Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 179 180 [181]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 1716622 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 30 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2700 Gepost op: 26 Juli 2025, 15:52:50 »

Ik heb uit interesse nog wat verder gezocht.
Potentiaalverschil is er dus wel, want inherent aan het gebruik van verschillende metalen, maar verder lijkt de conclusie eigenlijk steeds te zijn dat er niet aan de voorwaarden wordt voldaan om dit soort corrosie te laten ontstaan. En mocht het toch gebeuren, de treinen rijden er niet minder van.  Wink

De ontbrekende spullen om het af te maken, werden veel sneller geleverd dan verwacht.
Dus inmiddels kan op dit stukje veilig met panto op gereden worden.

Nog een paar andere stukken te gaan.

groet, Huub

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2701 Gepost op: 1 November 2025, 18:55:04 »

Zoals vaker resulteerde een makkelijk gedacht klusje in een vrij forse aanpassing.
Eigenlijk hoefden bij de silo alleen nog wat open plekjes te worden opgevuld en het geheel wat vuil gemaakt te worden.

Maar als je er dan mee bezig bent, kom je tot de conclusie dat het toch niet goed genoeg is. O.a. bleek het gebruikte karton wat opgebold te zijn, wat dan ook de contactproblemen op dit stukje straatspoor verklaarde.
Wat te doen? Er moet iets aan gedaan worden, maar welke ellende haal ik me op de hals, als ik het ingrijpender vervang?

Het aanbod om wat laserwerk voor dit stukje te verzorgen, gaf uiteindelijk de doorslag. Het karton gaat eruit en MDF komt erin.
Dan nog even bedenken wat erin moest komen. Stelcon-platen geven een leuk effect, maar niet erg typisch voor Duitsland.
Na wat zoektochten op internet en de eigen fotoarchieven, leek gewoon asfalt wel een goede keus.

Wat meetwerk ter plaatse resulteerde in recordtempo in haast perfect passende MDF-plaatjes, hier nog in maagdelijke toestand.

Bedenk dat dit spoor in een lichte boog ligt, des te knapper dat het zo goed paste.

Na wat lagen Woodland Scenics top coat asphalt is dit resultaat.

Naar de smaak van sommige lieden te donker, dus nog wat aan de slag gegaan met washings en poeders, wat uiteindelijk een voor mij heel acceptabel effect geeft.
Na wat goed verlopen testritten, konden ook de gebouwen weer worden teruggezet.

Nu weer verder met waar ik een maand geleden mee bezig was, verdere afwerking van dit gedeelte.

groet, Huub

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

284*

« Antwoord #2702 Gepost op: 1 November 2025, 19:17:38 »

Netjes!  Duim omhoog

En vers asfalt is donkerder….so what?  Cheesy

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen