Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 177 178 [179]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 1415694 keer)
1 Gebruiker en 6 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

328*

« Antwoord #2670 Gepost op: 15 Juni 2025, 22:21:57 »

Mooi werk.   Duim omhoog

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #2671 Gepost op: 15 Juni 2025, 22:40:08 »

Zeker! Ballasten maakt het wel af.  Duim omhoog

Pokkewwerk, maar wel een mooi resultaat.
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Schaal: H0
Systeem: Digitaal

« Antwoord #2672 Gepost op: 16 Juni 2025, 21:20:17 »

Fraai Huub! Duim omhoog

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2673 Gepost op: 16 Juni 2025, 21:48:36 »

Dank jullie.
Inderdaad een pokkenwerk, maar door het elke dag bij max. een cm of 20 te houden, blijft het redelijk zen om te doen.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2674 Gepost op: Vandaag om 11:56:49 »

Hoewel de Deutsche Bundesbahn de naam heeft één grote familie te zijn is er toch (of juist daardoor...) veel onderlinge kinnesinne.
Als voorbeeldje de diverse Meistereien.

Vooral de Fahrleitungsmeisterei klaagt nogal over hoe ze werden behandeld.

Goed, de Signalmeisterei is natuurlijk best belangrijk, maar is het echt nodig dat die met twee ruime voertuigen op pad zijn?
Kan het vullen van de gasflessen

en het controleren van de Indusi

niet met één voertuig worden gedaan?

Of de Bahnmeisterei..? Oké, hun inspectievoertuig is niet groot, maar ze zitten wel droog.

En er gaan geruchten dat ze binnenkort zelfs een Klv 53 krijgen, dan hebben ze helemaal niks meer te klagen.

Als je dan het "voertuig" van de Fahrleitungssmeisterei ziet, lijken ze met hun klagen wel een punt te hebben.

Kortom, er moest wel iets gedaan worden om een escalerende ruzie binnen de familie te voorkomen.
Bij een bezoek aan een Bahndienstfahrzeugelieferant in Detmold werd ter plaatse een oplossing gevonden.
Een moderne Drehgestell-Turmtriebwagen Baureihe 704 (toevallig begin van de maand een exemplaar gespot in het Ausbesserungswerk in Kassel) doet in Plettenburg zijn intrede.

En zo is in een klap de Fahrleitungsmeisterei de Meisterei geworden waar met jaloerse blikken naar gekeken wordt.

Over het model, een erg fraai exemplaar van Liliput. Het bordes en de reling daarop, zijn met de hand te bewegen. Schijnt echter erg zwaar te gaan, dus dat geloof ik verder wel. Wel is het hele model verlicht, inclusief de werklampen op de dakrand. Gelukkig met de decoder wel allemaal uit te schakelen.
Die decoderinbouw was trouwens de makkelijkste die ik ooit zelf heb moeten doen. Aan de onderkant een afdekplaatje afnemen, de dummystekker los en de decoder erin. Und fertig ist der Franz.
Rijeigenschappen heb ik nog niet goed bekeken, maar op de testbaan in de winkel reed hij analoog heel rustig.

groet, Huub

« Laatste verandering: Vandaag om 14:32:27 door hubertus » Gelogd

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

277*

« Antwoord #2675 Gepost op: Vandaag om 13:24:29 »

Mooie aanwinst Huub  Duim omhoog
Nu kunnen er echt meters gemaakt worden met de Oberleitung  Wink

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #2676 Gepost op: Vandaag om 16:56:19 »

Grin

Mooie aanwinst inderdaad. Is je onderhoudsploeg nu helemaal voorzien of staat er nog meer op het verlanglijstje?

Grtz,
Niels
Noordwaarts
Hero Member

328*

« Antwoord #2677 Gepost op: Vandaag om 17:15:56 »

Zeg, had je niet even een waarschuwing kunnen plaatsen: 'Het volgende bericht bevat een hoog gehalte bovenleidingsexhibitionisme en kan door dieselliefhebbers als schokkend en kwetsend worden ervaren'.

Wink

mvg,
Gert

PS: toch een mooie aanwinst. 

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2678 Gepost op: Vandaag om 18:07:16 »

@ Niels,
Die Klv 53 is inmiddels in uitlevering van Rivarossi en zal ook wel hier op de baan komen.
Verder geen concrete wensen, maar wie weet wat mijn pad in de toekomst nog kruist.

@ Gert,
De volgende keer dat ik een foto van die ladder plaats, zal ik je vooraf waarschuwen...  Wink

groet, Huub

Pagina's: 1 ... 177 178 [179]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: