoord #2593 Gepost op: 15 Februari 2025, 18:29:37 »

Overduidelijk een postkantoor!

Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #2594 Gepost op: 15 Februari 2025, 18:34:54 »

Ofwel heb jij voorkennis, ofwel zie jij iets dat ik niet zie. Maar wat dan?

mvg,
Gert

Pagina's: 1 ... 171 172 [173] 174 175   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: